logo
04 ARALIK 2024

Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak

İstanbul’un artan trafik sorununu hafifletmek amacıyla Eminönü ve Kadıköy'ün belli bölgelerine araçla girişin ücretli hale getirilmesi planlanıyor. Ücretli giriş uygulaması Londra, Stockholm, Milana ve Singapur gibi şehirlerde yıllardır uygulanıyor 
 

28.11.2024 17:05:00
Haber Merkezi
Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak
Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak
İstanbul'un trafik sorununa çözüm bulmak için "İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP)" kapsamında hazırlanan uygulamalar hayata geçiriliyor. Planın bir parçası olan "Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması" ile araç sahipleri, belirli bölgeler için giriş ücreti ödeyecek. İlk uygulama alanı olarak Eminönü seçildi, ardından Kadıköy pilot projeye dâhil edilecek. Plan kapsamında, trafik sıkışıklığını azaltmak için birçok yenilikçi çözüm hedefleniyor. Zirve saatlerde yoğunluğun 2030'da yüzde 10.1, 2040'ta ise yüzde 12.8 azalması öngörülüyor. "Düşük Salım Bölgeleri (DSB)" uygulaması ile çevreye daha fazla zarar veren araçlardan ekstra ücret alınacak.
Deniz ulaşımı ve otobüs öncelikli şeritler gibi çevre dostu düzenlemeler artırılacak. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, planın Türkiye'nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olduğunu ve çevreci ulaşımı teşvik edecek çözümler içerdiğini belirtti.

Eminönü ve Kadıköy pilot bölgeler seçildi

Pilot uygulama olarak seçilen Eminönü, yaklaşık 6 kilometrekarelik bir alanda sisteme dâhil edilecek. Ardından, Kadıköy'ün Moda bölgesi uygulamaya katılacak. Düşük Salım Bölgeleri ile çevreye zarar veren araçlar için daha yüksek bir ücret talep edilecek, çevre dostu araçlar ise düşük tarife avantajından faydalanabilecek. TomTom Trafik Endeksi verilerine göre, İstanbul dünya genelinde trafik yoğunluğu sıralamasında 65. sırada yer aldı. Yıllık trafikte kaybedilen süre İstanbul'da 104 saat. Bu verilere göre, İstanbul'un yanı sıra Gaziantep ve Ankara da trafik sıkışıklığı açısından dikkat çeken şehirler arasında.

'Ücretli giriş toplu taşımayı artıracak'

İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, sistemin daha önce Londra, Stockholm ve Milan gibi şehirlerde uygulandığını ve başarılı sonuçlar verdiğini belirtti. Uygulamanın bazı şehirlerde trafik yoğunluğunu yüzde 40'a kadar azalttığını ifade eden Uyduranoğlu, toplu taşıma kullanımında ise yüzde 5-10 oranında artış yaşandığını vurguladı.
Uyduranoğlu, sistemin sağlıklı bir şekilde çalışması için şu önerilerde bulundu: "Pilot uygulamaların sonuçları şeffaf bir şekilde paylaşılmalı. Çevre dostu araçlara düşük tarife uygulanmalı. Halkın desteği için referandum gibi yöntemlerle toplumun fikri alınmalı."

Dünyada bazı şehirlerde uygulanıyor

Dünyanın birçok şehrinde trafik yoğunluğunu azaltmak ve çevreyi korumak amacıyla araç girişine ücret uygulanıyor. Londra, Stockholm, Milana ve Singapur, bu sistemi başarıyla uygulayan şehirlerden sadece birkaçı. Londra, Congestion Charge (Trafik Sıkışıklığı Ücreti) adı verilen uygulamayı 2003 yılında hayata geçirdi. Şehrin en yoğun bölgelerinde belirli saatler arasında araçla giriş yapan sürücülerden günlük 15 sterlin ücret alınıyor. Bu uygulama sayesinde trafik yüzde 20 oranında azaldı ve toplu taşıma kullanımı önemli ölçüde arttı. İsveç'in başkenti Stockholm, 2007 yılında trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla ücretli giriş sistemini hayata geçirdi. Bu karar, halkın katılımıyla yapılan bir referandum sonucunda alındı. Sistem, hava kirliliğini yüzde 14, trafik yoğunluğunu ise yüzde 20 oranında azaltmayı başardı. İtalya'nın Milano şehri de 2012 yılında "Area C" adını verdiği sistemle şehir merkezine araçla girişleri ücretli hale getirdi. Fosil yakıtlı araçlardan 5 euro ücret alınırken, elektrikli ve hibrit araçlar ücretsiz olarak giriş yapabiliyor. Bu uygulama, karbon salımını önemli ölçüde düşürdü.
Güney Kore'de sıkıyönetim sona erdi
Bakanlar Kurulu kararı onayladı
Biden'dan çok konuşulacak çıkış
Dünyanın geleceği Afrika'da
Hem dünyada, hem Türkiye'de
Gelir adaletsizliği cinnetleri tetikliyor
TÜRK-İŞ Başkanı açık konuştu
MÜSİAD'a fena giydirdi
Enflasyonu tahmin edemeyen, nasıl düşürecek?
Merkez Bankasının attığı karavana
TÜİK enflasyon verilerini açıkladı
Yıllık enflasyon yüzde 47.09 oldu
SMDK Başkanı Bahra konuştu
Suriyeli muhaliflerin hedefini İstanbul'da açıkladı
Erdoğan'dan kritik Suriye açıklaması
'Milli güvenlik öncelikleri çerçevesinde bütün tedbirleri alıyoruz'
Iraklı milisler sahada
İran, Esad'ın imdadına yetişti
Bu kez ithalat artmaya başaldı
Dış ticarette işler ters gitmeye başladı
Suriye'de dış müdahale yokmuş!
Ankara'da Fidan- Erakçi görüşmesi
İSO'ya göre imalatta işler 8 aydır kötü
Endeks yine eşik değerin altında!
'Esad'ı desteklemeye devam ediyoruz'
Kremlin: Gerekli duruş belirlenecek
İTO'ya göre kasım ayı zam şampiyonu patlıcan
Patlıcanın fiyatı 1 ayda yüzde 48.95 arttı
NATO Dışişleri Bakanları Toplantısı yarın Brüksel'de
Hakan Fidan da katılacak
Güney Kore'de sıkıyönetim sona erdi
Bakanlar Kurulu kararı onayladı
Biden'dan çok konuşulacak çıkış
Dünyanın geleceği Afrika'da
Hem dünyada, hem Türkiye'de
Gelir adaletsizliği cinnetleri tetikliyor
TÜRK-İŞ Başkanı açık konuştu
MÜSİAD'a fena giydirdi
Enflasyonu tahmin edemeyen, nasıl düşürecek?
Merkez Bankasının attığı karavana
TÜİK enflasyon verilerini açıkladı
Yıllık enflasyon yüzde 47.09 oldu
SMDK Başkanı Bahra konuştu
Suriyeli muhaliflerin hedefini İstanbul'da açıkladı
Erdoğan'dan kritik Suriye açıklaması
'Milli güvenlik öncelikleri çerçevesinde bütün tedbirleri alıyoruz'
Iraklı milisler sahada
İran, Esad'ın imdadına yetişti
Bu kez ithalat artmaya başaldı
Dış ticarette işler ters gitmeye başladı
Suriye'de dış müdahale yokmuş!
Ankara'da Fidan- Erakçi görüşmesi
İSO'ya göre imalatta işler 8 aydır kötü
Endeks yine eşik değerin altında!
'Esad'ı desteklemeye devam ediyoruz'
Kremlin: Gerekli duruş belirlenecek
İTO'ya göre kasım ayı zam şampiyonu patlıcan
Patlıcanın fiyatı 1 ayda yüzde 48.95 arttı
NATO Dışişleri Bakanları Toplantısı yarın Brüksel'de
Hakan Fidan da katılacak
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.