Dünyanın en büyük fındık üreticisi konumundaki Türkiye'nin, yeterli tanıtımın yapılması halinde, ABD'ye ihracatını 7 bin 500 tondan 50 bin tona çıkarabileceği belirtildi. 280 milyonluk nüfusuyla çok büyük pazar olan Amerika'da son 5 yılda fındık tüketiminin, yüzde 30'un üzerinde artış gösterdiği vurgulanarak, dünya tüketiminin üzerinde fındık üretimi bulunan Türkiye'nin, bu ürünü ihraç etmekten başka şansı bulunmadığı açıklandı. Karadeniz Fındık Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Ahmet Başkan, Türk fındığının rakipsiz olmadığını ifade ederken, piyasaya yeni ülkelerin girmeye başladığına dikkat çekti. Arjantin, Gürcistan, İtalya ve Azerbaycan'da yeni fındık bahçeleri kurulduğunu anlatan Başkan, fındığın pahalı olduğu yıllarda Avrupa gıda sanayiinin alternatif kakaolu, bademli ve sütlü mamullere ağırlık verdiğini söyledi. Ahmet Başkan, 2003 yılında Fiskobirlik'in devleti bile dinlemeyerek yüksek fiyat koyması yüzünden, Avrupalı'nın fındığın alternatifine yöneldiğini kaydederek, "Şu anda geçen senenin 40-45 bin altında bir seyir var. Türkiye'nin, dünya tüketiminin üzerinde bir üretimi var. Bu ürünü ihraç etmekten başka şansımız yok. O nedenle Türkiye daha fazla fındık satmalı" dedi. Dünyada 1 milyon 200 bin ton fındık potansiyeli bulunduğunu belirten Başkan, "Bizim ucuz fındık satarak, rakiplerin üretim yapmasını engellememiz lazım. Fiskobirlik, devletin belirlediği 2 milyonluk fiyatın üzerine çıkarak 2.5 milyon liradan fındık aldı. Üreticiler de stok yaptı. Bunların hepsi zarar edecek. Çünkü Avrupalı, pahalı fındık yerine alternatif ürünlerden satın aldı" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.