Türk nakliyecileri, geçiş kotası konusundaki sorunlarını Avrupa başkentlerinde anlatmaya hazırlanıyor.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), "Kotasız Avrupa" sloganıyla, yaşanan sorunları en yetkili kişilere aktaracak. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın desteğini de alan UND, Kasım ayı içinde Avrupa'nın en önemli merkezlerinden Brüksel, Strasburg, Londra ve Düseldorf'ta toplantılar düzenleyecek. UND yetkilileri, Türk nakliyecilerin karşılaştığı sorunları, bizzat Avrupa Birliği (AB) yetkililerine ve ilgili devletlerin yetkililerine aktarma fırsatı bularak acil çözüm isteyecek. UND,uygulanmakta olan kota sisteminin Türkiye'nin ihracatını taşımaya yetmediğini vurgulayarak, kota uygulamasının tümüyle kaldırılmasını talep edecek. Türk ihraç ürünleri engelleniyorGümrük Birliği Anlaşması ile 1996 yılında, AB içinde serbest dolaşım hakkı elde eden Türk ihraç malları, AB ülkelerinde Türk TIR'larına uygulanan geçiş kotaları nedeniyle serbest dolaşım hakkından yararlanamıyor. Bu uygulamanın, hem gümrük Birliği Anlaşması'na, hem de uluslararası ticaret kurallarına aykırı olarak, Türk ihraç mallarının engellendiğini savunan UND Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin, "Ticari faaliyetlerimiz yıllardır dolaylı yollardan engelleniyor. Gümrük Birliği Anlaşması'nın ruhuna aykırı olan bu uygulamayı adli makamlara taşıdık. Yargı süreci işliyor. Ancak bu yeterli değil. Biz uğradığımız haksızlığı, Avrupa'nın önemli merkezlerinde, devlet yetkililerine ve mesleki örgütlere de anlatmak istiyoruz. Yıllar önce uygulamaya konulan kota sistemi, artık büyüyen ihracatımızı taşımaya yetmiyor" dedi.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), "Kotasız Avrupa" sloganıyla, yaşanan sorunları en yetkili kişilere aktaracak. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın desteğini de alan UND, Kasım ayı içinde Avrupa'nın en önemli merkezlerinden Brüksel, Strasburg, Londra ve Düseldorf'ta toplantılar düzenleyecek. UND yetkilileri, Türk nakliyecilerin karşılaştığı sorunları, bizzat Avrupa Birliği (AB) yetkililerine ve ilgili devletlerin yetkililerine aktarma fırsatı bularak acil çözüm isteyecek. UND,uygulanmakta olan kota sisteminin Türkiye'nin ihracatını taşımaya yetmediğini vurgulayarak, kota uygulamasının tümüyle kaldırılmasını talep edecek. Türk ihraç ürünleri engelleniyorGümrük Birliği Anlaşması ile 1996 yılında, AB içinde serbest dolaşım hakkı elde eden Türk ihraç malları, AB ülkelerinde Türk TIR'larına uygulanan geçiş kotaları nedeniyle serbest dolaşım hakkından yararlanamıyor. Bu uygulamanın, hem gümrük Birliği Anlaşması'na, hem de uluslararası ticaret kurallarına aykırı olarak, Türk ihraç mallarının engellendiğini savunan UND Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin, "Ticari faaliyetlerimiz yıllardır dolaylı yollardan engelleniyor. Gümrük Birliği Anlaşması'nın ruhuna aykırı olan bu uygulamayı adli makamlara taşıdık. Yargı süreci işliyor. Ancak bu yeterli değil. Biz uğradığımız haksızlığı, Avrupa'nın önemli merkezlerinde, devlet yetkililerine ve mesleki örgütlere de anlatmak istiyoruz. Yıllar önce uygulamaya konulan kota sistemi, artık büyüyen ihracatımızı taşımaya yetmiyor" dedi.