Her ülkenin kendine göre bir eğitim sistemi bulunmaktadır. Hatta federe devletlerde, her eyaletin farklı bir eğitim sistemi vardır.
Örneğin Almanya'da farklı, ABD'de de daha farklı bir sistem vardır. Her iki ülkede de bizde olduğu gibi bir sınav anlayışı bulunmamaktadır. Hatta Almanya'da üniversiteye girişin iki uygulamasından bir tanesi sınavsız üniversitedir. ABD'de ise ortaöğretimdeki teşkilatlı sosyal aktiviteler anlamına gelen kulüp çalışmaları, üniversiteye girişte önemli katkı sağlamaktadır. Ezcümle her ülke kendi gerçeklerine uygun sistem uygulamaktadır.
Ülkemizde eğitim sistemi üniversite kazanmaya dönük yapılandırılmıştır. İstediği üniversiteyi kazanamayan veya hiçbirini kazanamayan gencin hayalleri, hatta dünyası yıkılmaktadır.
Maalesef eğitim sistemimiz iflas durumundadır. Eğitimli her birey rahatça iş bulabilmelidir. Oysa böyle olmamaktadır. Üniversite mezunlarının işsizlik oranı en yüksek seviyededir. Hem kazanmak sıkıntılı, hem bitirdikten sonra iş bulmak sıkıntılıdır.
Yaşanan pandemi sürecinde dünya yeniden kuruluyor. Eğitimde kartlar yeniden karılıyor. Öğrenci de şaşkın, öğretmen de; aile de şaşkın, eğitim sistemi de. Eğitim hayatının taçlanması anlamına gelen yılların emeğinin neticesinde üniversite hayatı var. Ülkemizde çözüm "Sınavsız Üniversite" projesindedir. Bu projenin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş hocamızdır.
Konuyu biraz irdeleyelim. Bağımsız Türkiye Partisi'nin (BTP) ebedi Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş hocamız, 2003 yılından itibaren 'Sınavsız Üniversite' müjdesi vermiştir. "BTP iktidarında her Türk genci, üniversiteye sınavsız alınacaktır" demiştir. Mevcut imtihan sisteminin ne eğitim şartları bakımından, ne de ailelerin sosyal imkânları bakımından adaletli olmadığına dikkat çekmiştir. Üniversite sınavının, adaletsiz ve yetersiz olduğunu, sınav sistemi çarkında Türk gençlerinin öğütüldüğünü belirtmiştir. Ülkemizin elinde fazlasıyla imkân olmasına rağmen bunları kotaracak bir "siyasi usta" olmadığı için mağduriyet diz boyudur.
Sınavsız üniversitenin uygulanması, üniversite mezunlarının iş bulması hatta kendi adlarına rahatlıkla iş yeri kurmaları ülkemiz için katma değer oluşturacaktır. Ancak bütün bunların yapılabilmesi için Haydar Baş hocamıza ait olan Milli Ekonomi Modelinin, Sosyal Devlet Milli Devlet projesinin uygulanması gerekmektedir. Aksi halde en önemli sermayemiz olan gençliğimiz ve geleceğimiz olumsuz etkilenecektir.
- Hoş Geldin Atatürk penceresinden Haydar Baş / 14.04.2025
- O’nun ışığı her geçen gün daha parlıyor / 13.04.2025
- Ekonomik buhrana karşı çözümümüz var / 09.04.2025
- Adalet mi dediniz hakkaniyet mi? / 05.04.2025
- Yunan bayramı, Türk dersi / 29.03.2025
- Asıl rakip ne İmamoğlu ne Yavaş: Hükümetin en büyük sınavı geçim krizi / 24.03.2025
- Bozduğun kantar seni de tartacak / 23.03.2025
- Adaletin zarfı ve mazrufu: İmamoğlu olayı üzerine bir toplumsal okuma / 22.03.2025
- ABD açıktan İran’ı hedef olarak gösterdi / 20.03.2025