'İnsanlık açısından din – I' seslendirme dosyası:
İslam tarihçileri hadislere dayanarak Hz. Adem (a.s) ile Hz. Muhammed (s.a.a) arasında 124 bin peygamber olduğunu ve bunların 315'inin Resul (kitap veya kanun verilen peygamber), diğerlerinin Nebi - genel kabule göre - (kitap gönderilmeyen önceki peygamberin öğretisini uygulayan peygamber) olduğunu beyan ederler. Bununla birlikte kesin bilgi olarak Kur'an'da isimleri geçen 25 Peygamberin ve bunlardan başka peygamber mi, veli mi? olduğu konusunda fikir ayrılığı bulunan 3 isim (Zülkarneyn, Lokman ve Üzeyir) daha olduğudur. Buradan anladığımız İslam tarihçilerinden öğrendiğimize göre 315 peygamberin -kullanıcının- gelmiş olduğu ve bilinen 4 büyük kitaptan başka toplam 104 kitap ile yazılımın güncellenmiş olduğudur.
''Andolsun, senden önce de peygamber gönderdik. Onlardan sana kıssalarını anlattığımız kimseler de var. Sana kıssalarını bildirmediğimiz kimselerde var.'' (Mümin s. 40/78) Buna göre 25 peygamber ve velinin hakkında kesin bilgiye ve kıssalarına vakıf olduğumuz halde kıssalarını bilmediğimiz nebi ve velilerin de olduğudur.
Bu kadar uyarana ve uyarıcıya rağmen günümüzdeki bu farklılık ve çeşitliliğin sebebi nedir? Din kurtarıcı ise insanlık neden bu kadar katı bedeller ödedi? Vardığımız sonuç bizi neden mutlu kılmıyor? Ya da kılamadı?
Amacımız ''kamu yararı'' ve yöntemimiz ''soru ve sorgu'' olduğuna göre bu amaç ve yöntemle devam edelim.
Aslında ilk peygamber Hz. Adem'e gelen din ile; son peygamber Hz. Muhammed'e gelen din aynıydı. Bu anlamda Hz. Adem'e de ondan sonra gelen bütün peygamberlere de gelen din İslam'dır. Ancak günümüzde İnançlar arasındaki büyük ve sınır tanımaz ilişkiler ve bunların birbirleriyle benzer birbirini tekrar eden kitap ve suhuflar, inanç veya ibadet şekilleri veya ritüeller dünyanın her köşesinde, en uzak coğrafyalarda dahi akraba dinsel görüşler bulundurması normaldir. İlk defa bu öğretiyle Hz. Adem'e 10 sahifelik (suhuf) kitapçık gönderildi. Kuran'ı Kerim'in bir nevi özeti olan bu kitapçıkta; tevhidin yani Allah'ın varlığının ve birliğinin, ahirete, peygambere meleklere imanın olduğunu, secdenin (Bakara s.2/34) yani namazın, kurbanın (Maide s. 5/27-30), orucun (Bakara s. 2/183), (Araf s.719) ve ahlak ilkelerinin ve ibadetlerin aynı ya da çok benzer olduğunu Kur'an- Kerim'in vesikalarında görürüz. Çünkü sosyal bir canlı olan insanın sosyal hayatta belli kurallarla yaşaması zorunluluğunu, toplum halinde yaşama zorunluluğu da yasak ve cezaların olmasını doğurdu. Dinlerin öğretileriyle insanların birbirleriyle ilişkileri sonuçta birbirine benzer kurallar ortaya çıkardı. Tarihten örnekler verecek olursak, çalmayacaksın, zina etmeyeceksin, öldürmeyeceksin, , temiz olacaksın, kötülük yapmayacaksın gibi temel ilkeleri beşeri dinlerde kabul etti ahlaki ve felsefi dinlerde bu ilkeleri temeline aldı. Hz. Adem den itibaren ibadetlerde de ortaklık ve benzerlikler görülür. Secdenin, yani namazın, oğulları ile anlatılan rivayetlerde Habil ve Kabil de oruç ve kurbanın, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail de de kurban ve hac gibi ibadet ve iman esaslarının olduğunu görüyoruz. Birlikte yaşamak zorunda kalan insanların birbirlerinin hakkına saygı duyulduğu sürece toplumsal yaşamın yolunda gittiğini bu kuralları çiğnemeyip kendi menfaatine çevirmedikçe İbadetlerin, ahlaki ilkelerin, hak ve hukukun yolunda gittiğini görüyoruz.
Hz. Adem'e gelen 10 suhuftan sonra, Hz. Şit'e 50 suhuf, Hz. İdris'e 30, Hz. İbrahim peygambere 10 suhuf, (muhtemelen) Hz. Zerdüşt'e Avesta, Hz.Davud (as)'a Zebur, Hz. Musa (as)'ya Tevrat, Hz. İsa (as)'ya İncil ve son kitap ve peygamber olarak ta Kur'an'ın Hz. Muhammed'e gönderilmiş olduğunu görüyoruz. İşte yeni bir suhuf (sayfalar) veya kitap gönderilen peygamberler -için genel kullanım olarak- bu elçilere Resul diyoruz. Yaradan her biri bir öncekinden daha tafsilatlı, insanlığa daha yön verecek yeni kuralları, hükümleri içeren kitaplar ve bu kitapları anlatan kullanıcıları yani resulleri göndermiştir. Bu kitapların ve suhufların gelişlerinde dahi anlam yönünden bir tekamül görürüz. Aynen insanlığın evrimi ve gelişimi gibi insanlığın anlayışı, gelişimi ile kavram ve muhtevası genişlemiş son din ile bu muhteva ve anlam en üst seviyeye ulaşmıştır. Peygamberi Hz. Muhammed (s.a.a) olan İslam; en son ve en zirve kitap ve elçisiyle birlikte gönderilmiştir. Çünkü insanlığın ulaştığı anlam ve kabiliyet ile ulaşacağı bilim ve medeniyet en mükemmel zamana Hz. Muhammed ile ulaşmıştır ve daha ulaşacaktır. Yani günümüz medeniyetine sağlam bir kaynak ve veri olarak sadece Kuran-ı Kerim kalmış ve geleceğe kalacak olan yegane kitaptır.
Nasipse haftaya deveam edeceğiz…
Sözün Özü
Kur'an bir dağa indi o dağ Nur dağı oldu
Bir şehirde geldi o şehir mükerrem oldu
Bir ayın içinde indi o ay 12 aya sultan oldu
Bir gece indi bir Bina aya değer Kadir gecesi oldu.
Bir insana indi o kişi Muhammed Mustafa (S.a.a) oldu.
Bir kişinin yanında indi. O kişi Ali oldu.
Kim Kur'an'a inanır ve yaşarsa o kişi ideal insan olur.
Rabbim Kur'an ile değer bulanlardan eylesin.
Kadir gecemiz kadrimizin artmasına vesile olsun.
Kadir gecemiz mübarek olsun.
.
''Andolsun, senden önce de peygamber gönderdik. Onlardan sana kıssalarını anlattığımız kimseler de var. Sana kıssalarını bildirmediğimiz kimselerde var.'' (Mümin s. 40/78) Buna göre 25 peygamber ve velinin hakkında kesin bilgiye ve kıssalarına vakıf olduğumuz halde kıssalarını bilmediğimiz nebi ve velilerin de olduğudur.
Bu kadar uyarana ve uyarıcıya rağmen günümüzdeki bu farklılık ve çeşitliliğin sebebi nedir? Din kurtarıcı ise insanlık neden bu kadar katı bedeller ödedi? Vardığımız sonuç bizi neden mutlu kılmıyor? Ya da kılamadı?
Amacımız ''kamu yararı'' ve yöntemimiz ''soru ve sorgu'' olduğuna göre bu amaç ve yöntemle devam edelim.
Aslında ilk peygamber Hz. Adem'e gelen din ile; son peygamber Hz. Muhammed'e gelen din aynıydı. Bu anlamda Hz. Adem'e de ondan sonra gelen bütün peygamberlere de gelen din İslam'dır. Ancak günümüzde İnançlar arasındaki büyük ve sınır tanımaz ilişkiler ve bunların birbirleriyle benzer birbirini tekrar eden kitap ve suhuflar, inanç veya ibadet şekilleri veya ritüeller dünyanın her köşesinde, en uzak coğrafyalarda dahi akraba dinsel görüşler bulundurması normaldir. İlk defa bu öğretiyle Hz. Adem'e 10 sahifelik (suhuf) kitapçık gönderildi. Kuran'ı Kerim'in bir nevi özeti olan bu kitapçıkta; tevhidin yani Allah'ın varlığının ve birliğinin, ahirete, peygambere meleklere imanın olduğunu, secdenin (Bakara s.2/34) yani namazın, kurbanın (Maide s. 5/27-30), orucun (Bakara s. 2/183), (Araf s.719) ve ahlak ilkelerinin ve ibadetlerin aynı ya da çok benzer olduğunu Kur'an- Kerim'in vesikalarında görürüz. Çünkü sosyal bir canlı olan insanın sosyal hayatta belli kurallarla yaşaması zorunluluğunu, toplum halinde yaşama zorunluluğu da yasak ve cezaların olmasını doğurdu. Dinlerin öğretileriyle insanların birbirleriyle ilişkileri sonuçta birbirine benzer kurallar ortaya çıkardı. Tarihten örnekler verecek olursak, çalmayacaksın, zina etmeyeceksin, öldürmeyeceksin, , temiz olacaksın, kötülük yapmayacaksın gibi temel ilkeleri beşeri dinlerde kabul etti ahlaki ve felsefi dinlerde bu ilkeleri temeline aldı. Hz. Adem den itibaren ibadetlerde de ortaklık ve benzerlikler görülür. Secdenin, yani namazın, oğulları ile anlatılan rivayetlerde Habil ve Kabil de oruç ve kurbanın, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail de de kurban ve hac gibi ibadet ve iman esaslarının olduğunu görüyoruz. Birlikte yaşamak zorunda kalan insanların birbirlerinin hakkına saygı duyulduğu sürece toplumsal yaşamın yolunda gittiğini bu kuralları çiğnemeyip kendi menfaatine çevirmedikçe İbadetlerin, ahlaki ilkelerin, hak ve hukukun yolunda gittiğini görüyoruz.
Hz. Adem'e gelen 10 suhuftan sonra, Hz. Şit'e 50 suhuf, Hz. İdris'e 30, Hz. İbrahim peygambere 10 suhuf, (muhtemelen) Hz. Zerdüşt'e Avesta, Hz.Davud (as)'a Zebur, Hz. Musa (as)'ya Tevrat, Hz. İsa (as)'ya İncil ve son kitap ve peygamber olarak ta Kur'an'ın Hz. Muhammed'e gönderilmiş olduğunu görüyoruz. İşte yeni bir suhuf (sayfalar) veya kitap gönderilen peygamberler -için genel kullanım olarak- bu elçilere Resul diyoruz. Yaradan her biri bir öncekinden daha tafsilatlı, insanlığa daha yön verecek yeni kuralları, hükümleri içeren kitaplar ve bu kitapları anlatan kullanıcıları yani resulleri göndermiştir. Bu kitapların ve suhufların gelişlerinde dahi anlam yönünden bir tekamül görürüz. Aynen insanlığın evrimi ve gelişimi gibi insanlığın anlayışı, gelişimi ile kavram ve muhtevası genişlemiş son din ile bu muhteva ve anlam en üst seviyeye ulaşmıştır. Peygamberi Hz. Muhammed (s.a.a) olan İslam; en son ve en zirve kitap ve elçisiyle birlikte gönderilmiştir. Çünkü insanlığın ulaştığı anlam ve kabiliyet ile ulaşacağı bilim ve medeniyet en mükemmel zamana Hz. Muhammed ile ulaşmıştır ve daha ulaşacaktır. Yani günümüz medeniyetine sağlam bir kaynak ve veri olarak sadece Kuran-ı Kerim kalmış ve geleceğe kalacak olan yegane kitaptır.
Nasipse haftaya deveam edeceğiz…
Sözün Özü
Kur'an bir dağa indi o dağ Nur dağı oldu
Bir şehirde geldi o şehir mükerrem oldu
Bir ayın içinde indi o ay 12 aya sultan oldu
Bir gece indi bir Bina aya değer Kadir gecesi oldu.
Bir insana indi o kişi Muhammed Mustafa (S.a.a) oldu.
Bir kişinin yanında indi. O kişi Ali oldu.
Kim Kur'an'a inanır ve yaşarsa o kişi ideal insan olur.
Rabbim Kur'an ile değer bulanlardan eylesin.
Kadir gecemiz kadrimizin artmasına vesile olsun.
Kadir gecemiz mübarek olsun.
.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Arda Karani / diğer yazıları
- Elbise Kuramı-3 / Elbise insanda gizlidir / 11.05.2024
- Elbise Kuramı-2 / İnsan elbisesinde saklıdır / 10.05.2024
- İCMA VE İCTİHAD / 26.10.2022
- Geylani okulunda Ehl-i Beyt ekolü / 10.08.2022
- Geylani Okulu / 29.07.2022
- Bir tasavvuf anatomisi / 22.07.2022
- Antroposen Çağı / 30.06.2022
- Holosen / Mavi Cennet / 09.06.2022
- Bir Deniz Masalı/ Günebakan Şiiri / 09.05.2022
- Sakız orucu bozar mı? -2- / 19.04.2022
- Elbise Kuramı-2 / İnsan elbisesinde saklıdır / 10.05.2024
- İCMA VE İCTİHAD / 26.10.2022
- Geylani okulunda Ehl-i Beyt ekolü / 10.08.2022
- Geylani Okulu / 29.07.2022
- Bir tasavvuf anatomisi / 22.07.2022
- Antroposen Çağı / 30.06.2022
- Holosen / Mavi Cennet / 09.06.2022
- Bir Deniz Masalı/ Günebakan Şiiri / 09.05.2022
- Sakız orucu bozar mı? -2- / 19.04.2022