Vatandaş onlardan, onlar İBB'den şikayetçi
Anadolu Yakası'nda hizmet veren hafriyatçılar, İstanbul Büyükşehir Belediyesini (İBB) Kocaeli Büyükşehir Belediyesiyle geçmişte imzaladıkları "Hafriyat Taşıma Kabul Belgesi"ni iptal ettiği gerekçesiyle protesto etti. Hafriyat kamyonları İstanbul'da sürücülerin korkulu rüyası konumunda.
04.03.2025 15:37:00
HABER MERKEZİ/AA
HABER MERKEZİ/AA





İstanbul Hafriyatçılar Federasyonuna (İSHAF) bağlı derneklere üye hafriyatçılar, söz konusu belgenin iptaline tepki göstermek için İBB Çevre Koruma Müdürlüğünün Kartal'daki ek hizmet binası önünde toplandı.
Polis bölgede önlem alırken, yüzlerce hafriyatçı araçlarıyla güzergahta konvoy yaptı. Klakson çalarak ilerleyen kamyonlar trafikte yoğunluk oluşturdu. Konvoydaki bazı kamyonlara, "Yetersiz döküm sahası kriz demektir", "Gebze döküm sahalarına izin verin", "Sorun çıkarmayın, çözüm üretin" yazılı afişler asıldığı görüldü.
İSHAF Başkanı Zekeriya Turan, burada yaptığı açıklamada, Anadolu Yakası'nda geçmişten günümüze döküm problemlerinin yaşandığını söyledi. Problemin çözümü için geçmiş yıllarda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi arasında protokol imzalandığını belirten Turan, "Yapılan protokolle bugüne kadar Anadolu Yakası'ndan Hafriyat Taşıma Kabul Belgesi'yle hafriyat (Gebze'ye) yapılabiliyordu. İBB, 'geçmişte döküm yerimiz yetersizdi, şu an yeterli.' diyor ve İstanbul'dan Gebze'ye, Gebze'den İstanbul'a hafriyat gelmesini yasaklıyor. Gelinen süreçte Anadolu Yakası'ndan Kocaeli'ye hafriyat kabul belgeleri iptal edildi. Kazı miktarı, süresi dolmamış hafriyat taşıma kabul belgelerinin iptal edilmesi meslektaşlarımızın hayatını zora soktu" diye konuştu.
Şoförler yarış atı gibi
Tuzla, Kartal ve Maltepe gibi bölgelerden bugüne kadar hafriyatların Gebze bölgesine taşındığına dikkati çeken Turan, İBB'nin Anadolu Yakası'ndaki tüm hafriyatçıları Şile'nin Sahilköy Mahallesi sınırlarında yer alan döküm sahasına yönlendirdiğini belirtti. Turan, Anadolu Yakası'nda 5 bin damperli kamyon bulunduğunu, bu kadar kamyonun o bölgeye gitmesinin kaza riskini ve trafik yoğunluğunu arttıracağını belirterek, şunları kaydetti: "Olası Marmara depremine karşı kentsel dönüşümün sekteye uğraması ve akaryakıt maliyeti gibi daha sayabileceğiniz birçok sebep var. Biz bu konunun üzerinde tekrar durulmasını ve iptal edilen belgelerin açılmasını, en azından yeni bir döküm sahası açılana kadar döküm sahalarının açılmasını talep ediyoruz. Yani 5-10 kilometre mesafedeki yere gitmeyip de 55-60 kilometre mesafeye gittiğinizde bütün kamyonları oraya toplayacaksınız. Bizim çalışma saatlerimiz çok kısıtlı. Yani sabah 10.00 ve akşam 16.00 pik saatler. Bu durum şoförlerimizi yarış atına çeviren bir durumdur, trafik açısından tehlikelidir."
Çevre Kanunu'na aykırı davrananlara cezaların Çevre Koruma Birimi tarafından verildiğini, bu sebeple burada toplandıklarını anlatan Turan, hafriyat cezalarının 100 bin ile 3 milyon lira arasında değiştiğini dile getirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.