4+4+4'e MEB hazır değildi
Kısa adı ERG olan Eğitim Reformu Girişimi bu eğitim-öğretim döneminde uygulanmaya başlayan “4+4+4” eğitim sistemiyle ilgili bir rapor yayınladı. Rapora göre sisteme geçildiğinde binlerce okul henüz hiçbir hazırlık yapmamıştı
21.09.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Okulların açılmasıyla birlikte Türkiye'de 4+4+4 yeni eğitim sistemi uygulanmaya başlandı. Eğitim Reformu Girişimi (ERG) kamuoyunda “4+4+4” olarak bilinen 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la ilgili bir rapor yayınladı. ERG ilk olarak “4+4+4 Düzenlemesi ile Neler Değişti? Yeni Sisteme Geçişte Neler İzlenmeli?” ile “Eğitimde Yeni Döneme Hazırlanırken Milli Eğitim Bakanlığı'nın Çalışmaları“ başlıklı notları kamuoyuyla paylaştı. ERG raporuna göre, “4+4+4” ile ortaya çıkan değişiklikler ve uygulamalar ışığında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya dönük net politikalar üretilemedi ve geçiş yeterli hazırlık yapılmadan gerçekleşti.
MEB geç kaldı
ERG tarafından yayınlanan “Eğitimde Yeni Döneme Hazırlanırken Milli Eğitim Bakanlığı'nın Çalışmaları” başlıklı politika notu, yasanın yürürlüğe girmesinden sonraki sürecin nasıl yönetildiğini ele alarak, yeni eğitim yılı başlarken ortaya çıkan karmaşık durumun nedenlerine ilişkin ipuçları sundu. Rapora göre yeni döneme hazırlanırken yaşanan zorlukların arkasında, yasanın uygulamaya geçirilmesi için tanınan sürenin kısalığının yanı sıra, MEB'de devam eden yeniden yapılandırma çalışmaları ve MEB'in birçok alanda açık politikaları zamanında üretememiş olması da rol oynadı. Ayrıca okula başlama yaşına ilişkin Mayıs ayında duyurulan düzenleme, uygulamada 60-65 aylık çocukların da otomatik aday kaydının yapılmasıyla karmaşık bir hal aldı ve okullara e-okul sistemi üzerinden sağlıklı veri akışı gerçekleşmedi. 60-65 aylık çocuklara ilişkin karmaşa, okullardaki hazırlıkları sekteye uğrattı.
Okullar sisteme hazır değildi
ERG raporuna göre 4+4+4 sitemine geçişte okulların nasıl dönüştürüleceğine ilişkin standartlar oluşturulmadı ya da il ve ilçelerin bu dönüşümleri hangi ölçütlere göre gerçekleştireceği belirlenmedi. Okulların kâğıt üzerinde dönüştürülmesi işlemleri bile, beklenenden bir ay daha uzun sürdü. Fiziksel hazırlıklar için ödenek oluşturulup yerel teşkilata aktarılmadı. “4+4+4” sürecine ilişkin ayrıntılı bilgilendirme paketleri ve okulların fiziksel açıdan hazırlanmasını sağlayacak eylem planları oluşturulmadı. Öğretmenlerin yeni döneme hazırlığı için yalnızca telekonferans yöntemiyle gerçekleştirilen “bilgilendirme” oturumları düzenlendi.
Okulların açılmasıyla birlikte Türkiye'de 4+4+4 yeni eğitim sistemi uygulanmaya başlandı. Eğitim Reformu Girişimi (ERG) kamuoyunda “4+4+4” olarak bilinen 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la ilgili bir rapor yayınladı. ERG ilk olarak “4+4+4 Düzenlemesi ile Neler Değişti? Yeni Sisteme Geçişte Neler İzlenmeli?” ile “Eğitimde Yeni Döneme Hazırlanırken Milli Eğitim Bakanlığı'nın Çalışmaları“ başlıklı notları kamuoyuyla paylaştı. ERG raporuna göre, “4+4+4” ile ortaya çıkan değişiklikler ve uygulamalar ışığında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya dönük net politikalar üretilemedi ve geçiş yeterli hazırlık yapılmadan gerçekleşti.
MEB geç kaldı
ERG tarafından yayınlanan “Eğitimde Yeni Döneme Hazırlanırken Milli Eğitim Bakanlığı'nın Çalışmaları” başlıklı politika notu, yasanın yürürlüğe girmesinden sonraki sürecin nasıl yönetildiğini ele alarak, yeni eğitim yılı başlarken ortaya çıkan karmaşık durumun nedenlerine ilişkin ipuçları sundu. Rapora göre yeni döneme hazırlanırken yaşanan zorlukların arkasında, yasanın uygulamaya geçirilmesi için tanınan sürenin kısalığının yanı sıra, MEB'de devam eden yeniden yapılandırma çalışmaları ve MEB'in birçok alanda açık politikaları zamanında üretememiş olması da rol oynadı. Ayrıca okula başlama yaşına ilişkin Mayıs ayında duyurulan düzenleme, uygulamada 60-65 aylık çocukların da otomatik aday kaydının yapılmasıyla karmaşık bir hal aldı ve okullara e-okul sistemi üzerinden sağlıklı veri akışı gerçekleşmedi. 60-65 aylık çocuklara ilişkin karmaşa, okullardaki hazırlıkları sekteye uğrattı.
Okullar sisteme hazır değildi
ERG raporuna göre 4+4+4 sitemine geçişte okulların nasıl dönüştürüleceğine ilişkin standartlar oluşturulmadı ya da il ve ilçelerin bu dönüşümleri hangi ölçütlere göre gerçekleştireceği belirlenmedi. Okulların kâğıt üzerinde dönüştürülmesi işlemleri bile, beklenenden bir ay daha uzun sürdü. Fiziksel hazırlıklar için ödenek oluşturulup yerel teşkilata aktarılmadı. “4+4+4” sürecine ilişkin ayrıntılı bilgilendirme paketleri ve okulların fiziksel açıdan hazırlanmasını sağlayacak eylem planları oluşturulmadı. Öğretmenlerin yeni döneme hazırlığı için yalnızca telekonferans yöntemiyle gerçekleştirilen “bilgilendirme” oturumları düzenlendi.