Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) 2010 yılı faaliyet raporuna göre, 2010'da Kuruma Bankacılık Kanunu kapsamına giren kuruluşlar ve...
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) 2010 yılı faaliyet raporuna göre, 2010'da Kuruma Bankacılık Kanunu kapsamına giren kuruluşlar ve konular hakkında ulaşan şikayet ve ihbarlar ile Kanun kapsamına giren kuruluşlarla üçüncü kişiler arasında özel hukuk ilişkileri dışında doğabilecek uyuşmazlıkların giderilmesine yönelik ulaşan talep ve şikayetler incelendi. Bu çerçevede, Kuruma şahsen ve e-posta aracılığıyla ulaşan 7 bin 627 adet talep ve şikayet hakkında işlem yapıldı. Kuruma ulaşan ihbar ve şikayetlere konu bazında bakıldığında 2 bin 112 başvuru ile kredi kartları birinci, 1383 başvuru ile bireysel krediler ikinci, 867 başvuru ile mevduat ve katılım fonu üçüncü ve 678 başvuru ile faiz, masraf ve komisyon konuları dördüncü sırada yer aldı.
Kredi kartları bezdiriyorİhbar ve şikayet başvuruları arasında 2 bin 112 ile ilk sırada bulunan kredi kartlarına ilişkin şikayetler arasında da kredi kartı ücret ve komisyonları en çok ihbar ve şikayet edilen konu oldu. Bu konuda BDDK'ye 376 başvuru geldi. Bunu sırasıyla 310 adet borcun yeniden yapılandırılması, 236 adet kredi kartının bankaca iptal edilmemesi, 181 adet sigorta sorunları, çalıntı, kayıp, dolandırıcılık ve 162 adet müşteriden habersiz kart tanzimi konularında yapılan şikayet başvuruları izledi. Kurum, 2010 yılı içinde yerinde denetim ve gözetim sonuçları ile ihbar ve şikayetlerin değerlendirilmesi sonucunda muhtelif bankalarla ilgili olarak sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 12 adet suç duyurusunda bulundu. BDDK, 12 kişinin bankalarda imza yetkisini geçici olarak kaldırırken, daha önce imza yetkisi kaldırılan 10 kişinin imza yetkilerini iade etti.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) 2010 yılı faaliyet raporuna göre, 2010'da Kuruma Bankacılık Kanunu kapsamına giren kuruluşlar ve konular hakkında ulaşan şikayet ve ihbarlar ile Kanun kapsamına giren kuruluşlarla üçüncü kişiler arasında özel hukuk ilişkileri dışında doğabilecek uyuşmazlıkların giderilmesine yönelik ulaşan talep ve şikayetler incelendi. Bu çerçevede, Kuruma şahsen ve e-posta aracılığıyla ulaşan 7 bin 627 adet talep ve şikayet hakkında işlem yapıldı. Kuruma ulaşan ihbar ve şikayetlere konu bazında bakıldığında 2 bin 112 başvuru ile kredi kartları birinci, 1383 başvuru ile bireysel krediler ikinci, 867 başvuru ile mevduat ve katılım fonu üçüncü ve 678 başvuru ile faiz, masraf ve komisyon konuları dördüncü sırada yer aldı.
Kredi kartları bezdiriyorİhbar ve şikayet başvuruları arasında 2 bin 112 ile ilk sırada bulunan kredi kartlarına ilişkin şikayetler arasında da kredi kartı ücret ve komisyonları en çok ihbar ve şikayet edilen konu oldu. Bu konuda BDDK'ye 376 başvuru geldi. Bunu sırasıyla 310 adet borcun yeniden yapılandırılması, 236 adet kredi kartının bankaca iptal edilmemesi, 181 adet sigorta sorunları, çalıntı, kayıp, dolandırıcılık ve 162 adet müşteriden habersiz kart tanzimi konularında yapılan şikayet başvuruları izledi. Kurum, 2010 yılı içinde yerinde denetim ve gözetim sonuçları ile ihbar ve şikayetlerin değerlendirilmesi sonucunda muhtelif bankalarla ilgili olarak sorumlulukları tespit edilen kişiler hakkında toplam 12 adet suç duyurusunda bulundu. BDDK, 12 kişinin bankalarda imza yetkisini geçici olarak kaldırırken, daha önce imza yetkisi kaldırılan 10 kişinin imza yetkilerini iade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.