Hızlı tren işleten ülkelerden ülkemize gelen bu bilgi insanları, ülkelerindeki hızlı tren özelliklerini bilen ve uygulayan kimselerden oluşmaktadır. Yapılan hataların meydana çıkarılması için onların gelmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
İzmir - Aydın tren yolu -
hemzemindeki kaza
İzmir-Aydın arasındaki tren yolu hemzemin geçidinde, adı Hızlı olmayan fakat oldukça hızlı seyreden bir tren, bir Minibüse çarptı ve 14 ölü 3 de yaralı var. Ölenler arasında 2 de çocuk mevcuttur.
Yeşilköy havaalanındaki
uçak kazası
Yeşilköy Havaalanında piste inişe geçen bir büyük yabancı havayollarına ait bir uçak alandan dışarı çıktı ve toprağa saplandı. Pilot son anda uçağı durdurmayı başardı. Kaza ucuz atlatıldı sayılır.
Yeni okullar açılacağına
eskileri kapanıyor
Eskişehir'de demiryollarına kalifiye eleman yetiştiren meslek okulunun 6 yıldır kapalı olduğu bildirilmektedir. Onun yerine yüksek okul açılacağı söylenmesine rağmen, ne eskisi çalışıyor, ne de yenisi açıldı. Böylece ilkokul mezunlarının eline mi makinistlik bırakılmak istenmektedir? Hızlı trenlere soyunmuş bir idari sistem adam yetiştirmekte çok zayıf kalmaktadır. Bu kafalarla herhalde daha çok kaza göreceğiz!
Not: Günümüzde, medyadan aldığımız bilgilere göre, demiryollarına eleman yetiştiren tek okul: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Porsuk Meslek Yüksek Okulu'nun rayli sistemler bölümü olmaktadır. Bu okuldan da yılda sadece 50-60 kişi mezun olmaktadır. Koskoca Türkiye'nin eleman durumunun hali bu konudan bile kolayca anlaşılabilmektedir!
Öte yandan, 1998'de kapatılan Demiryolu Meslek okulu 120 mezun vermekteydi. Fakat kapanınca, orta yetişmiş eleman bakımından da ülkemiz ve Demiryolları mahrum kaldı. Okul mezunu bazı mesleğini sevenler, toplanıp "dernek" kurmaya karar vermişler ve okullarının tekrar açılması için şu anda uğraş vermektedirler. Bu tren kazasından sonra seslerini herhalde daha iyi duyurabileceklerdir. Ama yine de belli olmaz. Bu durum biraz da kişilerin anlayışına ve o andaki psikolojik düşünce tarzlarına bağlı olmaktadır. Çünkü bizdeki duygusal yapılar çok da değişik çalışmalara sebep olmaktadır.
TCDD makinistlerine
özel yetki emri
Türkiye Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nden, gecikme ihtimali olması durumunda makinistlere hız limitini % 10 arttırma yetkisi verdiği ortaya çıktı. Mayısta yayınlanan genelgede bu hususun mevcut olduğu iddia edilmektedir. TCDD Genel Müdürlüğü'nden gelen bu genelgede makinistlere: "Gecikme ihtimaliniz varsa hız limitini % 10 aşabilirsiniz dendiği iddia edilmektedir." Ama buna ilaveten şu husus da dikkat çekmektedir: Bu yetkinin kullanılması, makinistin yolu tanıması ve tecrübesine bağlıdır. Bu hızlanma hususiyetlerin kayıtları da özel formlara doldurulacaktır. Formlar daha sonra Gar Müdürlüklerine teslim edilecektir. Daha sonra da formlarındaki durum yetkili kimseler tarafından değerlendirilecektir, denmektedir.
Son kazada da demek ki biri yetkisini kullandı. Kaza - ölüm fermanını adeta imzalamış oldu. Ama genellikle ülkemizde karar verenler ölmüyor, her zaman onların hatalarını başkaları hayatlarıyla ödüyor. Ama belki de yetki kullanma değil de, sadece dalgınlık ve hızlı treni kullanmaya alışamamak kazaya sebep oldu. Her neyse - sonuç artık değişmez -. Ama geleceğe dönük alınacak tedbirler akıllıca olursa bu tür acılar tekrar edilmez. Şimdilik ölenlere Allah'tan rahmet ve tüm milletimize ve özellikle acılı ailelere başsağlığı dileriz. Allah bize bu acıları bir daha tattırmasın!
İzmir - Aydın tren yolu -
hemzemindeki kaza
İzmir-Aydın arasındaki tren yolu hemzemin geçidinde, adı Hızlı olmayan fakat oldukça hızlı seyreden bir tren, bir Minibüse çarptı ve 14 ölü 3 de yaralı var. Ölenler arasında 2 de çocuk mevcuttur.
Yeşilköy havaalanındaki
uçak kazası
Yeşilköy Havaalanında piste inişe geçen bir büyük yabancı havayollarına ait bir uçak alandan dışarı çıktı ve toprağa saplandı. Pilot son anda uçağı durdurmayı başardı. Kaza ucuz atlatıldı sayılır.
Yeni okullar açılacağına
eskileri kapanıyor
Eskişehir'de demiryollarına kalifiye eleman yetiştiren meslek okulunun 6 yıldır kapalı olduğu bildirilmektedir. Onun yerine yüksek okul açılacağı söylenmesine rağmen, ne eskisi çalışıyor, ne de yenisi açıldı. Böylece ilkokul mezunlarının eline mi makinistlik bırakılmak istenmektedir? Hızlı trenlere soyunmuş bir idari sistem adam yetiştirmekte çok zayıf kalmaktadır. Bu kafalarla herhalde daha çok kaza göreceğiz!
Not: Günümüzde, medyadan aldığımız bilgilere göre, demiryollarına eleman yetiştiren tek okul: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Porsuk Meslek Yüksek Okulu'nun rayli sistemler bölümü olmaktadır. Bu okuldan da yılda sadece 50-60 kişi mezun olmaktadır. Koskoca Türkiye'nin eleman durumunun hali bu konudan bile kolayca anlaşılabilmektedir!
Öte yandan, 1998'de kapatılan Demiryolu Meslek okulu 120 mezun vermekteydi. Fakat kapanınca, orta yetişmiş eleman bakımından da ülkemiz ve Demiryolları mahrum kaldı. Okul mezunu bazı mesleğini sevenler, toplanıp "dernek" kurmaya karar vermişler ve okullarının tekrar açılması için şu anda uğraş vermektedirler. Bu tren kazasından sonra seslerini herhalde daha iyi duyurabileceklerdir. Ama yine de belli olmaz. Bu durum biraz da kişilerin anlayışına ve o andaki psikolojik düşünce tarzlarına bağlı olmaktadır. Çünkü bizdeki duygusal yapılar çok da değişik çalışmalara sebep olmaktadır.
TCDD makinistlerine
özel yetki emri
Türkiye Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nden, gecikme ihtimali olması durumunda makinistlere hız limitini % 10 arttırma yetkisi verdiği ortaya çıktı. Mayısta yayınlanan genelgede bu hususun mevcut olduğu iddia edilmektedir. TCDD Genel Müdürlüğü'nden gelen bu genelgede makinistlere: "Gecikme ihtimaliniz varsa hız limitini % 10 aşabilirsiniz dendiği iddia edilmektedir." Ama buna ilaveten şu husus da dikkat çekmektedir: Bu yetkinin kullanılması, makinistin yolu tanıması ve tecrübesine bağlıdır. Bu hızlanma hususiyetlerin kayıtları da özel formlara doldurulacaktır. Formlar daha sonra Gar Müdürlüklerine teslim edilecektir. Daha sonra da formlarındaki durum yetkili kimseler tarafından değerlendirilecektir, denmektedir.
Son kazada da demek ki biri yetkisini kullandı. Kaza - ölüm fermanını adeta imzalamış oldu. Ama genellikle ülkemizde karar verenler ölmüyor, her zaman onların hatalarını başkaları hayatlarıyla ödüyor. Ama belki de yetki kullanma değil de, sadece dalgınlık ve hızlı treni kullanmaya alışamamak kazaya sebep oldu. Her neyse - sonuç artık değişmez -. Ama geleceğe dönük alınacak tedbirler akıllıca olursa bu tür acılar tekrar edilmez. Şimdilik ölenlere Allah'tan rahmet ve tüm milletimize ve özellikle acılı ailelere başsağlığı dileriz. Allah bize bu acıları bir daha tattırmasın!
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006