Faruk Güllüoğlu franchise’la büyüyecek
Baklavacı Faruk Güllüoğlu, Güllüoğlu ailesi içinde ilk kez isim hakkı vererek 29 olan mağaza sayısını 2015’te 200’e çıkartmayı hedefliyor!
26.09.2012 00:00:00
Tatlı - Cafe ve Restoran konseptiyle ‘Faruk Güllüoğlu Geleneksel’ ve ‘Faruk Güllüoğlu İstanbul’ olarak iki ayrı marka geliştiren Faruk Güllüoğlu, 141 yıllık aile tarihinde ilk kez franchise (isim hakkı) vererek 2012 yılını 35 mağaza ve 55 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Faruk Güllüoğlu, 2015 yılında ise cirosunu bu yöntemle 6 katına çıkarmayı planlıyor. Faruk Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güllü, marka adına farklı bir açılım olarak değerlendirilen franchising sistemine ilişkin, “Köklerimizden aldığımız değerleri geniş vizyonumuzla günümüze taşıdık. Bu günden sonra da bizimle aynı standartları koruyup markamızı sahiplenecek ve büyütecek yeni ortaklarımız ile franchising modelini hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Herşeyi ile Türk olan bu yerel markanın isim hakkını vererek, Türk kültürüne has ürünleri modern sistemlerimizle hem kendi tüketicimize hem de dünya tüketicisine ulaştırmayı amaçlıyoruz. Böylece ‘Faruk Güllüoğlu Geleneksel’ ve ‘Faruk Güllüoğlu İstanbul’ markalarımızla lokal bir kültürün enternasyonel arenalardaki temsilcisi olmanın gururunu yaşamak istiyoruz” şeklinde konuştu. Yeni yatırımcıları, markanın asırlık tecrübesinden yararlanarak bu fırsatı değerlendirmeye davet eden Faruk Güllü, her zaman olduğu gibi franchising konusuna da büyük titizlikle yaklaştıklarını belirterek, franchise hakkı alacak iş ortaklarına, bilgilendirme ve danışma, ulusal ve yerel pazarlama desteği, malzeme alımı ve kalite kontrol hizmeti, ekipman tasarım ve yerleşimi, ürün araştırma ve geliştirme desteklerinin de verileceğini ifade etti. Bir senedir üzerinde çalışılıyor Faruk Güllü, franchise sistemini geliştirmek üzere bir sene boyunca profesyonel bir kadro ile çalıştıklarını ifade etti. Markalarını en iyi temsil edecek ortaklar bulmak, eğitmek ve geliştirmek için bu alt yapıyı oluşturduklarını belirten Güllü, franchise sistemine geçiş öncesinde üretim hacimlerini ve tesislerini gözden geçirerek iyileştirme yaptıklarını, yeni sevkiyat planları ve programları oluşturduklarını söyledi. EKONOMİ SERVİSİ