24 Kasım, Öğretmenler Günü'dür. Yeni bir 24 Kasım kutlanacak? 10 Kasım'da şölen başlamıştı; Başkomutandan Başöğretmene dönüşen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü anarken "Hoş Geldin Atatürk" kitabı tanıtılıyordu. Kitap ulusumuza ve tüm dünyaya gerçek Atatürk'ü anlatıyordu. Kitabın yazarı Prof. Dr. Haydar Baş, bugüne kadar gizlenen Atatürk'ü açıklarken, gerçeği Türk Milletine öğreten bir başöğretmen oluyordu. Cumhuriyetimizin ekseninde iki yıldız, iki başöğretmen. Her ikisinin amacı merkezinde insan olan bir eğitim ve kültür politikası.
Nasıl ki, hukuksuz demokrasi olamıyorsa; demokratik toplum ve bilinçli yurttaş için de eğitim ve kültür en az o kadar gereklidir.
Atatürk devrimlerinin yorumu; O'nun bize kazandırdıkları, bunları koruyup koruyamadığımız hususlarını kapsar.
Yorumlara baktığımızda eleştirel yaklaşımlar da karşımıza çıkıyor;
-Muhafazakâr/İslâmcı görüşler,
-Popülist ve liberal eleştiri,
-Marksist yaklaşımlar.
Bugüne kadar en doğru yaklaşım, Atatürk ve Türk Devrimini yorumlarken vatan, ekonomi ve bağımsızlık noktalarını öne çıkaran, çözümün ATATÜRK'e DÖNMEK olduğunu savunan ve de iddia eden görüş Prof. Dr. Haydar Baş'a aittir. Sadece görüş ve söylem değil, delillendirilmiş bir güçlü tezdir.
Geleceğe Atatürk gibi yöneleceksek; Sayın Baş'ın Milli Ekonomi Modeli (Ulusüstü rağbet ve onay görmüş, pek çok ülkede uygulanarak başarısı tescil edilmiştir), Sosyal Devlet Milli Devlet eserlerini ve bunları taçlandıran Hoş Geldin Atatürk eserini sindirerek okuyup düşünmemiz gerekir.
Son tahlilde eğitim ve kültür devrimi için:
-Merkezinde insan ve ülke çıkarı olan katılımcı ve planlamacı anlayışla hareket edilmesi,
-Temel eğitimin okul öncesinden başlatılması ve kesintisiz sürdürülmesi,
-Eğitime erişimde insanlarımıza eşit olanaklar sağlanması,
-Düşünsel alanın ve yaşamın her safhasında bilim ve aklın temel alınması,
-Eğitim dilinin Türkçe olması,
-Sanat eğitiminin okul öncesinden uygulamalarla verilmesi,
-Eğitimin planlanması, yönetilmesi ve değerlendirilmesinde etkin rolün öğretmene verilmesi,
-Örgün eğitimi çevresiyle bütünleşerek gerçekleştiren okulun, yaygın eğitimin de yerleşkesi olması,
-Başta öğretmenler olmak üzere sorumlu yurttaşlığın özendirilmesi gereklidir.
Bu güzel ülkeyi kişisel çıkarları için karartanlara, aklı ve vicdanı esir alıp bizi birbirimize kırdıranlara en iyi cevap güç birliğimizdir.
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü rahmet ve saygıyla anıyor;
Öğretmenler Günü'nde en güzel, en anlamlı ve en değerli hediye "Hoş Geldin Atatürk" ü Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e sunan Başöğretmen Haydar Baş'a saygıyla teşekkürlerimizi bildiriyoruz.
Ve eğitim için özveriyle mücadele eden tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü dayanışma duygularımızla kutluyoruz.
Nasıl ki, hukuksuz demokrasi olamıyorsa; demokratik toplum ve bilinçli yurttaş için de eğitim ve kültür en az o kadar gereklidir.
Atatürk devrimlerinin yorumu; O'nun bize kazandırdıkları, bunları koruyup koruyamadığımız hususlarını kapsar.
Yorumlara baktığımızda eleştirel yaklaşımlar da karşımıza çıkıyor;
-Muhafazakâr/İslâmcı görüşler,
-Popülist ve liberal eleştiri,
-Marksist yaklaşımlar.
Bugüne kadar en doğru yaklaşım, Atatürk ve Türk Devrimini yorumlarken vatan, ekonomi ve bağımsızlık noktalarını öne çıkaran, çözümün ATATÜRK'e DÖNMEK olduğunu savunan ve de iddia eden görüş Prof. Dr. Haydar Baş'a aittir. Sadece görüş ve söylem değil, delillendirilmiş bir güçlü tezdir.
Geleceğe Atatürk gibi yöneleceksek; Sayın Baş'ın Milli Ekonomi Modeli (Ulusüstü rağbet ve onay görmüş, pek çok ülkede uygulanarak başarısı tescil edilmiştir), Sosyal Devlet Milli Devlet eserlerini ve bunları taçlandıran Hoş Geldin Atatürk eserini sindirerek okuyup düşünmemiz gerekir.
Son tahlilde eğitim ve kültür devrimi için:
-Merkezinde insan ve ülke çıkarı olan katılımcı ve planlamacı anlayışla hareket edilmesi,
-Temel eğitimin okul öncesinden başlatılması ve kesintisiz sürdürülmesi,
-Eğitime erişimde insanlarımıza eşit olanaklar sağlanması,
-Düşünsel alanın ve yaşamın her safhasında bilim ve aklın temel alınması,
-Eğitim dilinin Türkçe olması,
-Sanat eğitiminin okul öncesinden uygulamalarla verilmesi,
-Eğitimin planlanması, yönetilmesi ve değerlendirilmesinde etkin rolün öğretmene verilmesi,
-Örgün eğitimi çevresiyle bütünleşerek gerçekleştiren okulun, yaygın eğitimin de yerleşkesi olması,
-Başta öğretmenler olmak üzere sorumlu yurttaşlığın özendirilmesi gereklidir.
Bu güzel ülkeyi kişisel çıkarları için karartanlara, aklı ve vicdanı esir alıp bizi birbirimize kırdıranlara en iyi cevap güç birliğimizdir.
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü rahmet ve saygıyla anıyor;
Öğretmenler Günü'nde en güzel, en anlamlı ve en değerli hediye "Hoş Geldin Atatürk" ü Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e sunan Başöğretmen Haydar Baş'a saygıyla teşekkürlerimizi bildiriyoruz.
Ve eğitim için özveriyle mücadele eden tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü dayanışma duygularımızla kutluyoruz.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Prof. Dr. Ali Ünal Emiroğlu / diğer yazıları
- Terör / 01.02.2024
- Yerel yönetim / 25.01.2024
- Muhalefet / milli irade / 22.01.2024
- Anayasa Mahkemesi yoksa… / 18.01.2024
- Soykırım davası / 15.01.2024
- Sosyal devlet için / 11.01.2024
- Hukuk devletine başkaldırı / 25.12.2023
- Güç dengesi / 21.12.2023
- Yerel seçime giderken / 14.12.2023
- İnsanlığın anayasası / 11.12.2023
- Yerel yönetim / 25.01.2024
- Muhalefet / milli irade / 22.01.2024
- Anayasa Mahkemesi yoksa… / 18.01.2024
- Soykırım davası / 15.01.2024
- Sosyal devlet için / 11.01.2024
- Hukuk devletine başkaldırı / 25.12.2023
- Güç dengesi / 21.12.2023
- Yerel seçime giderken / 14.12.2023
- İnsanlığın anayasası / 11.12.2023