Ankomak 2003(CNRİstanbul) fuarını gezerken MAN standına uğradım.
Karşımda Murat Mertoğlu vardı. Mertoğlu özellikle kamyon ve türevlerinde satış müdürlüğü yapıyordu.
Kendisiyle Meltem TV adına bir röportaj yapmak istedim.
İlk kez piyasaya çıkan iş kamyonundan-ilk gün satılmış- başlayarak bütün ürünleri anlattı.
10 yıldır yüzlerce mülakat yapan biri olarak sorularıma kısa,net ve kekelemeden cevap verilmesi dikkatimi çekti.
Doğrusu Murat Bey'i tebrik ettim.Sonra da bir süre çay içip sohbet ettik.
Mülakat Meltem ve Mesaj televizyonlarından yayınlanınca aynı tepkiyi izleyicilerden aldım.
Fuar dönüşünde de şimdiye kadar sadece adını duyduğum MAN'ı araştırmaya başladım.
MAN Almanya merkezli bir firma.
MAN Türkiye ise 1966 yılında kurulmuş.Yani benden bir yaş büyük.
MAN Türkiye A.Ş. 2002 yılında NEOPLAN otobüs firmasını satın aldı ve NEOMAN adıyla Pazar payını artırdı.
MAN şimdilerde farklı bir ürünle çıktı karşımıza:
FORTUNA.
Fortuna MAN'ın ürettiği şehirlerarası otobüsün adı.
Bilvesile Ankara'da görüşüp tanıştığım Reklam ve Satın Alma Müdürü Can Cansu'nun verdiği bilgiye göre FORTUNA'ya damgasını vuran mühendis ve tasarımcılar Türk. Bu MAN tarihinde bir ilk.
Tabii bu durum MAN Türkiye'yi MAN'ın Avrupadaki otobüs üretim üssü yaptı.
Fortuna ilk kez Ekim 2002 Honnover Fuarı'nda görücüye çıktı ve çok değil sadece 7 ay sonra dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden Reddot "Best of the Best" yani "En İyinin En İyisi" ödülünü aldı.
Doğrusu şu ana kadar Fortuna ile yolculuk yapma şansım olmadı.Ancak huzur ve güven merkezli olduğu belirtilen otobüs,yolcuyu kendine uydurmak yerine yolcuya uyum sağlamayı hedef almış.
44 kişilik Fortuna'da son derece rahat,yana ve arkaya doğru açılabilen yolcu koltukları istenmeyen darbelerde zeminden kopmayacak şekilde otobüsün karoserine monte edilmiş ve hepsi emniyet kemerli.
2004 yılında günde 14 otobüs üretme kapasitesini hedefleyen MAN Türkiye sadece Ocak 2003'te Avrupa,Uzakdoğu ve Afrika'dan 467 otobüs siparişi almış durumda.
Dış boya desenleri ve yolcu güvenliği ile konforun ön planda tutulması bu otobüsleri tercih sebebi.
Fotuna'nın bir başka özelliği 8 aydır Avrupa'da test edilmiş olması. Genç Reklam Müdürü Can Cansu "daha önce doğuda test edilirdi.Şimdi Batı'da test edildi"dedi.
MAN Türkiye'nin satışları da iyi gidiyor. Daha önce ayda 5 kamyon siparişi alınca sevinenler şimdi günde 5 sipariş alınca daha da mutlu oluyorlar.
Tabii bu durum işsizlere de yarıyor.
MAN Türkiye'nin işçi sayısı 1400 'den 2 500'e çıktı.
Daha birkaç yıl öncesine kadar Türk futbolcuların attığı golleri "Avrupai" gol diyen spikerler artık "Nihat'ın golü-Türkleri golü" demeye başladılar.
Bu giderek her alana yayılıyor.
Bu ay ihracat rekoru kıran Türkiye "kendine" ve "insanına" güvenirse kimbilir ne Fortunalara daha imza atar.
Şimdi sıra yolcuyla Fortunayı buluşturmakta.
Karşımda Murat Mertoğlu vardı. Mertoğlu özellikle kamyon ve türevlerinde satış müdürlüğü yapıyordu.
Kendisiyle Meltem TV adına bir röportaj yapmak istedim.
İlk kez piyasaya çıkan iş kamyonundan-ilk gün satılmış- başlayarak bütün ürünleri anlattı.
10 yıldır yüzlerce mülakat yapan biri olarak sorularıma kısa,net ve kekelemeden cevap verilmesi dikkatimi çekti.
Doğrusu Murat Bey'i tebrik ettim.Sonra da bir süre çay içip sohbet ettik.
Mülakat Meltem ve Mesaj televizyonlarından yayınlanınca aynı tepkiyi izleyicilerden aldım.
Fuar dönüşünde de şimdiye kadar sadece adını duyduğum MAN'ı araştırmaya başladım.
MAN Almanya merkezli bir firma.
MAN Türkiye ise 1966 yılında kurulmuş.Yani benden bir yaş büyük.
MAN Türkiye A.Ş. 2002 yılında NEOPLAN otobüs firmasını satın aldı ve NEOMAN adıyla Pazar payını artırdı.
MAN şimdilerde farklı bir ürünle çıktı karşımıza:
FORTUNA.
Fortuna MAN'ın ürettiği şehirlerarası otobüsün adı.
Bilvesile Ankara'da görüşüp tanıştığım Reklam ve Satın Alma Müdürü Can Cansu'nun verdiği bilgiye göre FORTUNA'ya damgasını vuran mühendis ve tasarımcılar Türk. Bu MAN tarihinde bir ilk.
Tabii bu durum MAN Türkiye'yi MAN'ın Avrupadaki otobüs üretim üssü yaptı.
Fortuna ilk kez Ekim 2002 Honnover Fuarı'nda görücüye çıktı ve çok değil sadece 7 ay sonra dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden Reddot "Best of the Best" yani "En İyinin En İyisi" ödülünü aldı.
Doğrusu şu ana kadar Fortuna ile yolculuk yapma şansım olmadı.Ancak huzur ve güven merkezli olduğu belirtilen otobüs,yolcuyu kendine uydurmak yerine yolcuya uyum sağlamayı hedef almış.
44 kişilik Fortuna'da son derece rahat,yana ve arkaya doğru açılabilen yolcu koltukları istenmeyen darbelerde zeminden kopmayacak şekilde otobüsün karoserine monte edilmiş ve hepsi emniyet kemerli.
2004 yılında günde 14 otobüs üretme kapasitesini hedefleyen MAN Türkiye sadece Ocak 2003'te Avrupa,Uzakdoğu ve Afrika'dan 467 otobüs siparişi almış durumda.
Dış boya desenleri ve yolcu güvenliği ile konforun ön planda tutulması bu otobüsleri tercih sebebi.
Fotuna'nın bir başka özelliği 8 aydır Avrupa'da test edilmiş olması. Genç Reklam Müdürü Can Cansu "daha önce doğuda test edilirdi.Şimdi Batı'da test edildi"dedi.
MAN Türkiye'nin satışları da iyi gidiyor. Daha önce ayda 5 kamyon siparişi alınca sevinenler şimdi günde 5 sipariş alınca daha da mutlu oluyorlar.
Tabii bu durum işsizlere de yarıyor.
MAN Türkiye'nin işçi sayısı 1400 'den 2 500'e çıktı.
Daha birkaç yıl öncesine kadar Türk futbolcuların attığı golleri "Avrupai" gol diyen spikerler artık "Nihat'ın golü-Türkleri golü" demeye başladılar.
Bu giderek her alana yayılıyor.
Bu ay ihracat rekoru kıran Türkiye "kendine" ve "insanına" güvenirse kimbilir ne Fortunalara daha imza atar.
Şimdi sıra yolcuyla Fortunayı buluşturmakta.
Mehmet Öztürk / diğer yazıları
- 10 Ocak Gazeteciler Günü / 11.01.2005
- Benim ilacım YAYLA / 09.09.2003
- "Türkiye'ye para lazım Selim Amca" / 28.08.2003
- Hem akıla hem gönüle / 23.08.2003
- Mustafa Hilmi Yıldırım / 16.08.2003
- FORTUNA geliyor Fortuna / 08.07.2003
- Dikkat: "30 Zorlu Aranıyor" / 02.07.2003
- Zorlu'nun yürüyüşü / 26.06.2003
- Bin yılın san'at olayı / 21.05.2003
- Isırgan otu ve anneme teşekkür / 20.05.2003
- Benim ilacım YAYLA / 09.09.2003
- "Türkiye'ye para lazım Selim Amca" / 28.08.2003
- Hem akıla hem gönüle / 23.08.2003
- Mustafa Hilmi Yıldırım / 16.08.2003
- FORTUNA geliyor Fortuna / 08.07.2003
- Dikkat: "30 Zorlu Aranıyor" / 02.07.2003
- Zorlu'nun yürüyüşü / 26.06.2003
- Bin yılın san'at olayı / 21.05.2003
- Isırgan otu ve anneme teşekkür / 20.05.2003