Uçak bileti ücretlerinin iadesi gecikiyor
Koronavirüs salgını nedeniyle uçak seferlerini iptal eden havayolu şirketlerinin bilet ücretlerinin iadesini geciktirmesi eleştirilere neden oluyor. Bu şirketlerin başında Alman havayolu şirketi Lufthansa yer alıyor. THY de ücret iadesine yanaşmıyor, bunun yerine bilet değişikliğine öncelik veriyor.
11.08.2020 18:58:00





YENİ MESAJ / DETAY HABER
Koronavirüs salgını nedeniyle yüzlerce uçak seferini iptal etmek zorunda kalan havayolu şirketlerinin bilet ücretlerini iade etmekte gecikmesi eleştirilere yol açıyor. Alman havayolu şirketi Lufthansa da bu şirketlerden biri... Almanya Tüketici Merkezleri Federal Birliği (vzbv) Başkanı Klaus Müller, Lufthansa'nın müşterilerine ücret iadelerini hızlandırması için Alman hükümetinin baskıyı artırmasını talep etti. Müller, Lufthansa'nın Ağustos ayı sonuna kadar bütün bilet ücretlerini iade etmesi gerektiğini belirtti. Lufthansa ise Haziran sonuna kadar iptal edilen seferlerin bilet ücretlerinin iadelerinin birkaç hafta daha süreceğini duyurdu. Müller, ücreti iade edilmeyen biletleri şirketin koronavirüs krizi nedeniyle girdiği zor durumda müşterilerinden 'zorla aldığı yasa dışı kredi' olarak nitelendirerek, "Lufthansa'nın vatandaşların vergileri sayesinde milyarlarca Euro yardım almasına rağmen bilet ücretlerini iade etmemesi kabul edilebilecek bir durum değil. Avrupa Birliği uçuş yolcuları hakları yönetmeliği gereği bu ücretlerin 7 gün içerisinde geri ödenmesi gerekiyor" dedi. Alman hükümeti de Lufthansa'nın bilet iade işlemlerinin gecikmesini eleştirdi. Spiegel dergisine konuşan Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı Ulrich Nussbaum, "Lufthansa'nın devletten aldığı büyük yardımlara rağmen yasal sorumluluklarını yerine getirmemesi ve müşterilerine iadeleri zamanında yapmaması anlaşılır gibi değil" dedi.
Lufthansa hakkında yasal işlem başlatıldı
Spiegel'in aktardığına göre, Lufthansa yaklaşık 4 milyon 480 bin iade talebinden 3 milyon 240 bininin, Eurowings'de ise iade için yapılan 378 bin başvurunun yarısının işleme alındığını Federal Havacılık Dairesi'ne bildirdi. Dergi, Federal Havacılık Dairesi'nin yasaları ihlal ettiği gerekçesiyle Lufthansa hakkında işlem başlattığını yazdı. Koronavirüs salgını nedeniyle mali sıkıntı yaşayan Alman havayolu şirketi Lufthansa, Federal Hükümet'ten yaklaşık 9 milyar Euro maddi destek aldı. Mart ayında yayılan salgın nedeniyle uçak seferlerinin çoğunu iptal etmek zorunda kalan şirket, yolcu sayısında 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 99 oranında gerileme kaydetti.
Lufthansa'nın verdiği bilgilere göre, bu yıl içinde 2 milyar Euro tutarında iade yapıldı. "İade işlemlerinin hızlandırılması için çalışma kapasitemizi arttırdık" diyen Lufthansa Sözcüsü, bu şekilde her ay milyonlarca Euro ödemenin yapılmasının mümkün olduğunu söyledi. Mart ayından Haziran ortasına kadar olan iade başvurularının büyük ölçüde işleme alındığını belirten sözcü, "İadelerde 1 milyar Euro'dan daha az tutarın ise henüz geri ödenmediğini" kaydetti.
Şirket yeniden yapılanıyor
Lufthansa, salgın nedeniyle 2020'nin ilk yarısında yaklaşık 3 milyar Euro zarar etti. Yetkililer şirkette tam zamanlı sözleşmeyle çalışan yaklaşık 22 bin personel fazlası olduğu görüşünde. Lufthansa CEO'su Carsten Spohr, şirketin uzun vadede küçülmeye gitmesi gerektiğini belirtiyor. Yaklaşık 760 uçaklı filodan 100 uçağın çıkarılması planlanıyor.
THY ne yapıyor?
Salgının başlangıcından bu yana kamuoyunu aydınlatma konusunda ketum davranan Türk Hava Yolları da şimdilik bilet ücretlerini iade etmiyor. THY'nin çağrı merkezleri hala daha yoğun çalışmaya devam ediyor. Bir iki gazete dışında Türk medyasına mesafeli durmayı tercih eden THY'nin web sitesinde yer alan bilgilere göre yolculara tanınan haklar şöyle:
• Farklı bir varış noktası için ücret farkını ödemek koşuluyla bilet değişikliği yapılabilir.
• Değişiklik işlemleri, Türk Hava Yolları satış ofisleri, çağrı merkezi, online kanallar (sadece yurt dışı biletleri için) ve biletin satın alındığı acenteler aracılığıyla gerçekleştirilebilir.
• 21 Mart 2020 - 31 Ağustos 2020 tarihleri arasında yapılan biletlemeler için yolcular sınırsız değişiklik yapabilir.
• Biletin açığa alınabilmesi için, biletteki ilk uçuş tarihinden önce rezervasyonun iptal ettirilmesi gerekmektedir.
• Biletin açığa alınması amacıyla yapılacak iptal işlemlerinin Türk Hava Yolları çağrı merkezi, satış ofisleri veya biletin alındığı acenteler üzerinden yapılması gerekmektedir.
• Vergi, kur, sınıf farklarından doğan ücret farkları tahsil edilecektir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.