Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık
Muhteşem Cuma vve Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktık. Yapılan bir araştırma indirim döneminde her 10 kişiden 9'unun sadece ihtiyacı olan şeyleri satın aldığını ortaya koydu
05.12.2023 16:46:00
YENAL ARMAN
YENAL ARMAN
Türkiye, tüm dünyayla eş zamanlı olarak Muhteşem Cuma, Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktı. Önceleri Kasım'ın son haftasıyla sınırlı kalan bu kampanyalar artık Kasım ayının tamamına yayılmış durumda.
Bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global'in gerçekleştirdiği bir araştırma hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine ışık tuttu. 1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmanın katılımcılarının üçte ikisi (%65.7) Kasım ayı indirimi kapsamında alışveriş yaptığını belirtirken, %34.3'ü ise bu Kasım ayı indirimlerinden faydalanmadığını ifade etti.
Diğer yandan, Kasım ayında indirim kapsamında alışveriş yapanların yarısından fazlası (%56.3) online mecrayı tercih ettiğini belirtirken, sepetini hem online hem fiziksel mecralardan dolduranların oranı ise %40.8 oldu.
"İhtiyacım olmayan şeyleri de aldım" diyenlerin oranı ise sadece %8.4 seviyesinde kaldı. Katılımcılara en çok alışveriş yaptıkları kategoriler çoklu cevap ışığında sorulduğunda ise "kişisel bakım" (%67.6) her 3 Kasım furyasından yararlanan alışverişçinin listesinde ilk sırada yer alırken, onu giyim, ayakkabı ve aksesuar (%62) ile tüketici elektroniği (%42.3) izledi.
Bu kategoride gıda cevabını verenlerin oranı %16.9 ile sınırlı kalırken, ev bakım ürünleri alanların oranı ise %14.1 oldu. Kasım ayında en az indirimlerinden faydalanılan kategori ise tiyatrodan kitaba birçok ürün ya da hizmeti içeren eğlence-kültür (%4.2) olarak tespit edildi.
Kasım ayı kampanyalarına ilgi göstermeyen her 10 kişiden 6'sının en temel gerekçesi "indirimlere inanmamak" olurken, "ihtiyacı olmayanların" oranı ise %35.1 oldu. Fiyatları uygun bulmayanlar (%16.2), bütçesi yetmetenler (%10.8) ve aradığı ürünü bulamayanlar ise %2.7 seviyesinde oldu.
Kasım ayı indirimlerinin genel algısı tüm katılımcılara sorulduğunda ise %57.4'ü Kasım kampanyalarının gerçek anlamda indirimi yansıtmadığını ifade ederken, kararsızların oranı %20.4 oldu. Kasım kampanyalarını inandırıcı bulanlar ise %22.2 ile sınırlı kaldı.
Bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global'in gerçekleştirdiği bir araştırma hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine ışık tuttu. 1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmanın katılımcılarının üçte ikisi (%65.7) Kasım ayı indirimi kapsamında alışveriş yaptığını belirtirken, %34.3'ü ise bu Kasım ayı indirimlerinden faydalanmadığını ifade etti.
Diğer yandan, Kasım ayında indirim kapsamında alışveriş yapanların yarısından fazlası (%56.3) online mecrayı tercih ettiğini belirtirken, sepetini hem online hem fiziksel mecralardan dolduranların oranı ise %40.8 oldu.
İhtiyaçlar satın alındı
Kasım ayı indirimlerinden faydalanan her 10 katılımcıdan 9'u (%91.6) sadece ihtiyacı olan şeyleri aldığını söylerken, bu yıla enflasyon damga vurmuş gibi gözüküyor."İhtiyacım olmayan şeyleri de aldım" diyenlerin oranı ise sadece %8.4 seviyesinde kaldı. Katılımcılara en çok alışveriş yaptıkları kategoriler çoklu cevap ışığında sorulduğunda ise "kişisel bakım" (%67.6) her 3 Kasım furyasından yararlanan alışverişçinin listesinde ilk sırada yer alırken, onu giyim, ayakkabı ve aksesuar (%62) ile tüketici elektroniği (%42.3) izledi.
Bu kategoride gıda cevabını verenlerin oranı %16.9 ile sınırlı kalırken, ev bakım ürünleri alanların oranı ise %14.1 oldu. Kasım ayında en az indirimlerinden faydalanılan kategori ise tiyatrodan kitaba birçok ürün ya da hizmeti içeren eğlence-kültür (%4.2) olarak tespit edildi.
İndirime inanmayanlar az değil
Kasım ayı kampanyalarına ilgi göstermeyen her 10 kişiden 6'sının en temel gerekçesi "indirimlere inanmamak" olurken, "ihtiyacı olmayanların" oranı ise %35.1 oldu. Fiyatları uygun bulmayanlar (%16.2), bütçesi yetmetenler (%10.8) ve aradığı ürünü bulamayanlar ise %2.7 seviyesinde oldu.
Kasım ayı indirimlerinin genel algısı tüm katılımcılara sorulduğunda ise %57.4'ü Kasım kampanyalarının gerçek anlamda indirimi yansıtmadığını ifade ederken, kararsızların oranı %20.4 oldu. Kasım kampanyalarını inandırıcı bulanlar ise %22.2 ile sınırlı kaldı.