Gençlik insan ömrünün en önemli safhasıdır.
Kendi adına Hak adına kazanılan bir genç, toplum yararına hem enerjisini hem de birikimini sonraki kuşaklara aktaracak, milli manevi değerleri yaşatacak toplum dinamosudur. İlahi esaslara uyan insan ve toplumlarda istenilen huzur ve beklenilen netice güzelliklerle doludur.
Liseye giden kızımın "Anne sınıfımızda ateist arkadaşlar var İslam'dan soğumalarının nedeni günümüz toplumunda dini kimlik adı altında anlatılan, yaşanan İslam'ın gerçek İslam ile bağdaşmamasıdır. Bu cümle üzerine, Kur'an'ın ve Ehl-i Beyt'in hayatından güzel örnekleri gençlerin önüne sunmamız gerektiğini düşündüm.
Geçen gün bir araştırmada dinlere göre intihar oranlarını istatiksel olarak okuduğumda en fazla intihar vakalarının ateizmde olduğu bilgisi vardı ki, bu satırları yazmadan yaklaşık bir ay önce kızımın okulunda da intihar vakası yaşanmıştı.
Burada Haydar Baş hocamız Makalat kitabında şu soruyu yöneltiyor:
"Fayda beklerken zarar gördüğümüz bu varlıktan niçin kendisi ve çevresi için hayırlı bir netice alamıyoruz? denirse 'Kendine dönsün, kendinden yaradanına giden yolu bulsun, kendi lehine kazanılsın' deriz. Kendi yararına kazanılamayan insandan hayırlı bir netice beklemek mümkün değildir. Esasen beşeri nizam ve kanunları da yapan insandır. Bu esasların dahi muhkem ve muteber olması onu yapan insanların sıhhat ve kemâline bağlıdır. Aksi takdirde körden görmesini, sağırdan işitmesini, dilsizden konuşmasını beklemek abes olur. Durum bu olunca çeşitli yollarla iç oluştan ve manevi bağlarından koparılmış insan ne kendine, ne de çevresine faydalı olabilir. Nitekim manevi boşluk yüzünden kendinden koparılmış insanın sağa sola sarkması, yıkıcı ve yakıcı bir sadist haline gelmesi bu sefaletin tabii bir sonucudur. (Makalat, s.229)
İnsanlığın yaratılışından itibaren tarihe göz attığımızda gençlerin çok önemli olaylara vesile olduklarını görüyoruz. Peygamber Efendimizin ilahi davetine ilk icabet eden, hem erkek hem genç olma şerefi Hz Ali efendimize nasip olmuştur. Cennet gençlerinin efendisi Hz Hasan ve Hz Hüseyin efendimiz olmuştur. Yine Kur'an'da putları kıran genç Hz İbrahim aleyhisselam, iffetini muhafaza eden genç Hz Yusuf aleyhisselam, Allah'ın rızasına uygun hassasiyetinden dolayı zamanın kralının zulmünden kaçıp mağaraya sığınan Ashab-ı Kehf gençleri, Hz Şuayb aleyhisselamın kızlarını gördüğünde hem Hz Musa'nın hem de kızların haya duygusu, Hz Adem'in takva sahibi oğlu Habil'in Kur'an'daki kıssaları, bize ve gençlerimize öğretebileceğimiz yaşantılarını yaşantımıza geçirebileceğimiz en güzel örnekler...
Milli Eğitim'in, hedef olarak ortaya koyacağı eğitim sisteminde yol ve konu bu olmalıydı. İnsanı kendinden başka şeylerle oyalayan, ezbere dayalı bir eğitim sistemi zamanla gençliği kendinden koparmıştır. O halde insanı eğitmek ve yetiştirmekle görevi olan eğitim sisteminden beklenilen budur. Bugün okumuş yazmış insanımızdan istenen neticenin alınamadığı bir gerçektir. Eğitim çağındaki neslimizin çok kısa bir geçmişte kötü bir örnek olduğu nefsani ve şeytani davranışların başını çektiği bilinmektedir.
Bugünün asıl davası nedir?:
"İnsanımızı süfli arzularının esiri yapan düşünce ve görüşten kurtarmak, iman ve insan mevzuunda ilahi mikyaslar içinde eğitmektir." (Prof. Dr. Haydar Baş Makalat, s.230)
- Hac Arafat’tır -2- / 08.07.2022
- Hac Arafat’tır / 30.06.2022
- Hac Arafat’tır / 30.05.2022
- Baş hocamın anısına / 11.04.2022
- Gülistanda yetişen gençlik ‘İCMAL’ -4- / 06.02.2022
- Gülistanda yetişen gençlik, ‘İcmal’ -3- / 28.01.2022
- Gülistanda yetişen gençlik, ‘İcmal’ -2- / 25.01.2022
- Gülistanda yetişen gençlik, ‘İcmal’ / 24.01.2022
- İslam’da kadın hakları -5- / 09.12.2021