Kars Devlet Hastanesi doktorlarından Dr. Cengiz Şıklı, reklamların zenginleştirilmiş görsel ve işitsel özelliklerinden dolayı bebeklere cazip geldiğini belirterek, "Reklamı yapılan ürünlerin sunuluş biçimi ve reklam malzemelerinin çekiciliği, çocuklardaki merak duygusuyla birleşerek onları ekran başına kilitlemektedir. Televizyon görsel ve işitsel anlamda önemli bir eğitim aracıdır. Sürekli olarak reseptörlerine uyarılar göndermekte ve tepkiler almaktadır. Çocuğun tepkileri televizyona doğru, ekrana doğru, yani cama doğru oluyor. Çocuk hem öğreniyor hem de ekranda beliren nesneyi istiyor. Tabii burada çocuğun tüketime malzeme yapılması da söz konusu" dedi.
Klasik müzik dinletin
Bebeklerin anne karnında başlayan dikkat ve duyarlığının doğum sonrası da devam ettiğini ifade eden Dr. Şıklı, bebeklerin müziğe karşı da yatkın olduğunu söyledi. Huzursuz oldukları dönemlerde annelerin çocuklarına klasik müzik dinletmelerini öneren Dr. Şıklı, "Ancak çocuklarınızı şiddet içeren filmlerden uzak tutun. Düzeyli çizgi filmler çocuğun ruh sağlığı bakımından çok yararlıdır. Ancak gösterilen çizgi filmlerin çoğu şiddet içeriklidir. Bu yüzden anne-babaların program seçimlerinde özenli olması gerekir" diye konuştu.
Klasik müzik dinletin
Bebeklerin anne karnında başlayan dikkat ve duyarlığının doğum sonrası da devam ettiğini ifade eden Dr. Şıklı, bebeklerin müziğe karşı da yatkın olduğunu söyledi. Huzursuz oldukları dönemlerde annelerin çocuklarına klasik müzik dinletmelerini öneren Dr. Şıklı, "Ancak çocuklarınızı şiddet içeren filmlerden uzak tutun. Düzeyli çizgi filmler çocuğun ruh sağlığı bakımından çok yararlıdır. Ancak gösterilen çizgi filmlerin çoğu şiddet içeriklidir. Bu yüzden anne-babaların program seçimlerinde özenli olması gerekir" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.