Biz Gebze'mize geldiğimizde 1994 yılı idi.
Üç beldesi ve 17 köyü, 23 mahallesi ile toplam nüfusu 250 bin insandı.
2007'de beldeler ayrıldı ilçe oldular.
Gebze'nin diğer ilçeler ile beraber toplam nüfusu 900 bin kişiyi aştı.
30 yılda yüzde 300 artış.
Darıca, Çayırova ve Dilovası ilçeleri de yeteri kadar gelişim kaydedemediğinden insanlar, hastane, okul, adliye ve özellikle alışveriş için hep Gebze merkezi kullandılar.
Kullanmaya da devam ediyorlar.
Fabrika ve işçi bölgesi olan kentimizde ulaşım yatırımları ne yazıkki sadece karayoluna yapıldı.
30 yılda yapılan yollara baktığımızda genişletme ve asfalt dökmekten ibaret.
Organize sanayi bölgesinde mesai saatlerinin başlaması ve bitişi zamanlarına denk gelmek ayrı bir ızdırap.
130 binden fazla insanın çalıştığı bölgeye sadece iki üst geçitle geçilebiliyor.
Gebze merkezini oluşturan yedi mahallenin toplam nüfusu 155 bin kişi.
Merkezin yüzölçümü 18 kilometre kare.
Doğudan batıya ( cezaevinden köşklü çeşme ye kadar) 6 km ,
Kuzeyden güneye (Tatlıkuyu'dan Gebze Lisesi'ne kadar) 3 kilometre.
Yaklaşık 3000 tane iş yeri, dükkan ve alışveriş yerleri var bu bölgede.
Belediye kayıtlarına göre Kocaeli bölgesinde ortalama araç sayısı nüfusun altı da biri kadar.
Bu da 25 bin araç demek.
700 sokak 23 cadde olan bu alanda tüm yollar ve kaldırımlar işgal altında haliyle.
Araç mezarlığı, çarşının içi.
Bir de dışardan gelen, geçen, işi olan, alışveriş yapmak için geleni de eklediğimizde gelinen durum ortada.
Kenti yönetenlerin çözüm için yaptıklarına baktığımızda maalesef yeterli değil.
Eski cuma pazarı elbisecilerin durduğu yere 450 araçlık otoparktan ve eski belediye binası Çamlık Parkı altına yapılan kapalı otoparktan başka bir çözümleri de yok.
Bir de üzerine, bitmeyen yalan hikayesine dönen, ne zaman biteceği de tevatür olan metro var.
Başladığında bekardım ben. Kızım üçüncü sınıfa gidiyor. Herhalde üniversiteye giderken biter inşallah.
Benim çözüm önerim tramvay.
Modern kentlerin olmazsa olmazı.
Eğer siz insanları hızlı ve ucuz bir şekilde bir yerden bir yere taşırsanız araç kullanımını azaltırsınız.
Beylikbağı Parkından başlayarak, Bağdat caddesi üzerinden Köşklü Çeşme Fatih Devlet
Mustafa Paşa trafo meydanı
Kent meydanı
Stadyum Belediye
Cezaevi
Kirazpınar
Plastikçiler
Gosb
Taysad
Yenikent
Gaziler mezarlık
Adliye
Akse sapağı
Gamze kuruyemiş
Atatürk ilköğretim altından
Tekrar köşklü çeşmeye bağlarsanız
30 km'lik bu hat
50 dakikada tüm Gebze'yi dolaşıyor.
Servis güzergahlarından geçerek fabrikaya işçi taşımacılığını kolaylaştırıyor.
Servis trafik çilesine son veriyor.
15 dakika aralıkla hareket eden tramvaylar kentin ulaşımına büyük bir çözüm.
Arapçeşme - Tatlıkuyu - Sultanorhan - mustafapaşa ve Köşklüçeşme mahallelerine 1000 araçlık kapalı katlı otopark yapılmalı.
Gebze merkeze gelecek ve sokaklarına park edecek araçların bu alanlara park etmesini sağlamalıyız.
Bisiklet yolu oluşturmalıyız.
Engelli ve yaşlı vatandaşlar için sokaklar kaldırımlar kullanımlarına en uygun hale getirilmeli.
Çarşı içindeki özel otopark olarak işletilen yerler kamulaştırılarak ve alanları büyütülerek katlı otopark yapılmalı.
Benzin ve mazota para yetişmiyor.
Halk ekonomik dar boğazda.
Aracı ile çalışan, bu yolla para kazanan insanların bir de trafik çilesine itilmesinin önüne geçmek zorundayız.
Sayın Belediye Başkanımıza ve konunun muhatabı olanlara açık çağrımdır.
(Gerçi başkanımız 1 yıldır randevu vermiyor ama canı sağolsun.)
Sokaklar, caddeler ve mahallelerin isimleri Gebze'ye mal olmuş insanlarla dolu.
Size de büyük fırsat Hak tarafından ve halk tarafından ikinci kez verildi.
Adınızı belki yazarlar, belki yazmazlar.
Ama gönüllere isminizi yazdırmak isterseniz, bu işi çözün.
Geç kalıyorsunuz...
Üç beldesi ve 17 köyü, 23 mahallesi ile toplam nüfusu 250 bin insandı.
2007'de beldeler ayrıldı ilçe oldular.
Gebze'nin diğer ilçeler ile beraber toplam nüfusu 900 bin kişiyi aştı.
30 yılda yüzde 300 artış.
Darıca, Çayırova ve Dilovası ilçeleri de yeteri kadar gelişim kaydedemediğinden insanlar, hastane, okul, adliye ve özellikle alışveriş için hep Gebze merkezi kullandılar.
Kullanmaya da devam ediyorlar.
Fabrika ve işçi bölgesi olan kentimizde ulaşım yatırımları ne yazıkki sadece karayoluna yapıldı.
30 yılda yapılan yollara baktığımızda genişletme ve asfalt dökmekten ibaret.
Organize sanayi bölgesinde mesai saatlerinin başlaması ve bitişi zamanlarına denk gelmek ayrı bir ızdırap.
130 binden fazla insanın çalıştığı bölgeye sadece iki üst geçitle geçilebiliyor.
Gebze merkezini oluşturan yedi mahallenin toplam nüfusu 155 bin kişi.
Merkezin yüzölçümü 18 kilometre kare.
Doğudan batıya ( cezaevinden köşklü çeşme ye kadar) 6 km ,
Kuzeyden güneye (Tatlıkuyu'dan Gebze Lisesi'ne kadar) 3 kilometre.
Yaklaşık 3000 tane iş yeri, dükkan ve alışveriş yerleri var bu bölgede.
Belediye kayıtlarına göre Kocaeli bölgesinde ortalama araç sayısı nüfusun altı da biri kadar.
Bu da 25 bin araç demek.
700 sokak 23 cadde olan bu alanda tüm yollar ve kaldırımlar işgal altında haliyle.
Araç mezarlığı, çarşının içi.
Bir de dışardan gelen, geçen, işi olan, alışveriş yapmak için geleni de eklediğimizde gelinen durum ortada.
Kenti yönetenlerin çözüm için yaptıklarına baktığımızda maalesef yeterli değil.
Eski cuma pazarı elbisecilerin durduğu yere 450 araçlık otoparktan ve eski belediye binası Çamlık Parkı altına yapılan kapalı otoparktan başka bir çözümleri de yok.
Bir de üzerine, bitmeyen yalan hikayesine dönen, ne zaman biteceği de tevatür olan metro var.
Başladığında bekardım ben. Kızım üçüncü sınıfa gidiyor. Herhalde üniversiteye giderken biter inşallah.
Benim çözüm önerim tramvay.
Modern kentlerin olmazsa olmazı.
Eğer siz insanları hızlı ve ucuz bir şekilde bir yerden bir yere taşırsanız araç kullanımını azaltırsınız.
Beylikbağı Parkından başlayarak, Bağdat caddesi üzerinden Köşklü Çeşme Fatih Devlet
Mustafa Paşa trafo meydanı
Kent meydanı
Stadyum Belediye
Cezaevi
Kirazpınar
Plastikçiler
Gosb
Taysad
Yenikent
Gaziler mezarlık
Adliye
Akse sapağı
Gamze kuruyemiş
Atatürk ilköğretim altından
Tekrar köşklü çeşmeye bağlarsanız
30 km'lik bu hat
50 dakikada tüm Gebze'yi dolaşıyor.
Servis güzergahlarından geçerek fabrikaya işçi taşımacılığını kolaylaştırıyor.
Servis trafik çilesine son veriyor.
15 dakika aralıkla hareket eden tramvaylar kentin ulaşımına büyük bir çözüm.
Arapçeşme - Tatlıkuyu - Sultanorhan - mustafapaşa ve Köşklüçeşme mahallelerine 1000 araçlık kapalı katlı otopark yapılmalı.
Gebze merkeze gelecek ve sokaklarına park edecek araçların bu alanlara park etmesini sağlamalıyız.
Bisiklet yolu oluşturmalıyız.
Engelli ve yaşlı vatandaşlar için sokaklar kaldırımlar kullanımlarına en uygun hale getirilmeli.
Çarşı içindeki özel otopark olarak işletilen yerler kamulaştırılarak ve alanları büyütülerek katlı otopark yapılmalı.
Benzin ve mazota para yetişmiyor.
Halk ekonomik dar boğazda.
Aracı ile çalışan, bu yolla para kazanan insanların bir de trafik çilesine itilmesinin önüne geçmek zorundayız.
Sayın Belediye Başkanımıza ve konunun muhatabı olanlara açık çağrımdır.
(Gerçi başkanımız 1 yıldır randevu vermiyor ama canı sağolsun.)
Sokaklar, caddeler ve mahallelerin isimleri Gebze'ye mal olmuş insanlarla dolu.
Size de büyük fırsat Hak tarafından ve halk tarafından ikinci kez verildi.
Adınızı belki yazarlar, belki yazmazlar.
Ama gönüllere isminizi yazdırmak isterseniz, bu işi çözün.
Geç kalıyorsunuz...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Burhan Boran / diğer yazıları
- Trafik ve otopark çilesi / 13.03.2025
- Yasa-dışı bahis / 12.03.2025
- 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun / 07.03.2025
- 'Ayakkabı fiyakalı ama çorap delik' / 06.03.2025
- Ahmet / 04.03.2025
- Rekabet mi? Rezalet mi? / 01.03.2025
- Enflasyon / 28.02.2025
- Yasa-dışı bahis / 12.03.2025
- 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun / 07.03.2025
- 'Ayakkabı fiyakalı ama çorap delik' / 06.03.2025
- Ahmet / 04.03.2025
- Rekabet mi? Rezalet mi? / 01.03.2025
- Enflasyon / 28.02.2025