Sosyal medyada, Bayburt'ta yapılan havaalanı ile ilgili akla ziyan, kıyas ve değerlendirmelere rastladım.
10 Ağustos 2018 tarihli 'Bayburt buluşması' adlı afişlerde Sayın Erdoğan, Bayburt'a 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yaptıklarını ifade ediyor.
Ülkemizde bu tip projeler devamlı olarak devlet garantili yap-işlet-devret modeli ile yapıldığı için bir vatandaş şöyle bir kıyas yapmış;
2018 yılı Havaalanı yolcu sayıları; Trabzon; 1.909.355 bin, Samsun; 864.271, Erzurum; 744.021, Ordu-Giresun; 520.451, Elazığ; 516.420, Erzincan; 240.895 bin.
Bunların tam ortasına 80.000 nüfuslu Bayburt'a, 2.000.000 yolcu garantili havaalanı yapıyoruz."
Matematik olarak bu rakam mümkün değil. Böyle bir projeye aklen evet, demekte mümkün değil.
Onun için yetkililere soruyorum; Bayburt havaalanı 2 milyon yolcu garantili yaptırıldığı iddiası doğru mu, değil mi?
* * *
Aynı konuda Kütahya-Afyon-Uşak bölgesindeki Zafer Havaalanı için 2012-2016 yılları arasında 4 milyon 73 bin 181 yolcu garantisi verildiğini medyadan öğrendik.
Ama bu süre zarfından havaalanını kullanan yolcu sayısı 170 bin 534 kişi. Yani taahhüt edilen rakama ulaşılamadığı için müteahhide 3 milyon 902 bin kişinin parası ödenmesi lazım.
Bu rakamında 5 milyon Euro olduğu ve devletin bu rakamı müteahhide ödediği iddia ediliyor. Doğru mu?
* * *
Devlet yapmıyor?
Yap-işlet-devret modeli ile yaptırılan yol, köprü, tünel, havalimanı, hastane vs. hepsinin zarar ettiği bizzat resmi makamların açıklamaları ile sabit. Neden bu mantıkta ısrar ediliyor?
Süleyman Demirel bu ülkede en çok fabrika açan başbakan. 60'lı yılların Türkiye'sinde onlarca fabrika açtı. Nasıl? Rusya'ya domates, salatalık satarak.
Bugün neden devletin kaynakları devreye konulmuyor?
Ya da Turgut Özal. Dünyanın en büyük yedi barajından biri olan Atatürk barajını devlet imkanlarıyla yaptı. Keban barajı ve diğer büyük projelerde de öyle.
Sonra! Her altı ayda bir medyada; 'Köprüler para basıyor' manşetli haberler yayımlanır.
Hangi köprüler? 15 Temmuz ve FSM köprüsü. Bu iki köprü de devlet kaynaklarıyla yapıldı ve hala para basıyor.
Ama Yavuz Selim köprüsü ve Osmangazi köprüsü, 'para basan köprülerin' bastığı parayı yediği gibi bir de hazineden de götürüyor.
Avrasya tüneli, İstanbul havaalanı, şehir hastaneleri vs. de araç, yolcu, hasta garantili yap-işlet-devret modeli ile yaptırıldı.
Ama açıklanan rakamlar hepsinin zarar ettiği. Müteahhitlere hazineden para ödendiği, ödenen paranın da vatandaştan toplanan vergiler olduğu bilinen bir gerçek.
Yazık değil mi? Müslüman ısırıldığı delikten bir daha ısırılır mı?
Var isede bir Doğru yada Gerçek?! Benim anladığım; Her birbirine yakın yere hava alanı yada köprü nün borçlanarak yapılması? Yüzde 98'i yabancılara bedavaya verilen madenlerin Hava yolu ile dışarıya uçurulması veya kara yolu ile taşınmasıdır. Yani ülkenin gelecek nesillerinin her türlü var olma kaynaklarının yok edilmesidir. Üzgünüm ve kahroluyorum.
- Şara, İsrail’e ne zaman saldıracak? / 09.02.2025
- Akıllı bir insan bilmediği bir şeyi inkâr eder mi? / 08.02.2025
- Adı ‘adalet’ soyadı ‘kalkınma’ / 07.02.2025
- 6 Şubat afeti sürpriz miydi? / 06.02.2025
- AKP 6 Şubat’a hazır / 05.02.2025
- Devlet Bahçeli’ye göre 'kimden cumhurbaşkanı olamaz' / 03.02.2025
- ‘Yeni Türkiye’ ezberi iflah olmaz bir hastalıktır / 02.02.2025
- Rahatlamak için Devlet Bahçeli’yi okuyorum / 01.02.2025
- Aklınızı başınıza alın / 31.01.2025