logo
03 MART 2025

Türkiye, yapay zekada küresel ortalamayı geçti

Türkiye'de üretken yapay zeka kullanım oranı geçen yıl 11 puan artarak yüzde 52'ye ulaşırken, Türkiye'de üretken yapay zeka kullanım oranı küresel ortalama olan yüzde 42'nin üzerinde seyrediyor

03.03.2025 14:30:00
Anadolu Ajansı
Türkiye, yapay zekada küresel ortalamayı geçti
Türkiye, yapay zekada küresel ortalamayı geçti

Deloitte, "Dijital Tüketici Trendleri 2024" raporunun sonuçlarını yayımladı.

Şirketten yapılan açıklamada paylaşılan rapora göre, Türkiye'de üretken yapay zeka kullanım oranı geçen yıl 11 puan artarak yüzde 52'ye ulaşırken, Türkiye'de üretken yapay zeka kullanım oranı küresel ortalama olan yüzde 42'nin üzerinde seyrediyor.

Türkiye'de 1002 kişinin katıldığı anketle hazırlanan rapor, Türkiye'deki kullanıcıların yapay zekayı yüzde 72 oranında kişisel amaçlarla, yüzde 51 oranında eğitim için yüzde 34 oranında ise iş yerinde verimliliği artırmak için kullandığını ortaya koydu.

Yapay zeka farkındalığı ve kullanım oranı İstanbul'da yüzde 77'yle diğer bölgeler arasında en yüksek seviyede bulunuyor.

Türkiye'de yapay zeka kullanım oranı yaş ilerledikçe düşerken, en fazla tercih edilen üretken yapay zeka modelleri ChatGPT, Gemini ve MyAI (Snapchat) olarak sıralandı.

Üretken yapay zekayı kullanan katılımcıların yüzde 12'si her gün, yüzde 37'si haftada bir, yüzde 18'i ayda bir, yüzde 33'ü ise daha seyrek kullanıyor.

Yapay zekayı sık kullanmayan katılımcılar, performans, veri güvenliği ve kullanım zorluklarını gerekçe gösteriyor.


İş yerinde yapay zeka kullanımı yaygınlaşıyor
 

Türkiye'de yapay zekayı iş amaçlı kullananların oranı yüzde 34 olarak belirlenirken, bu kişilerin yüzde 61'i iş süreçlerinde yoğun şekilde yapay zeka araçlarından yararlanıyor.

Yapay zekanın iş yerindeki başlıca kullanım alanları arasında bilgi arama yüzde 58, fikir üretme yüzde 47, yazılı içerik oluşturma yüzde 43, çeviri yapma yüzde 40, metin özetleme yüzde 34, veri analizi yüzde 31 ve görsel-sunum hazırlama yüzde 30'la yer alıyor.

Türkiye'deki şirketlerin yüzde 47'si üretken yapay zeka kullanımını teşvik ediyor ancak çalışanlarına yönelik eğitim sunma konusunda yüzde 74 oranında yetersiz kalıyor.

Türkiye'deki bireysel kullanıcıların üretken yapay zeka araçlarına ücret ödeme oranı yüzde 23,5 ile yüzde 17,5 olan küresel ortalamanın üzerinde olduğu tespit edildi. Şirketi tarafından teşvik edilen çalışanlar arasında bu oran yüzde 27'ye ulaştı.

Raporda ayrıca abonelik temelli isteğe bağlı video (SVOD) hizmetleri, ikinci el cihaz tercihleri, sosyal medya aracılığıyla alışveriş eğilimleri ve internet bağlantı hızları gibi konulara da yer verildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Deloitte Türkiye Teknoloji ve Dönüşüm Hizmetleri Lideri Hakan Göl, yapay zeka farkındalığı ve kullanımın tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de hızla arttığını vurguladı.

Göl, "Dijital dünyada yeni bir işbirliği alanı olarak öne çıkan yapay zeka, küresel çapta yeni bir dönemin kapısını aralıyor" ifadesini kullandı.

Türkiye'de farkındalık ve kullanım artsa da henüz iki kişiden birinin yapay zekayı kullanmadığını aktaran Göl, "Yapay zekanın özellikle çalışanların iş süreçlerine entegrasyonu ve verimlilik katkısının önemli olduğunu söylemeliyiz. Çalışan katılımcıların yarısı şirketleri tarafından üretken yapay zeka kullanımının teşvik edildiğini belirtiyor ancak erişimin mümkün kılınması ve verimliliğin arttırılması için eğitimler sağlanması noktasında beklentiler de artıyor" değerlendirmesini yaptı. 

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Güneş ile galibiyet yok
Trabzonspor'un deplasman kabusu sürüyor
İstanbul'da aile katliamı
3'ü çocuk 5 ölü
Çin'in en büyük siyasi etkinliği başlıyor
İç tüketimi teşvik gündemde
İş insanı İnan Kıraç hakkında
Geçici vasi atandı
AB'ye iltica başvuruları geriledi
En çok başvuru Almanya'ya
Beykoz Belediye Başkanı hakkında
Savcılık tutuklanmasını istedi
Çığ felaketinde arama-kurtarma operasyonu sonlandırıldı
46 işçi kurtarıldı, 8 kişinin ise cansız bedenine ulaşıldı
Hani ateşkes ramazan boyunca sürecekti!
İsrail, Han Yunus'a saldırdı
Beşiktaş 122 yaşında
İlk Türk spor kulübü
Barajlarda bereketlendi
İstanbul'da barajların doluluk oranları sevindirdi
Fiyatı en çok artan ve azalan ürünler açıklandı
Kış ortasında en çok artan ürün dikkat çekti
ENAG'a göre yıllık enflasyon yüzde 79.51
TÜİK ile ENAG farkı 40 puanı aştı
Yıllık yüzde 39,05!
TÜİK enflasyonu açıkladı
Çiftçi destekleri zamlar karşısında eridi
Gübre zamları verilecek desteği geçti
Güneş ile galibiyet yok
Trabzonspor'un deplasman kabusu sürüyor
İstanbul'da aile katliamı
3'ü çocuk 5 ölü
Çin'in en büyük siyasi etkinliği başlıyor
İç tüketimi teşvik gündemde
İş insanı İnan Kıraç hakkında
Geçici vasi atandı
AB'ye iltica başvuruları geriledi
En çok başvuru Almanya'ya
Beykoz Belediye Başkanı hakkında
Savcılık tutuklanmasını istedi
Çığ felaketinde arama-kurtarma operasyonu sonlandırıldı
46 işçi kurtarıldı, 8 kişinin ise cansız bedenine ulaşıldı
Hani ateşkes ramazan boyunca sürecekti!
İsrail, Han Yunus'a saldırdı
Beşiktaş 122 yaşında
İlk Türk spor kulübü
Barajlarda bereketlendi
İstanbul'da barajların doluluk oranları sevindirdi
Fiyatı en çok artan ve azalan ürünler açıklandı
Kış ortasında en çok artan ürün dikkat çekti
ENAG'a göre yıllık enflasyon yüzde 79.51
TÜİK ile ENAG farkı 40 puanı aştı
Yıllık yüzde 39,05!
TÜİK enflasyonu açıkladı
Çiftçi destekleri zamlar karşısında eridi
Gübre zamları verilecek desteği geçti
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.