Küresel kriz, tüm sektörleri olduğu gibi turizm sektörünü de olumsuz etkileyecek.
Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO) "Kasım 2008 Dünya Turizm Barometresi" raporu yayımlandı. Raporda, uluslararası alanda yaşanan ve giderek derinleşen ekonomik krizin ülke ve sektörlere yansımalarının yayılarak sürdüğüne değinilerek, küresel krizin 2009'da etkileyeceği sektörlerden birinin de seyahat endüstrisi olacağı, 2007 yılında yüzde 6 oranında gerçekleşen turizmdeki büyümenin, 2009'da yarıya düşerek yüzde 2-3 düzeyinde kalacağı belirtildi. Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, ekonomik krizin turizme etkilerini değerlendirmek amacıyla, TUYED Ar-Ge Birimi'nin, Dünya Turizm Örgütü'nün ilgili raporu da dahil bazı veriler üzerinde inceleme yaptığını söyledi.
Türkiye'nin turizmdeki avantajlarıTUYED Başkanı Köfteoğlu, kriz ortamında da değişmeyen Türkiye'nin avantajlarını, "Kalite /Hizmet/fiyat dengesi", "Avro ve diğer para birimlerinin değer kazanması", "Türkiye'nin Avro kullanan ülkeler dışında olması", "Genişleyen pazar yelpazesi ", "Hızla yayılan Her şey dahil sistemi" ve "Her kesimden gelir grubuna yönelik ürün sunabilme potansiyeli" olarak sıraladı.
Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO) "Kasım 2008 Dünya Turizm Barometresi" raporu yayımlandı. Raporda, uluslararası alanda yaşanan ve giderek derinleşen ekonomik krizin ülke ve sektörlere yansımalarının yayılarak sürdüğüne değinilerek, küresel krizin 2009'da etkileyeceği sektörlerden birinin de seyahat endüstrisi olacağı, 2007 yılında yüzde 6 oranında gerçekleşen turizmdeki büyümenin, 2009'da yarıya düşerek yüzde 2-3 düzeyinde kalacağı belirtildi. Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, ekonomik krizin turizme etkilerini değerlendirmek amacıyla, TUYED Ar-Ge Birimi'nin, Dünya Turizm Örgütü'nün ilgili raporu da dahil bazı veriler üzerinde inceleme yaptığını söyledi.
Türkiye'nin turizmdeki avantajlarıTUYED Başkanı Köfteoğlu, kriz ortamında da değişmeyen Türkiye'nin avantajlarını, "Kalite /Hizmet/fiyat dengesi", "Avro ve diğer para birimlerinin değer kazanması", "Türkiye'nin Avro kullanan ülkeler dışında olması", "Genişleyen pazar yelpazesi ", "Hızla yayılan Her şey dahil sistemi" ve "Her kesimden gelir grubuna yönelik ürün sunabilme potansiyeli" olarak sıraladı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.