Eğitim insanın yaradılışında var olan insani özelliklerini ön plana çıkaran, hayvani özelliklerini de ıslah eden uzun soluklu bir faaliyettir.
Bu eğitim faaliyeti bireyin olumlu yöne doğru yölendirilmesini sağlamalıdır. Aksi taktirde topluma faydalı eğitilmiş bireyler yetiştirmek yerine, toplumda ayrık otu misali her zaman problem oluşturan zararlı ve uyumsuz fertler yetişmesine sebep olunur.
Her milletin kendi kültüründen beslenen bir eğitim stratejisi vardır. Böyle olması çok doğal ve de gereklidir. Çünkü insanların davranışları, hayata bakışları ve idealleri her millet için farklıdır. Bir İngilizin hoşlandığı espriden bir başka milletin ferdi hoşlanmayabilir.
Her devlet, kendi ideallerini paylaşan ve kendi hedeflerini taşıyan ve o hedeflere ulaşmak için gayret gösteren fertler yetiştirmek ister.
Bir devletin sahip olduğu ideal o devletin var olma sebebidir. Ulaşmak istediği bir hedefi olmayan devletler kukla olmaktan, o devletin vatandaşları da uşak olmaktan kurtulamazlar. Atatürk bu yüzden "muasır medeniyet seviyesi" hedefini göstermiştir. Dikkat ediniz! Bu hedef AB değildir.
Bu sebeplerden dolayı her millet için eğitimde yetiştirmeyi hedeflediği ve yetişen gencinin önüne örnek olarak koyabileceği bir model insan tipi olmalıdır.
Bu model insan ABD için, vergisini veren, ülkesini seven, Irak'taki katliamlarda bile ülkesini yalnız bırakmayan bir vatandaştır.
Yunanistan için model insan yukarıdaki özelliklerin yanısıra Türkleri düşman bilen ve Yunanistan'ın kıbrıs ve Ege'deki hedeflerini benimseyen bir modeldir. Bu model insanı yetirtirmekte Yunanlılar başarılı sayılabilir. Çünkü hangi iktidar gelirse gelsin Yunanlıların Ege ve Kıbrıs'taki talepleri değişmemiştir. Diğer milletler için de bir model insan farklı farklı olmak üzere mutlaka vardır.
Bir İngiliz düşünürün dediği gibi; "bir ingiliz İngiltere'de nasıl yaşıyorsa Hindistan'da da, Afrika'da da İngiliz gibi yaşıyor, ingiliz gibi yiyor ve İngiliz gibi giyiniyordur."
Aklınaza gelen her milletin bir model insan tipi vardır ve eğitim sistemini ona göre şekillendirmiştir. Bu eğitim sistemi gelen iktidarlara göre değişmeyen bir devlet politikasıdır.
Bunun tek istisnası Türkiye'dir. Bizim eğitim sistemimizde hedeflediğimiz, gençlerimizi yetiştirmek istediğimiz model insan tipi var mı? Hayır yoktur. Her gelen iktidara göre eğitim sistemimiz köklü bir şekilde değişmektedir. Amaçsız, hiç bir ideale sahip olmayan gençler yetiştirilmekte ve bu şekilde gençliğimiz terörün , uyuşturucunun ve misyonerlerin kucağına atılmaktadır.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'ten bir model insan tarifini yapmasını istemek tam bir eğitim katliamı olacaktır. Neden mi?
Çünkü eğitim sistemimizi gençlerimizin islam dinini öğrenemeyecekleri bir hale getiren zatı muhterem Hüseyin Çelik'tir. Bu yüzden sayın Çelik'in yapacağı model insan tarifi, Müslüman Türk'ü hiç ama hiç yansıtmayacaktır.
Eğitim sistemimizde yetiştirmeyi hedeflediğimiz model insan tarifi yapılmalıdır. Model insan tarifi yapılırken bizi biz yapan değerleri taşıyan bir insan tarif edilmelidir. Yoksa ortaya çıkacak model ucube olacaktır.
Bu eğitim faaliyeti bireyin olumlu yöne doğru yölendirilmesini sağlamalıdır. Aksi taktirde topluma faydalı eğitilmiş bireyler yetiştirmek yerine, toplumda ayrık otu misali her zaman problem oluşturan zararlı ve uyumsuz fertler yetişmesine sebep olunur.
Her milletin kendi kültüründen beslenen bir eğitim stratejisi vardır. Böyle olması çok doğal ve de gereklidir. Çünkü insanların davranışları, hayata bakışları ve idealleri her millet için farklıdır. Bir İngilizin hoşlandığı espriden bir başka milletin ferdi hoşlanmayabilir.
Her devlet, kendi ideallerini paylaşan ve kendi hedeflerini taşıyan ve o hedeflere ulaşmak için gayret gösteren fertler yetiştirmek ister.
Bir devletin sahip olduğu ideal o devletin var olma sebebidir. Ulaşmak istediği bir hedefi olmayan devletler kukla olmaktan, o devletin vatandaşları da uşak olmaktan kurtulamazlar. Atatürk bu yüzden "muasır medeniyet seviyesi" hedefini göstermiştir. Dikkat ediniz! Bu hedef AB değildir.
Bu sebeplerden dolayı her millet için eğitimde yetiştirmeyi hedeflediği ve yetişen gencinin önüne örnek olarak koyabileceği bir model insan tipi olmalıdır.
Bu model insan ABD için, vergisini veren, ülkesini seven, Irak'taki katliamlarda bile ülkesini yalnız bırakmayan bir vatandaştır.
Yunanistan için model insan yukarıdaki özelliklerin yanısıra Türkleri düşman bilen ve Yunanistan'ın kıbrıs ve Ege'deki hedeflerini benimseyen bir modeldir. Bu model insanı yetirtirmekte Yunanlılar başarılı sayılabilir. Çünkü hangi iktidar gelirse gelsin Yunanlıların Ege ve Kıbrıs'taki talepleri değişmemiştir. Diğer milletler için de bir model insan farklı farklı olmak üzere mutlaka vardır.
Bir İngiliz düşünürün dediği gibi; "bir ingiliz İngiltere'de nasıl yaşıyorsa Hindistan'da da, Afrika'da da İngiliz gibi yaşıyor, ingiliz gibi yiyor ve İngiliz gibi giyiniyordur."
Aklınaza gelen her milletin bir model insan tipi vardır ve eğitim sistemini ona göre şekillendirmiştir. Bu eğitim sistemi gelen iktidarlara göre değişmeyen bir devlet politikasıdır.
Bunun tek istisnası Türkiye'dir. Bizim eğitim sistemimizde hedeflediğimiz, gençlerimizi yetiştirmek istediğimiz model insan tipi var mı? Hayır yoktur. Her gelen iktidara göre eğitim sistemimiz köklü bir şekilde değişmektedir. Amaçsız, hiç bir ideale sahip olmayan gençler yetiştirilmekte ve bu şekilde gençliğimiz terörün , uyuşturucunun ve misyonerlerin kucağına atılmaktadır.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'ten bir model insan tarifini yapmasını istemek tam bir eğitim katliamı olacaktır. Neden mi?
Çünkü eğitim sistemimizi gençlerimizin islam dinini öğrenemeyecekleri bir hale getiren zatı muhterem Hüseyin Çelik'tir. Bu yüzden sayın Çelik'in yapacağı model insan tarifi, Müslüman Türk'ü hiç ama hiç yansıtmayacaktır.
Eğitim sistemimizde yetiştirmeyi hedeflediğimiz model insan tarifi yapılmalıdır. Model insan tarifi yapılırken bizi biz yapan değerleri taşıyan bir insan tarif edilmelidir. Yoksa ortaya çıkacak model ucube olacaktır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Orhan Dede / diğer yazıları
- Çağdaş Nemrutların ateşinden hiç korkmadı! / 13.04.2025
- Ya Öcalan cumhurbaşkanı olursa... / 10.04.2025
- DEM Parti’ye mağdur rolü mü biçildi? / 05.11.2024
- Bin tane Öcalan’ın çağrısı terörü bitirir mi? / 29.10.2024
- Türkiye’nin refleksleri yok edildi / 24.10.2024
- Vatikan çok üzüldü… / 22.10.2024
- Bir savcı çok şeyi değiştirir / 20.10.2024
- Kaç Erdoğan var? / 19.10.2024
- Kürecik’teki üs İsrail’in hizmetinde / 18.10.2024
- Neçirvan Barzani neden geldi? / 17.10.2024
- Ya Öcalan cumhurbaşkanı olursa... / 10.04.2025
- DEM Parti’ye mağdur rolü mü biçildi? / 05.11.2024
- Bin tane Öcalan’ın çağrısı terörü bitirir mi? / 29.10.2024
- Türkiye’nin refleksleri yok edildi / 24.10.2024
- Vatikan çok üzüldü… / 22.10.2024
- Bir savcı çok şeyi değiştirir / 20.10.2024
- Kaç Erdoğan var? / 19.10.2024
- Kürecik’teki üs İsrail’in hizmetinde / 18.10.2024
- Neçirvan Barzani neden geldi? / 17.10.2024