Sevgili okurlarım, bugün köşemizde size bir sanat adamını, bir resim sanatçısını yani, Yüksel İlgün'ü tanıtmak istiyorum.Yağmur ve çocuk yüzlü bir ressam Yüksel İlgün. Klasik resim üretmenin ve çeşitliliğinin tam orta yerinde masumiyet ve doğallık boyuyor tuvallerine. Ona renklerin efendisi ya da çelebisi diyebilirsiniz. Ona sorarsanız en büyük öğretmeni doğadır. O bir doğa tutkunu ve doğa aşığı. Renklerinin gücünü canlılardan, ritimlerini doğa hareketlerinden alan ve naturel çizgisinden asla taviz vermeyen insan sevgisi ile yıkanmış bir sanatçıdır.Yüksel İlgün'ün resimlerini izlerken bir masumiyet ve zarafet köprüsünden geçiyorsunuz.Enfes kır peyzajlarını,Doğal natürmortlarını,Ritmi yüksek kent peyzajlarını,Gökkuşağının bütün güllerini,Ve gökte uçan turnanın kanadına yazılmış özgürlük şarkılarını okuyabilirsiniz.Yüksel İlgün'ün eserlerinde, Trakya'nın Ayçiçeği tarlalarından, Sivas'ın yaylalarını görebilirsiniz. Sarıyer'den Kız kulesine oradan Galata Kulesine ve Zeyreğe martılar uçurabilirsiniz. Bir çini vazoyla Kütahya'ya, oradan kan kırmızı bir karpuzun peşinden Adana'ya, ya da sapsarı bir muz için Anamur'a inebilirsiniz. Resimlerindeki sihir sizi kesinlikle yormayacak ve üzmeyecektir. Yüksel İlgün, klasik resim tarzı ile modern düşünce adamıdır. Fotografik bir anlatım dili ile sizi karşılar. İlgün'ün resimlerini izlerken tercümana ihtiyacınız olmayacaktır. O anlatım dilini geniş halk kitlelerinin diline çevirmiştir. İlgün'ün yüksekten bakma ihtiyacı ve kompleksi yoktur. İlgün, iddialarında keskin ve uzlaşmasız değildir. İlgün'ün anlatımlarında duygusal bir an geçireceksiniz. Romantizm ve şiirsel bir yolculuğunuz olacaktır.Yüksel İlgün'ü "efendi bir güneş" gibi, hayatın bütün alanlarında bulabilirsiniz. Bazen bir Rumeli türküsü, bazen de bir Yemen türküsü olarak yer alır yanı başımızda. Yüksel İlgün'ün hayata dair yaptıklarından biri de Türk resim tarihinin önemli sanatçılarının eserlerinden oluşan onlarca tabloyu kişisel gayreti ile çürümekten kurtarıp bizlere hediye etmesidir. O şimdi İstanbul sokaklarının, tarihinin sanat ve kültürünün geçmişine ve geleceğine dair çalışmalarını sürdürüyor."Çok sayıda sergi açtı, resimleri önemli koleksiyonlarda yer aldı" cümlesi onu artık mutlu etmiyor.
SANAT PENCERESİ / Cevat SARIKARTAL
SANAT PENCERESİ / Cevat SARIKARTAL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
- RESUL BALCI: Karlar düşerken / 22.02.2025
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012