İhracatçılar Çin'e çıkarma yapacak
Çin'in 'ilk'ini 2018'de gerçekleştirdiği Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na bu yıl Türkiye'den 100'e yakın şirketin katılması bekleniyor. TİM Başkanı Gülle, Çin'in 3 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminde Türk ihracatçıların hak ettikleri payı alması gerektiğini söyledi
19.03.2019 00:00:00





RECEP BAHAR/İSTANBUL
Türk ihracatçılar, dünyanın ilk ithalat fuarı konumundaki 'Çin Uluslararası İthalat Fuarı' için harekete geçti. Bu yıl 5-10 Kasım tarihleri arasında Çin'in en büyük kenti Şanghay'da ikinci kez düzenlenecek olan fuara Türkiye'den 100'e yakın şirketin katılması bekleniyor.
Geçen yıl 725 metrekare alanda boy gösteren Türk şirketleri, bu yıl 4 bin metrekarelik stant alanıyla Asya'nın en büyük pazarına çıkarma yapacak. Türkiye Milli Katılım Organizasyonu ise Ticaret Bakanlığı himayesinde Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) koordinasyonu ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) tarafından üstlenildi.
Geçen yıl 725 metrekare alanda boy gösteren Türk şirketleri, bu yıl 4 bin metrekarelik stant alanıyla Asya'nın en büyük pazarına çıkarma yapacak. Türkiye Milli Katılım Organizasyonu ise Ticaret Bakanlığı himayesinde Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) koordinasyonu ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) tarafından üstlenildi.
Fuarın tanıtım toplantısında konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, geçen yılki fuara 38 Türk şirketinin katıldığına işaret ederek, anlaşma tutarının 620 milyon dolar seviyelerinde gerçekleştiğini belirtti.
Alternatif pazar şart
Çin'in Hindistan, Rusya ve Meksika ile birlikte Türkiye'nin hedef pazarları arasında yer alığına işaret eden Gülle, "Çünkü geleneksel pazarlarımız, ticaret savaşları ve Brexit gibi konularla çalkalanmakta. En büyük ticaret ortağımız olan AB'nin 2018 büyüme performansı yüzde 2'nin altında kalarak yüzde 1.8 olarak gerçekleşti.
Bu yüzden yeni rotalar çizip yeni pazarlara girmemiz en elzem konuların başında geliyor" diye konuştu. Gülle, "İhracatçılarımızın attığı bu adım, ileride iki ülke arasındaki ilişkilere de pozitif yansıyacak, yeni projelerin hayata geçmesinde rol oynayacaktır.
Çin'in 3 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminde, Türk ihracatçıların hak ettikleri payı almaları, TİM olarak bizlerin öncelikli hedefleri arasında yer almaktadır" ifadelerini kullandı.
Bu yüzden yeni rotalar çizip yeni pazarlara girmemiz en elzem konuların başında geliyor" diye konuştu. Gülle, "İhracatçılarımızın attığı bu adım, ileride iki ülke arasındaki ilişkilere de pozitif yansıyacak, yeni projelerin hayata geçmesinde rol oynayacaktır.
Çin'in 3 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminde, Türk ihracatçıların hak ettikleri payı almaları, TİM olarak bizlerin öncelikli hedefleri arasında yer almaktadır" ifadelerini kullandı.
Çin'e mal satmanın yolu
İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister de gelecek 5 yıl için 10 trilyon dolarlık muazzam bir ithalat hedefi belirleyen Çin'in, Türk ihracatçısı için fırsatlarla dolu yeni bir ticaret kapısı daha açtığını söyledi.
Pelister, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Türkiye'nin 2018'de Çin'e 3 milyar dolarlık ihracat yaptığını hatırlatarak, şunları söyledi: "İhracat kalemlerimizin ilk 3 sırasında mermer, krom ve bakır yer alıyor. Bunlardan 1.6 milyar dolar gelir elde ediyoruz. Oysa işlenmiş, katma değeri yüksek ürün satmalıyız. Vestel ve Beko, Çin'e ciddi ihracat yapıyor" dedi.
Çin'e mal satmak için Çinli düşünmek gerektiğinin altını çizen Pelister, "Çin'e ile çanta mal satamayız. Çin'de 1.4 milyar insan yaşıyor. Ölçek büyütmek için fırsat sunuyor.
Gerekirse orada üretim de yapmalıyız. Gıda ürünlerimiz Çin'in inceleme yapabilmesi için 15 gün kapıda bekliyor. Bu nedenle kiraz ihracatı Hong Kong kanalıyla yapılıyor" şeklinde konuştu.
Pelister, 'gıda, medikal ekipmanlar ve kimyevi mamuller' sektörlerinde fırsatlar sunan Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na başvurmak isteyen şirketlerin 27 Mart'a kadar İKMİB'e katılım sözleşmelerini teslim etmeleri gerektiğini kaydetti. Fuara katılan şirketlerin giderlerinin yüzde 75'i devlet tarafından karşılanacak.
Pelister, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Türkiye'nin 2018'de Çin'e 3 milyar dolarlık ihracat yaptığını hatırlatarak, şunları söyledi: "İhracat kalemlerimizin ilk 3 sırasında mermer, krom ve bakır yer alıyor. Bunlardan 1.6 milyar dolar gelir elde ediyoruz. Oysa işlenmiş, katma değeri yüksek ürün satmalıyız. Vestel ve Beko, Çin'e ciddi ihracat yapıyor" dedi.
Çin'e mal satmak için Çinli düşünmek gerektiğinin altını çizen Pelister, "Çin'e ile çanta mal satamayız. Çin'de 1.4 milyar insan yaşıyor. Ölçek büyütmek için fırsat sunuyor.
Gerekirse orada üretim de yapmalıyız. Gıda ürünlerimiz Çin'in inceleme yapabilmesi için 15 gün kapıda bekliyor. Bu nedenle kiraz ihracatı Hong Kong kanalıyla yapılıyor" şeklinde konuştu.
Pelister, 'gıda, medikal ekipmanlar ve kimyevi mamuller' sektörlerinde fırsatlar sunan Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na başvurmak isteyen şirketlerin 27 Mart'a kadar İKMİB'e katılım sözleşmelerini teslim etmeleri gerektiğini kaydetti. Fuara katılan şirketlerin giderlerinin yüzde 75'i devlet tarafından karşılanacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.