Perakende Yasası zülf-i yâre dokunmuyor
Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı dün itibariyle ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sektörün görüşüne açıldı. Taslak, esnafın belini büken AVM'lere ve hipermarketlere herhangi bir kısıtlama getirmiyor
08.10.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / ANKARAGümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, perakende sektörünün merakla beklediği Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı'nın dün itibariyle ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sektörün görüşüne açıldığını bildirdi.Yazıcı, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de 2000'li yılların başından itibaren hızlı bir gelişim seyri izleyen perakende sektöründe alışveriş merkezi, büyük mağaza ve zincir mağaza sayılarının artışıyla yaşanan dönüşüm sürecinin bir yandan ülke ekonomisine ciddi katkı sağladığını bir yandan da birtakım ekonomik, sosyal ve çevresel sorunlara neden olduğunu ifade etti. Bakan Yazıcı'ya göre yeni taslak, 'serbest piyasa ve rekabet ilkeleri'ne dayanıyor. Taslaktaki yenilikler Bakan Yazıcı'nın verdiği bilgilere göre, taslakta yer alan yenilikler şöyle:* Perakende sektöründeki kavram karmaşası giderilecek. Perakende sektöründe sıklıkla kullanılan alışveriş merkezi (AVM), büyük mağaza, zincir mağaza, özel markalı ürün, franchise, bayi gibi kavramlar tanımlanarak yasal bir niteliğe kavuşturulacak ve uygulamada yaşanan kavram karmaşasının önüne geçilecek.* İller bazında stratejik ticari planlar hazırlanacak ve bu planlar zaman içinde bir nevi perakende sektörünün haritası niteliğine kavuşacak. * İş yeri açılış izinleri "tek kapı"dan alınacak. İş yeri açılış süreçleri kolaylaştırılacak ve bürokrasi azaltılacak. * Alışveriş merkezlerinde esnaf ve sanatkâr işletmelerine belirli oranda yer ayrılacak. Esnaf ve sanatk3ar işletmelerinin alışveriş merkezlerinde faaliyet gösterebilmelerine imkân sağlanacak, ayrıca kaybolmaya yüz tutmuş mesleklerin yaşatılmasını teminen bu meslek erbabının alışveriş merkezlerinde faaliyet göstermeleri mümkün hale gelebilecek.* Kampanyalı satışlar kurala bağlanacak. İndirimli ve promosyonlu satış kampanyalarının özellikle süresine ilişkin esaslar belirlenerek, bunlar disiplin altına alınacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.