Ehl-i Beyt hayatımızın her anında bizlere örnek olan seçilmiş şahsiyetlerdir.
Kur’an-ı Kerim nasıl tarihsel değil evrensel ise, yani ölçüleri tüm zamanları kuşatıyorsa, canlı Kur’an olan Ehl-i Beyt’in hayatı ve nasihatleri de evrenseldir.
Ehl-i Beyt’in sözleri ve yaşantıları Kur’an’ın en mükemmel tefsiridir.
Bu noktadan hareketle “Hamse-i Al-i Aba”dan biri olan, Kur’an’ın bizzat Ehl-i Beyt olarak muhatap aldığı İmam Hüseyin’in nasihatleri elbette ki bizlerin yol haritası olmalıdır.
Şimdi Hz. Hüseyin’in dün başladığımız nasihatlerine bugün de devam edelim:
Bir kişi, Şehitler Efendisinin huzuruna gelerek: “Ben günahkâr bir kimseyim, kendimi günah işlemekten alamıyorum, bana nasihat et” dedi. İmam (as) şöyle buyurdu:
“Beş şeyi yap sonra dilediğin günahı işle:
Allah’ın rızkını yeme, istediğin günahı işle.
Allah’ın mülkünden ve hâkimiyeti altından dışarı çık, istediğini yap.
Allah-u Teala’nın seni göremeyeceği bir yer bul, ne yapmak istersen yap.
Azrail canını almaya geldiği zaman teslim olma, o zaman gönlünün istediğini yap.
Kıyamet günü cennetin maliki seni cehenneme götürmek istediğinde cehenneme gitme, ondan sonra arzuladığın işi yap.”
“İyiliklerde yarışın ve manevi ganimetleri elde etmeye koşun.”
“Cömertlik eden yücelir, cimrilik yapan ise alçalır.”
Bir kişi İmam Hüseyin’den (a.s) dünya ve ahiret hayrını kendisi için yazmasını istediğinde İmam (as) şöyle yazdılar: “Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla. Kim Allah’ın rızasını, halkın öfkesini kazanmak pahasına elde ederse, Allah, insanların ellerinde olan işlerde ona kifayet eder; kim halkın rızasını, Allah’ın gazabını kazanarak elde ederse, Allah, onu insanlara terk eder. Vesselam.”
“Kim, bir müminin gam ve üzüntüsünü giderirse, Allah-u Teala onun dünya ve ahiret üzüntülerini giderir.”
“Zenginlik nedir?” diye sorduklarında: “Arzuların az olması ve yeterli olan rızka razı olmaktır” buyurdular.
“Bir Müslüman kardeşin senden ayrıldığında, arkanda söylemesini sevmediğin şeyi sen de onun arkasından söyleme.”
“Ey insanlar! Adı yüce olan Allah Teala, kullarını sırf O’nu bilip tanımaları için yaratmıştır. O’nu tanıyınca, O’na ibadet edilir, O’na kullukta bulunulur. O’na kulluk edense, O’ndan başkasına kulluk etmekten müstağni olur.”
“Kimileri (cennet nimetlerine olan) hırs ve tamahlarından Allah’a kulluk ederler; bu tür kulluk, tüccar sıfatlı insanların kulluğudur. Kimileri (cehennem) korku(sun)dan Allah’a kulluk ederler; bu, köle sıfatlı insanların kulluğudur. Kimileri de nimetlerinin şükrünü edâ edebilmek amacıyla Allah’a kulluk ederler; işte bu, hür insanların ibadeti, hürlerin kulluğudur ve kulluğun en iyi şeklidir.”
“Ben azgınlık, makam, fesat çıkarmak ve zulüm yapmak için Medine’den ayrılmadım. Ben Ceddimin ümmetini ıslah etmek, marufu emir, münkeri nehyetmek, ceddim Resulullah’ın (sav) ve babam Ali’nin (kv) çizgisinde hareket etmek için kıyam ettim.”
“Hz. Resulullah’ın (sav) şu sözü benim için ispatlanmış durumdadır: ‘Namazdan sonra amellerin en hayırlı olanı, günah olmayan bir şekilde mümini sevindirmek ve neşelenmesini sağlamaktır.’”
“ Bizi sevmeyi vazife bilin; zira bizi seviyor olarak Allah’ın huzuruna çıkacak olanlar bizim şefaatimize nail olacaklardır.”
“ Ey insanlar! Bağış ve ihsanda bulunan, onur ve saygınlık kazanır; cimrilik eden, kendisini aşağılık hale getirir. İnsanların en cömerdi, hiçbir karşılık beklemeden verip bağışta bulunandır. Affı en yüce insan, güçlü ve üstün olduğu zaman affedebilen insandır.”
Kur’an-ı Kerim nasıl tarihsel değil evrensel ise, yani ölçüleri tüm zamanları kuşatıyorsa, canlı Kur’an olan Ehl-i Beyt’in hayatı ve nasihatleri de evrenseldir.
Ehl-i Beyt’in sözleri ve yaşantıları Kur’an’ın en mükemmel tefsiridir.
Bu noktadan hareketle “Hamse-i Al-i Aba”dan biri olan, Kur’an’ın bizzat Ehl-i Beyt olarak muhatap aldığı İmam Hüseyin’in nasihatleri elbette ki bizlerin yol haritası olmalıdır.
Şimdi Hz. Hüseyin’in dün başladığımız nasihatlerine bugün de devam edelim:
Bir kişi, Şehitler Efendisinin huzuruna gelerek: “Ben günahkâr bir kimseyim, kendimi günah işlemekten alamıyorum, bana nasihat et” dedi. İmam (as) şöyle buyurdu:
“Beş şeyi yap sonra dilediğin günahı işle:
Allah’ın rızkını yeme, istediğin günahı işle.
Allah’ın mülkünden ve hâkimiyeti altından dışarı çık, istediğini yap.
Allah-u Teala’nın seni göremeyeceği bir yer bul, ne yapmak istersen yap.
Azrail canını almaya geldiği zaman teslim olma, o zaman gönlünün istediğini yap.
Kıyamet günü cennetin maliki seni cehenneme götürmek istediğinde cehenneme gitme, ondan sonra arzuladığın işi yap.”
“İyiliklerde yarışın ve manevi ganimetleri elde etmeye koşun.”
“Cömertlik eden yücelir, cimrilik yapan ise alçalır.”
Bir kişi İmam Hüseyin’den (a.s) dünya ve ahiret hayrını kendisi için yazmasını istediğinde İmam (as) şöyle yazdılar: “Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla. Kim Allah’ın rızasını, halkın öfkesini kazanmak pahasına elde ederse, Allah, insanların ellerinde olan işlerde ona kifayet eder; kim halkın rızasını, Allah’ın gazabını kazanarak elde ederse, Allah, onu insanlara terk eder. Vesselam.”
“Kim, bir müminin gam ve üzüntüsünü giderirse, Allah-u Teala onun dünya ve ahiret üzüntülerini giderir.”
“Zenginlik nedir?” diye sorduklarında: “Arzuların az olması ve yeterli olan rızka razı olmaktır” buyurdular.
“Bir Müslüman kardeşin senden ayrıldığında, arkanda söylemesini sevmediğin şeyi sen de onun arkasından söyleme.”
“Ey insanlar! Adı yüce olan Allah Teala, kullarını sırf O’nu bilip tanımaları için yaratmıştır. O’nu tanıyınca, O’na ibadet edilir, O’na kullukta bulunulur. O’na kulluk edense, O’ndan başkasına kulluk etmekten müstağni olur.”
“Kimileri (cennet nimetlerine olan) hırs ve tamahlarından Allah’a kulluk ederler; bu tür kulluk, tüccar sıfatlı insanların kulluğudur. Kimileri (cehennem) korku(sun)dan Allah’a kulluk ederler; bu, köle sıfatlı insanların kulluğudur. Kimileri de nimetlerinin şükrünü edâ edebilmek amacıyla Allah’a kulluk ederler; işte bu, hür insanların ibadeti, hürlerin kulluğudur ve kulluğun en iyi şeklidir.”
“Ben azgınlık, makam, fesat çıkarmak ve zulüm yapmak için Medine’den ayrılmadım. Ben Ceddimin ümmetini ıslah etmek, marufu emir, münkeri nehyetmek, ceddim Resulullah’ın (sav) ve babam Ali’nin (kv) çizgisinde hareket etmek için kıyam ettim.”
“Hz. Resulullah’ın (sav) şu sözü benim için ispatlanmış durumdadır: ‘Namazdan sonra amellerin en hayırlı olanı, günah olmayan bir şekilde mümini sevindirmek ve neşelenmesini sağlamaktır.’”
“ Bizi sevmeyi vazife bilin; zira bizi seviyor olarak Allah’ın huzuruna çıkacak olanlar bizim şefaatimize nail olacaklardır.”
“ Ey insanlar! Bağış ve ihsanda bulunan, onur ve saygınlık kazanır; cimrilik eden, kendisini aşağılık hale getirir. İnsanların en cömerdi, hiçbir karşılık beklemeden verip bağışta bulunandır. Affı en yüce insan, güçlü ve üstün olduğu zaman affedebilen insandır.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Murat Çabas / diğer yazıları
- Milli Ekonomi Modeli’ne artık duyarsız kalabilir miyiz? / 08.04.2025
- Trump yeni gümrük tarifeleriyle neyi amaçlıyor? / 05.04.2025
- Kıbrıs sürecinde düşmanlık ve müzakere aynı anda! / 04.04.2025
- Orta Doğu’da Trump’ın planı işliyor / 03.04.2025
- Tepki, demokrasinin zarar görmesinedir / 28.03.2025
- Din Allah’ın Kur’an’da anlattığı, Ehl-i Beyt’in yaşadığıdır / 27.03.2025
- Hakaret ve küfür, siyasetin dili olamaz / 26.03.2025
- İmamoğlu’nun tutuklanması ve demokrasi sınavı / 25.03.2025
- ‘Onlar Kur'an'ın müşahhas halidir’ / 22.03.2025
- Direnç kalktıkça, İsrail pervasızlaştı / 21.03.2025
- Trump yeni gümrük tarifeleriyle neyi amaçlıyor? / 05.04.2025
- Kıbrıs sürecinde düşmanlık ve müzakere aynı anda! / 04.04.2025
- Orta Doğu’da Trump’ın planı işliyor / 03.04.2025
- Tepki, demokrasinin zarar görmesinedir / 28.03.2025
- Din Allah’ın Kur’an’da anlattığı, Ehl-i Beyt’in yaşadığıdır / 27.03.2025
- Hakaret ve küfür, siyasetin dili olamaz / 26.03.2025
- İmamoğlu’nun tutuklanması ve demokrasi sınavı / 25.03.2025
- ‘Onlar Kur'an'ın müşahhas halidir’ / 22.03.2025
- Direnç kalktıkça, İsrail pervasızlaştı / 21.03.2025