Poliklinik işlemleri için devlet ve eğitim ve araştırma hastanelerine başvuracaklar, planlanan randevu sistemi ve çağrı merkezi sayesinde telefonla randevu alabilecek.
Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, projenin temel amacının Bakanlığa bağlı hastanelerde daha iyi bir kaynak planlaması ve dağıtımı yapılarak, sunulan hizmetin kalitesinin daha da yükselmesi ve vatandaş-hasta memnuniyetinin daha fazla artırılması olduğu bildirildi.Sistemle ilgili hazırlıklara, Bakanlığına bağlı hastanelerde muayene olmak üzere sabah erken saatlerde sıra almak için kuyruklara giren vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesi, zaman ve işgücü kayıplarının önlenmesi ve daha adaletli muayene olmaları için Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın bir süre önce verdiği talimatla başlandığı, çalışmaların Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı'nın koordinesinde Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile birlikte sürdürüldüğü belirtildi.Bugüne kadar yapılan çalışmaların 3 GSM operatörü Turkcell, AVEA ve Vodofone ile Türk Telekom AŞ'nin yanı sıra çağrı merkezlerini yöneten önemli firmalarla yürütüldüğü, altyapı ve teknik şartname çalışmalarında son aşamaya gelindiğini kaydedildi.Sistemin öncelikle aile hekimliği uygulamasının yapıldığı birkaç ili kapsayan bir bölgede pilot uygulamayla başlayacağı, daha sonra kısa sürede Sağlık Bakanlığı'na bağlı gerekli görülen hastanelere de yaygınlaştırılacağı bildirildi.
Uygulama nasıl olacak?Hastane randevu sistemi ve çağrı merkezi hizmetlerinden oluşacak entegre bir hizmet niteliğinde yürüyecek sistemde, arayan vatandaşlara yakın ilgi gösterecek ve 7 gün/24 saat esasına göre çalışacak canlı operatörlerin görev yapacağı belirtildi.Kurulacak olan çağrı merkezi bazlı hastane randevu sistemiyle vatandaşların yüzde 90 oranında canlı operatör, yüzde 10 oranında da IVR (Robot veya otomatik sesli yönlendirme sistemi) sayesinde SMS ve internet aracılığıyla randevu alabilecekleri, aldıkları randevu üzerinde değişiklik yapabilecekleri, randevularını teyit veya iptal edebilecekleri kaydedildi.
Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, projenin temel amacının Bakanlığa bağlı hastanelerde daha iyi bir kaynak planlaması ve dağıtımı yapılarak, sunulan hizmetin kalitesinin daha da yükselmesi ve vatandaş-hasta memnuniyetinin daha fazla artırılması olduğu bildirildi.Sistemle ilgili hazırlıklara, Bakanlığına bağlı hastanelerde muayene olmak üzere sabah erken saatlerde sıra almak için kuyruklara giren vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesi, zaman ve işgücü kayıplarının önlenmesi ve daha adaletli muayene olmaları için Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın bir süre önce verdiği talimatla başlandığı, çalışmaların Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı'nın koordinesinde Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile birlikte sürdürüldüğü belirtildi.Bugüne kadar yapılan çalışmaların 3 GSM operatörü Turkcell, AVEA ve Vodofone ile Türk Telekom AŞ'nin yanı sıra çağrı merkezlerini yöneten önemli firmalarla yürütüldüğü, altyapı ve teknik şartname çalışmalarında son aşamaya gelindiğini kaydedildi.Sistemin öncelikle aile hekimliği uygulamasının yapıldığı birkaç ili kapsayan bir bölgede pilot uygulamayla başlayacağı, daha sonra kısa sürede Sağlık Bakanlığı'na bağlı gerekli görülen hastanelere de yaygınlaştırılacağı bildirildi.
Uygulama nasıl olacak?Hastane randevu sistemi ve çağrı merkezi hizmetlerinden oluşacak entegre bir hizmet niteliğinde yürüyecek sistemde, arayan vatandaşlara yakın ilgi gösterecek ve 7 gün/24 saat esasına göre çalışacak canlı operatörlerin görev yapacağı belirtildi.Kurulacak olan çağrı merkezi bazlı hastane randevu sistemiyle vatandaşların yüzde 90 oranında canlı operatör, yüzde 10 oranında da IVR (Robot veya otomatik sesli yönlendirme sistemi) sayesinde SMS ve internet aracılığıyla randevu alabilecekleri, aldıkları randevu üzerinde değişiklik yapabilecekleri, randevularını teyit veya iptal edebilecekleri kaydedildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.