Türkiye hazırgiyimde dünyada 6. sırada
Türkiye, dünya hazırgiyim ve konfeksiyon piyasasından yüzde 3.5 pay alıyor. Bu payla Türkiye, dünyada 6. büyük tedarikçi ülke konumunda. Deri sektöründe ise payımız oldukça düşük
26.05.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBULİstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, hazır giyim ihracatının yüzde 75’ten fazlasının 27 Avrupa Birliği ülkesine gittiğini işaret ederek, “Biz bu ülkelerde de pazar payımızı arttırmak istiyoruz. Bununla beraber Rusya, İran, Suriye, Fas, Ürdün, Çin, Meksika, ABD gibi hedef seçtiğimiz ülkelerdeki pazar paylarımızı da arttırmayı öngörüyoruz” dedi. Tanrıverdi, sektörün 2013 yılında 17 milyar 350 milyon dolarlık ihracatı yapmayı öngördüklerini söyledi. 2014’de bu rakamı 20, 2019’da 34, 2023 yılında ise 60 milyar dolara çıkarmayı planladıklarını anlatan Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü: “2012’de Türkiye, dünya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatından yüzde 3.5 pay aldı. Bu payla dünyada 6. büyük tedarikçi ülke konumundayız. Belirlediğimiz hedefler doğrultusunda, payımızı yüzde 4.2’ye yükseltmeyi arzuluyoruz. 60 milyar dolarlık hedefin 30 milyar dolarlık kısmının moda - marka ve tasarım odaklı ürünler ile katma değerli ihracatın arttırılması yoluyla, diğer 30 milyar dolarlık kısmın ise ‘organizatör ülke’ rolüyle ticari katma değer üretmek suretiyle elde edilmesini öngörüyoruz.” Deride payımız düşükİstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları (İDMİB) Birliği Başkanı Lemi Tolunay ise 500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefi içinde 5.2 milyar dolarlık pay almayı hedeflediklerini vurguladı. 210 milyar dolarlık dünya deri ticaretinde Türkiye’nin butik bir ülke kadar pay alabildiğine değinen Tolunay, “Geçtiğimiz yıl 1.6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Ancak bu sayı yalnızca resmi kayıt. Yolcu ve kargo yoluyla yurt dışına çıkan deri ürünleriyle birlikte 4 milyar doları yakalayabiliyoruz” dedi. Tolunay, konuşmasında sektörün kendi hammaddesi olan deri üretemediğine dikkat çekerek, deri sanayinin hayvan yetiştirme stratejisinin arkasında durması gerektiğini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.