Çalışanların karar verme sürecine katılmasının iş doyumunu ve verimliliği artırdığı belirtildi. Anlam Düşünce, Davranış, Değişim ve Eğitim Hizmetleri Genel Koordinatörü Doç. Dr. Kadir Özer, kişinin çalıştığı işle ilgili memnuniyetine "iş doyumu" dendiğini dile getirerek, bunun bir ölçekle değerlendirildiğini söyledi. Doç. Dr. Özer, kendisinin geliştirdiği "İş Doyum Ölçeği"nde "iş belirginliği", "ücrette hakkaniyet", "dikey ilişkiler", "yatay ilişkiler", "bireysel karar verme", "başarı hissi", "iş ortamı" ve "birimlerarası ilişki"nin ele alınarak ölçüldüğünü söyledi. Bu ölçeği 20 firma ve yaklaşık 3 bin 500 çalışanı ile gerçekleştirdiklerini anlatan Doç. Dr. Özer, şunları kaydetti: "İş doyumu insan kaynakları çalışmalarıyla çok ilişkili. Bir firma çağdaş ölçüler doğrultusunda insan kaynaklarını oluşturmuşsa, çalışanların mesleki ilerlemeyle ilgili hakları varsa, insanların bir yandan mesleki, bir yandan da bireysel gelişimleri gözetiliyorsa o zaman iş doyum oranı yükseliyor. Kurumsallaşmamış, insan-odaklı yönetim anlayışını benimsememiş şirketlerde ise doyumsuzluk oranı artıyor."