Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) bir aydan az bir süre kala, üniversite adaylarının heyecanı giderek artarken, uzmanlar, adayların ÖSS'ye "ya hep ya hiç" mantığıyla bakmalarının doğru olmadığını belirtti.
İstanbul Üniversitesi (İÜ) Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi EğitimBilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Haluk Yavuzer, üniversiteye giriş sınavının tek basamaklı yapılmasının öğrenciler üzerinde "yoğun psikolojik şoka" neden olduğunu söyledi.
Sınavın, lise 1-2-3'de en az 3 kez tekrarlanması gerektiğini savunan Prof. Dr. Yavuzer, "Sınavı bölerek birden fazla yaparsak ve sınıflara yayarsak, hem öğrencideki yoğun psikolojik şokun azaltılmasını sağlamış oluruz, hem de parçalara bölerek bilgiyi objektif değerlendirme şansını buluruz" diye konuştu. Lise son sınıf öğrencilerinin 2. yarıda okula gitmeyerek dershanelere yoğunlaştığını belirten Prof. Dr. Yavuzer, lise eğitiminin 2-2.5 yıla düştüğünü belirtti.
Adaylara öneriler
Prof. Dr. Yavuzer, üniversite adaylarının ilk yıl istedikleri bölümü büyük oranda kazanamadıklarını, ikinci yıl tekrar sınava girenlerin ise yüzde 70-80'inin istedikleri bölüme girdiğini kaydetti. Prof. Dr. Yavuzer şöyle devam etti: "Adaylar, sınavı kazanamazsa motivasyonlarını yitirmesinler. Kendilerini bir sonraki seneye hazırlasınlar. Bilenerek, hedefledikleri bölüme girmek üzere çalışmalarını yoğunlaştırmalarını öneririm. Sınav başarısızlığı hiçbir şekilde hayatın sonu değil. Tersine, gelişigüzel bir bölüme girmektense gecikmeli olarak, hedefledikleri bölüme girmeleri daha anlamlı."
Psikolojik olarak hazırlanın
ÖSS uzmanı Erdem Kaya da sınava bilgi kadar psikolojik hazırlanmanın da önemine dikkat çekti. Kaya, sınavda başarısız olanların önünde, birden fazla sınava girme imkanı olduğunu da hatırlattı.
İstanbul Üniversitesi (İÜ) Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi EğitimBilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Haluk Yavuzer, üniversiteye giriş sınavının tek basamaklı yapılmasının öğrenciler üzerinde "yoğun psikolojik şoka" neden olduğunu söyledi.
Sınavın, lise 1-2-3'de en az 3 kez tekrarlanması gerektiğini savunan Prof. Dr. Yavuzer, "Sınavı bölerek birden fazla yaparsak ve sınıflara yayarsak, hem öğrencideki yoğun psikolojik şokun azaltılmasını sağlamış oluruz, hem de parçalara bölerek bilgiyi objektif değerlendirme şansını buluruz" diye konuştu. Lise son sınıf öğrencilerinin 2. yarıda okula gitmeyerek dershanelere yoğunlaştığını belirten Prof. Dr. Yavuzer, lise eğitiminin 2-2.5 yıla düştüğünü belirtti.
Adaylara öneriler
Prof. Dr. Yavuzer, üniversite adaylarının ilk yıl istedikleri bölümü büyük oranda kazanamadıklarını, ikinci yıl tekrar sınava girenlerin ise yüzde 70-80'inin istedikleri bölüme girdiğini kaydetti. Prof. Dr. Yavuzer şöyle devam etti: "Adaylar, sınavı kazanamazsa motivasyonlarını yitirmesinler. Kendilerini bir sonraki seneye hazırlasınlar. Bilenerek, hedefledikleri bölüme girmek üzere çalışmalarını yoğunlaştırmalarını öneririm. Sınav başarısızlığı hiçbir şekilde hayatın sonu değil. Tersine, gelişigüzel bir bölüme girmektense gecikmeli olarak, hedefledikleri bölüme girmeleri daha anlamlı."
Psikolojik olarak hazırlanın
ÖSS uzmanı Erdem Kaya da sınava bilgi kadar psikolojik hazırlanmanın da önemine dikkat çekti. Kaya, sınavda başarısız olanların önünde, birden fazla sınava girme imkanı olduğunu da hatırlattı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.