Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Lokmanoğlu, Türkiye'nin en güvenli ve en ucuz taşıma şekli olan, altyapı ihtiyacına en az gereksinim duyan deniz taşımacılığını kullanamadığını söyledi. Denizyolu taşımacılığının, havayoluna göre 22, karayoluna göre 7, demiryoluna göre de 3.5 kat daha ucuz olduğunu açıklayan Lokmanoğlu, "öyleyse tek amaç, tek yol, denizyolu taşımacılığına ya da daha genel bir tanımla denizciliğe yatırım yapmak olmalıdır" dedi. Lokmanoğlu, Kabotaj Kanunu'nun 1926 yılında kabul edildiğini, ancak geçen 77 yıl içinde yolcu ve yük taşınması oranının çok yetersiz kaldığını, bunun da denizciliğe yatırım yapılmamış olmasından kaynaklandığını savundu.
Karayoluna yüzde 60, denizyoluna yüzde 3
Türkiye'de ulaştırma anlamında karayollarına yatırıma ağırlık verildiğini anlatan Lokmanoğlu, "Demiryolu, havayolu, denizyolu ve boru hattı taşımacılığına gereken önem verilmemiştir. Ulaştırma Bakanlığı'nın son 15 yıllık yatırım bütçelerine bakıldığında aslan payı yüzde 60'lar civarında karayoluna verilirken, denizyoluna düşen pay yüzde 3'ler civarındadır. Kara ulaştırmasında taşınan her ton yük için deniz ulaştırmasına göre 10 kat fazla akaryakıt sarf edilmektedir" dedi. Denizciliği gereği gibi kullanan ülkelerin karşılığını çok fazla aldığını belirten Lokmanoğlu, "Türkiye, coğrafi konumunun yanında, denizle olan içiçeliği ve denizcilikle ilgili alt sektörleriyle dünya ile rekabet edecek seviyeye sahip" dedi.
Karayoluna yüzde 60, denizyoluna yüzde 3
Türkiye'de ulaştırma anlamında karayollarına yatırıma ağırlık verildiğini anlatan Lokmanoğlu, "Demiryolu, havayolu, denizyolu ve boru hattı taşımacılığına gereken önem verilmemiştir. Ulaştırma Bakanlığı'nın son 15 yıllık yatırım bütçelerine bakıldığında aslan payı yüzde 60'lar civarında karayoluna verilirken, denizyoluna düşen pay yüzde 3'ler civarındadır. Kara ulaştırmasında taşınan her ton yük için deniz ulaştırmasına göre 10 kat fazla akaryakıt sarf edilmektedir" dedi. Denizciliği gereği gibi kullanan ülkelerin karşılığını çok fazla aldığını belirten Lokmanoğlu, "Türkiye, coğrafi konumunun yanında, denizle olan içiçeliği ve denizcilikle ilgili alt sektörleriyle dünya ile rekabet edecek seviyeye sahip" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.