Her 4 kişiden 1’i kendisini güvende hissetmiyor
Türkiye'de ekonomik olarak her 4 kişiden 1’i kendisini güvende hissetmiyor. Üstelik bu araştırma nispeten iyi durumda olanlarla yapıldı!
19.02.2025 22:10:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT





Dünya genelinde yatırım araçlarının ve yatırımcı sayısının giderek artması, finansal teknolojilerin de yeniden şekillendirilmesi ihtiyacını ortaya çıkarıyor. ForInvest'in FutureBright Group araştırma şirketi ile gerçekleştirdiği Yatırımcı Davranışları Araştırması'ya göre, eskiden harcama için borçlanma yapılırken, artık borçlanma yatırım için önemli bir araç haline geldi. 10 yatırımcıdan 7'si borçlanarak yatırım yapıyor.
Çalışmanın öne çıkan ilginç sonuçları şöyle:
1. Kripto para talebi erkeklerde daha yüksek, kadınlar fona yöneliyor.
2. Gençler kripto para, hisse senedi gibi popüler araçlara yöneliyor.
3. Mavi yaka cesur adımlarla kriptoya yönelirken, beyaz yaka güvenli liman olarak bireysel emeklilikte kalmayı tercih ediyor.
4. Fon yatırımcısı, temkinli duruşuyla öne çıkıyor; gelenekselin güvenini ve rahatını modern bir araçta yeniden tanımlıyor: Yeni Geleneksel, Fon Yatırımları!
5. 10 yatırımcıdan 7'si borçlanarak yatırım yapıyor. Eskiden borçlanarak harcama yapılırken, şimdi borçlanma yatırım için bir araç haline geldi.
6. Ekonomik olarak her 4 kişiden 1'i kendisini güvende hissetmiyor.
7. Birikimlerde değer kaybı yaşansa bile, deneyimli yatırımcılar soğukkanlılıkla hareket ediyor ve uzun vadede kazanç sağlama hedefinden vazgeçmiyor.
8. Finansal okuryazarlık, yatırımcılar için büyük bir gelişim alanı olmaya devam ediyor; her iki yatırımcıdan biri yeterli bilgiye sahip olmadığını düşünerek finans dünyasına adım atıyor.
9. Yatırımcılar bilgi ihtiyaçlarını büyük ölçüde sosyal medyadan karşılıyor, uzmanları bu platformlarda takip ediyor ve arkadaş tavsiyelerine olan güvenlerini koruyor.
10. Yatırımcıların bilgiye erişimdeki favori kanalı: YouTube.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.