logo
16 NİSAN 2025

Tüketici ucuz ürün peşinde

 
Danışmanlık şirketi EY'nin Geleceğin Tüketicisi Endeksi'ne göre; tüketicilerin evde geçirdiği zaman gittikçe artarken, tüketiciler yaşamlarını daha özel ve sade bir şekilde sürdürmeyi tercih ediyor. Tüketicilerin yüzde 28'i artan maliyetler karşısında markalı ürünler yerine fiyatı daha düşük olan özel etiketli (private label) ürünler satın aldığını söylüyor.

07.08.2024 22:47:00 / Güncelleme: 07.08.2024 22:52:26
AHMET TURAN YİĞİT
Tüketici ucuz ürün peşinde
Tüketici ucuz ürün peşinde

Uluslararası danışmanlık şirketi EY (Ernst and Young), 14. Geleceğin Tüketicisi Endeksi araştırmasının ikinci versiyonunu yayımladı. Tüketici davranışlarındaki değişimi ve dönüşümü anlamak, onlarla daha etkili bir şekilde bağlantı kurmak isteyen şirketler için değerli içgörüler sunan araştırma, 30 ülkede 23 binden fazla tüketiciyle yapılan anket çalışmasının sonuçlarını kapsıyor. Araştırma sonuçlarına göre; tüketiciler, yapay zekâya (AI) ve teknolojiye yapılan yatırımların tek başına yeterli olmadığını düşündükleri için fiziksel mağazalara geri dönüyor. Ankete katılanların yüzde 57'si satın almadan önce ürünleri görmek ve dokunmak isterken, yüzde 68'i de en doğru ürün tercihini yaptığından emin olmak için uzman tavsiyesi almayı tercih ediyor. Aynı zamanda, tüketicilerin yüzde 61'i yalnızca fiziksel mağazalara özel olan promosyonlardan yararlanabilmek için mağaza ziyaretlerini tercih ediyor.


Tüketiciler robotla muhabbete soğuk


Öte yandan araştırma, tüketicilerin dijital alışveriş deneyiminde müşteri hizmetleri açığı olduğunu ve bunun yalnızca teknolojiyle çözülemeyeceğini de ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 26'sı online alışveriş yaparken para iadesi alma veya değişim yapma sürecinde hayal kırıklığı yaşadığını söylerken, yüzde 30'u müşteri hizmetlerinden aldığı desteğin zayıf olduğunu belirtiyor. Bu durum, müşteride oluşan hayal kırıklığını çözmek için güçlü insan unsuruyla birleşen gelişmiş bir teknolojiye ihtiyaç duyulduğunu gözler önüne seriyor.
Tüketiciler yüksek değerli alışverişler için fiziksel mağazalara geri dönerken, evde gerçekleşen tüketimin büyümeye devam ettiğini ortaya koyuyor. Pandemiden bu yana, dijital hizmetlerden uzaklaşan tüketicilerin yüzde 68'i daha gerçekçi bir yaşam tarzını benimseyerek en çok değer verdiği şeylere zaman harcamayı planlıyor. Buna göre yüzde 31'i misafir ağırlamayı, yüzde 47'si evde daha fazla yemek yapmayı arzu ediyor.  Bu oranlar geçen yılki araştırmada sırasıyla yüzde 29 ve yüzde 39 idi.  Araştırma sonuçları, tüketicilerin yüzde 85'inin maddi durumları için endişe ettiğini ve yüzde 72'sinin gelecekte özellikle bakkaliye ve diğer temel ihtiyaçların karşılanabilirliği konusunda paranın karşılığını almaya odaklanacağını ortaya koyuyor.

Özel etiket popülaritesi artıyor

Son yıllarda yaşanan ekonomik dalgalanmalar, tüketicilerin markalı ürünlere kıyasla özel etiketli (private label) ürünleri tercih etmesinde de etkili oluyor. Tüketicilerin yüzde 28'i artan maliyetler karşısında markalı ürünler yerine özel etiketli ürünler satın aldığını söylüyor. Araştırma, bu eğilimin sürdürülebilir bir alışkanlık haline geldiğini, tüketicilerin yüzde 66'sının daha ucuz alternatiflerin markalı alternatifler kadar ihtiyaçlarını karşıladığını, yüzde 38'inin ise markalı ürünlere geri dönmeyi planlamadığını gösteriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Ziraat Türkiye Kupası
Finalin hangi şehir oynanacağı açıklandı
Gerze’de 31 bin kök kenevir ele geçirildi
Çiftçi: ‘Yasa dışı iş yapmadık, valilik rencide etti’
Kamuda işveren ve işçi heyetleri bir araya geldi
"Şu anda bir rakam falan yok"
"2021'deki gibi bir tehlike olmaz diyemeyiz"
Uzmanı 'müsilaj' konusunda uyardı
Fidan Gül tutuklandı
İhaleye fesat karıştırmakla suçlanıyor
Bu ne anlama geliyor?
YÖK Başkanı 'kapımız açık' dedi
BTP'li gençler Prof. Dr. Haydar Baş için yarıştı
Yarışmalara binlerce genç katıldı
Durumu kritik
Doktordan açıklama
ABD-Çin ticaret savaşlarında yeni gelişmeler
Karşılıklı restleşmeler sürüyor
Ümit Özdağ'dan çarpıcı Apo açıklaması
'DEM yönetimi Öcalan'a bağlanacak'
Don afeti çiftçiyi fena vurdu
'Çiftçinin borcu faizsiz ertelenmeli'
Konut satışları yerlerde sürünüyor
Konut satış rakamları belli oldu
Kalp damarı yırtıldı, iki kez kalbi durdu
Sırrı Süreyya Önder'in durumu kritik
Altın 4 bin TL'yi aştı
Artış devam ediyor
Çin ekonomisi ilk çeyrekte yüzde 5,4 büyüdü
Büyüme iç talepteki artıştan
Ziraat Türkiye Kupası
Finalin hangi şehir oynanacağı açıklandı
Gerze’de 31 bin kök kenevir ele geçirildi
Çiftçi: ‘Yasa dışı iş yapmadık, valilik rencide etti’
Kamuda işveren ve işçi heyetleri bir araya geldi
"Şu anda bir rakam falan yok"
"2021'deki gibi bir tehlike olmaz diyemeyiz"
Uzmanı 'müsilaj' konusunda uyardı
Fidan Gül tutuklandı
İhaleye fesat karıştırmakla suçlanıyor
Bu ne anlama geliyor?
YÖK Başkanı 'kapımız açık' dedi
BTP'li gençler Prof. Dr. Haydar Baş için yarıştı
Yarışmalara binlerce genç katıldı
Durumu kritik
Doktordan açıklama
ABD-Çin ticaret savaşlarında yeni gelişmeler
Karşılıklı restleşmeler sürüyor
Ümit Özdağ'dan çarpıcı Apo açıklaması
'DEM yönetimi Öcalan'a bağlanacak'
Don afeti çiftçiyi fena vurdu
'Çiftçinin borcu faizsiz ertelenmeli'
Konut satışları yerlerde sürünüyor
Konut satış rakamları belli oldu
Kalp damarı yırtıldı, iki kez kalbi durdu
Sırrı Süreyya Önder'in durumu kritik
Altın 4 bin TL'yi aştı
Artış devam ediyor
Çin ekonomisi ilk çeyrekte yüzde 5,4 büyüdü
Büyüme iç talepteki artıştan
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.