Akıllı telefon pazarında lider Samsung
Pazar araştırma şirketlerinden TrendForce, 2016 yılının ikinci çeyreğinde akıllı telefon pazarındaki dağılımları listeledi. Sektörün lider firması beklenildiği üzere Samsung olurken ikinci sırada Apple, üçüncü sırada ise Huawei bulunuyor.
23.07.2016 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Pazar araştırma şirketlerinden TrendForce, 2016 yılının ikinci çeyreğinde akıllı telefon pazarındaki dağılımları listeledi. Listede dikkat çeken gelişmeler var. Buna göre sektörün lider firması beklenildiği üzere Samsung olurken ikinci sırada Apple, üçüncü sırada ise Huawei bulunuyor. Burada dikkat çeken marka Huawei. Geçtiğimiz yıldan itibaren hızla yükselmeye devam eden marka Huawei, listede kendini üçüncü sıraya kadar yükseltmeyi başarmış durumda.
Benzer şekilde dördüncü sıradaki Oppo markası da yükselenler arasında. LG ise geçen yıla göre gerilemiş durumda. Güney Koreli akıllı telefon üreticisi Samsung, dünya genelindeki akıllı telefon pazarının yüzde 24.5'ini elinde tutuyor. Apple yüzde 15.1 seviyesinde, Huawei ise yüzde 9.2 olarak karşımıza çıkıyor.
Samsung halen lider olsa da bir önceki çeyreğe göre yüzdesel olarak gerilemiş durumda. Özellikle Çinli markalardaki yükseliş dikkat çekici boyutlara ulaşıyor. Düşük maliyetler ve Çin'in kendi iç pazarının büyüklüğü bu markaların büyümesi için son derece elverişli koşullar sağlıyor.
Pazar araştırma şirketlerinden TrendForce, 2016 yılının ikinci çeyreğinde akıllı telefon pazarındaki dağılımları listeledi. Listede dikkat çeken gelişmeler var. Buna göre sektörün lider firması beklenildiği üzere Samsung olurken ikinci sırada Apple, üçüncü sırada ise Huawei bulunuyor. Burada dikkat çeken marka Huawei. Geçtiğimiz yıldan itibaren hızla yükselmeye devam eden marka Huawei, listede kendini üçüncü sıraya kadar yükseltmeyi başarmış durumda.
Benzer şekilde dördüncü sıradaki Oppo markası da yükselenler arasında. LG ise geçen yıla göre gerilemiş durumda. Güney Koreli akıllı telefon üreticisi Samsung, dünya genelindeki akıllı telefon pazarının yüzde 24.5'ini elinde tutuyor. Apple yüzde 15.1 seviyesinde, Huawei ise yüzde 9.2 olarak karşımıza çıkıyor.
Samsung halen lider olsa da bir önceki çeyreğe göre yüzdesel olarak gerilemiş durumda. Özellikle Çinli markalardaki yükseliş dikkat çekici boyutlara ulaşıyor. Düşük maliyetler ve Çin'in kendi iç pazarının büyüklüğü bu markaların büyümesi için son derece elverişli koşullar sağlıyor.