logo
13 MART 2025

Trafik ve otopark çilesi

13.03.2025 00:00:00
Biz Gebze'mize geldiğimizde 1994 yılı idi. 

Üç beldesi ve 17 köyü, 23 mahallesi ile toplam nüfusu 250 bin insandı. 

2007'de beldeler ayrıldı ilçe oldular. 

Gebze'nin diğer ilçeler ile beraber toplam nüfusu 900 bin kişiyi aştı. 

30 yılda yüzde 300 artış. 

Darıca, Çayırova ve Dilovası ilçeleri de yeteri kadar gelişim kaydedemediğinden insanlar, hastane, okul, adliye ve özellikle alışveriş için hep Gebze merkezi kullandılar. 

Kullanmaya da devam ediyorlar.

Fabrika ve işçi bölgesi olan kentimizde ulaşım yatırımları ne yazıkki sadece karayoluna yapıldı. 

30 yılda yapılan yollara baktığımızda genişletme ve asfalt dökmekten ibaret. 

Organize sanayi bölgesinde mesai saatlerinin başlaması ve bitişi zamanlarına denk gelmek ayrı bir ızdırap. 

130 binden fazla insanın çalıştığı bölgeye sadece iki üst geçitle geçilebiliyor.

Gebze merkezini oluşturan yedi mahallenin toplam nüfusu 155 bin kişi. 

Merkezin yüzölçümü 18 kilometre kare. 

Doğudan batıya ( cezaevinden köşklü çeşme ye kadar) 6 km , 

Kuzeyden güneye (Tatlıkuyu'dan Gebze Lisesi'ne kadar) 3 kilometre.

Yaklaşık 3000 tane iş yeri, dükkan ve alışveriş yerleri var bu bölgede.

Belediye kayıtlarına göre Kocaeli bölgesinde ortalama araç sayısı nüfusun altı da biri kadar. 

Bu da 25 bin araç demek. 

700 sokak 23 cadde olan bu alanda tüm yollar ve kaldırımlar işgal altında haliyle. 

Araç mezarlığı, çarşının içi.

Bir de dışardan gelen, geçen, işi olan, alışveriş yapmak için geleni de eklediğimizde gelinen durum ortada.

Kenti yönetenlerin çözüm için yaptıklarına baktığımızda maalesef yeterli değil. 

Eski cuma pazarı elbisecilerin durduğu yere 450 araçlık otoparktan ve eski belediye binası Çamlık Parkı altına yapılan kapalı otoparktan başka bir çözümleri de yok. 

Bir de üzerine, bitmeyen yalan hikayesine dönen, ne zaman biteceği de tevatür olan metro var.

Başladığında bekardım ben. Kızım üçüncü sınıfa gidiyor. Herhalde üniversiteye giderken biter inşallah.

Benim çözüm önerim tramvay. 

Modern kentlerin olmazsa olmazı. 

Eğer siz insanları hızlı ve ucuz bir şekilde bir yerden bir yere taşırsanız araç kullanımını azaltırsınız.

Beylikbağı Parkından başlayarak, Bağdat caddesi üzerinden Köşklü Çeşme Fatih Devlet

Mustafa Paşa trafo meydanı

Kent meydanı 

Stadyum Belediye 

Cezaevi 

Kirazpınar 

Plastikçiler

Gosb

Taysad

Yenikent 

Gaziler mezarlık

Adliye 

Akse sapağı

Gamze kuruyemiş

Atatürk ilköğretim altından 

Tekrar köşklü çeşmeye bağlarsanız 

30 km'lik bu hat 

50 dakikada tüm Gebze'yi dolaşıyor. 

Servis güzergahlarından geçerek fabrikaya işçi taşımacılığını kolaylaştırıyor. 

Servis trafik çilesine son veriyor. 

15 dakika aralıkla hareket eden tramvaylar kentin ulaşımına büyük bir çözüm. 

Arapçeşme - Tatlıkuyu - Sultanorhan - mustafapaşa ve Köşklüçeşme mahallelerine 1000 araçlık kapalı katlı otopark yapılmalı. 

Gebze merkeze gelecek ve sokaklarına park edecek araçların bu alanlara park etmesini sağlamalıyız.

Bisiklet yolu oluşturmalıyız. 

Engelli ve yaşlı vatandaşlar için sokaklar kaldırımlar kullanımlarına en uygun hale getirilmeli. 

Çarşı içindeki özel otopark olarak işletilen yerler kamulaştırılarak ve alanları büyütülerek katlı otopark yapılmalı.

Benzin ve mazota para yetişmiyor. 

Halk ekonomik dar boğazda. 

Aracı ile çalışan, bu yolla para kazanan insanların bir de trafik çilesine itilmesinin önüne geçmek zorundayız.

Sayın Belediye Başkanımıza ve konunun muhatabı olanlara açık çağrımdır. 

(Gerçi başkanımız 1 yıldır randevu vermiyor ama canı sağolsun.) 

Sokaklar, caddeler ve mahallelerin isimleri Gebze'ye mal olmuş insanlarla dolu. 

Size de büyük fırsat Hak tarafından ve halk tarafından ikinci kez verildi. 

Adınızı belki yazarlar, belki yazmazlar. 

Ama gönüllere isminizi yazdırmak isterseniz, bu işi çözün. 

Geç kalıyorsunuz...

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Burhan Boran / diğer yazıları
ABD, Ukrayna'ya desteği yeniden başlattı
Ateşkese onay anahtar oldu
Husiler, Kuzıldeniz'i İsrail'e kapattı
İsrail gemileri hedef alınacak
Putin kamuflajı giydi
Çatışma bölgesinden kritik mesaj
Trump'ın Özel Temsilcisi Moskova'ya gidiyor
"Rusları bu planı imzalamaya çağırıyoruz"
Siber Güvenlik Meclis'ten geçti
Teklifte hangi düzenlemeler yer alıyor?
DEM Parti İmralı Heyeti, Erdoğan ile görüşmek istiyor
Erdoğan: ‘Randevu isterlerse veririm’
İmamoğlu'na diploma soruşturması
Başsavcılıktan üniversiteye ikinci yazı
Motosiklet sürücüleri dikkat!
Kurallara uymayanlar yanacak
Kartalkaya faciası raporu ne zaman bitecek?
Adalet Bakanı Tunç cevap verdi
"Acelemiz yok"
Rusya'dan ABD'ye ateşkes cevabı
İmralı heyeti isterse
'Randevu veririm'
Maaşlar yatmıyor, yatsa da...
Suriye'de ekonomi bitik
Çok önemli bilgiler var
Ramazanda kalp sağlığını korumak için kulağa küpe 10 öneri
'Cari açık artacak'
Mehmet Şimşek'ten açıklama
ABD çok memnun!
Şam - YPG anlaşması
ABD, Ukrayna'ya desteği yeniden başlattı
Ateşkese onay anahtar oldu
Husiler, Kuzıldeniz'i İsrail'e kapattı
İsrail gemileri hedef alınacak
Putin kamuflajı giydi
Çatışma bölgesinden kritik mesaj
Trump'ın Özel Temsilcisi Moskova'ya gidiyor
"Rusları bu planı imzalamaya çağırıyoruz"
Siber Güvenlik Meclis'ten geçti
Teklifte hangi düzenlemeler yer alıyor?
DEM Parti İmralı Heyeti, Erdoğan ile görüşmek istiyor
Erdoğan: ‘Randevu isterlerse veririm’
İmamoğlu'na diploma soruşturması
Başsavcılıktan üniversiteye ikinci yazı
Motosiklet sürücüleri dikkat!
Kurallara uymayanlar yanacak
Kartalkaya faciası raporu ne zaman bitecek?
Adalet Bakanı Tunç cevap verdi
"Acelemiz yok"
Rusya'dan ABD'ye ateşkes cevabı
İmralı heyeti isterse
'Randevu veririm'
Maaşlar yatmıyor, yatsa da...
Suriye'de ekonomi bitik
Çok önemli bilgiler var
Ramazanda kalp sağlığını korumak için kulağa küpe 10 öneri
'Cari açık artacak'
Mehmet Şimşek'ten açıklama
ABD çok memnun!
Şam - YPG anlaşması
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.