Züccaciye sektöründe hedef büyüdü
ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, Türk züccaciye sektörünün 200'den fazla ülkeye ihracat yaptığına işaret ederek, hedeflerinin 5 yıl içinde sektörü dünya beşinciliğine çıkarmak olduğunu belirtti.
16.04.2022 15:56:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Dünyanın 200'den fazla ülkesine ihracat yapan züccaciye sektörü, pandemi döneminde yaşadığı ham madde, döviz, lojistik, navlun, enerji, finans maliyetleri gibi birçok soruna rağmen 2021 yılında ihracatını 6 milyar dolara yükseltti ve 4.72 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. 2022 yılı için 7 milyar dolar ihracat hedefinin bulunduğu sektörün kurulduğu 18 yıldan bu yana çatı derneği olan ve 521 üyesiyle sektörün hacim olarak yüzde 80'inden fazlasını temsil eden Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), sektör temsilcilerinin katılım gösterdiği bir etkinlik düzenledi. ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, hedeflerinin dünya ihracat liginde 10. sırada bulunan sektörü 5 yıl içerisinde dünya beşinciliğine taşımak olduğunu belirterek, "2022 yılının ilk 3 ayında 1 milyar 550 milyon dolarlık ihracat yaptık. Üretim yapan bir sektörüz... Bardak, çatal, kaşık vesaire üretiyoruz. Pandemide sorunlar yaşadık. Bir dönem ham madde bulamadık. Çıkışın ihracatta olduğunu biliyoruz. Herkes Çin pazarından pay almaya çalışıyor. Biz de Mısır, Endonezya, Vietnam'a karşı bu mücadelede varız. Ancak hemen harekete geçmeliyiz, sonra geç olabilir. ABD'ye, Latin Amerika'dan Türk Cumhuriyetlere kadar 50'den fazla ülkenin en büyük toptancı, zincir market ve mağazalarının katılacağı 100'den satın almacının ağırlanacağı ve 5 binin üzerinde yüz yüze görüşmenin yapılacağı, üretici-marka buluşmalarıyla sektörün en büyük organizasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu yıl 2 defa 9. ve 10. 'Üretici Marka Buluşmaları'na imza atacağız. Yılın ilk etkinliği 15-18 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek" dedi.
Fuarlar sektör için önemli
Bu yıl da sektöründe dünyanın sayılı fuarları olarak gösterilen ZÜCHEX ve Host fuarlarını da düzenlemeye devam edeceklerini belirten Öksüz, yakın bir zamanda Afrika, İngiltere, Kanada ve Amerika'ya heyetler düzenleyerek ihracat performanslarını artırmak istediklerini dile getirerek, "Avrupa'da ilk 3'e giren fuarımız var, büyütmeye devam edeceğiz" şeklinde konuştu. Dijitalleşmeye de ağırlık verdiklerini söyleyen Öksüz, "E-ticaretin gelişmesi ve dünya ile bağların online kurulabilmesi için 'ZÜCDER Dijital Portalımızı' yaptık. Üyelerimizin hem ihracat yapabilecekleri 'B2B' portalı, istihdam sağlayabilecekleri 'Kariyer Portalı', her türlü bilgilendirmeye kolayca ulaşabilecekleri 'mobil uyumlu platformu' çalışır hale getirdik. Kariyer portalı sayesinde iş dünyası ile meslek liseleri ve üniversiteler bir araya geliyor. Şirketler kolayca kendi sektörleri için istedikleri iş gücünü bulabiliyorlar" dedi.