Lüks tüketim krize takılmadı
Bain and Company'nin öngörülerine göre global lüks tüketim malları pazarı 2012 yılını yüzde 10 büyüyerek, 212 milyar Euro ile tamamlayacak. E-ticaret, outlet satışları büyümeye devam etti
06.12.2012 00:00:00
Dünyanın önde gelen iş stratejisi
danışmanlık firmalarından olan Bain and Company "Dünya Genelinde Lüks
Tüketim Ürünleri Pazar Çalışması"nı yayınladı. Çalışmaya göre, dünya lüks
tüketim pazarında 2012 yılı için toplam büyüme oranı yüzde 10 olacak. Yıl
sonuna kadar lüks tüketim pazarının toplam gelirinin 212 milyar Euro’yu bulması
bekleniyor. Bain and Company çalışmada, dünyanın önde gelen 230 lüks tüketim
malları üreticisi ve markasını gerek pazar, gerekse mali performansları
bakımında inceledi.
Asya - Pasifik bölgesindeki satışların
yüzde 18 oranında büyümesi beklenirken, Kuzey ve Güney Amerika'nın gelirlerinin
yılsonuna kadar yüzde 13 oranında artacağı öngörülüyor. Çalışmada, Avrupa için
beklenen büyüme oranı ise yüzde 5 olarak ifade ediliyor. Bain, lüks tüketim
ürünleri pazarının 2013 ve 2015 yılları arasında yüzde 4 ila yüzde 6 arasında
büyüyeceğini, pazar değerinin ise 240 - 250 milyar Euro'ya ulaşacağını
öngörüyor.
Asya'yı
Çinliler hareketlendirdi
Bain & Company Türkiye Ortağı Serhan
Nadir, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Pazarın zayıf olduğuna dair
endişelerin fazla abartıldığını düşünüyoruz. Ancak pazardaki hızlı değişime
ayak uyduramayan ile tercihler ve nüfusa uyum sağlayan markalar arasında önemli
farklılıklar gözlemliyoruz. Genel olarak gelirlerdeki büyüme yeni bir dengeye
otururken, büyümenin formülü pek çok açıdan ciddi bir değişim içinde. İç
satışlardaki artışla lüks tüketim mallarına geçiş yapan Çinli tüketiciler,
turistler gibi giderek daha fazla tüketmeye başladılar. Asya’daki lüks tüketim
alımlarının yarısı, Avrupa’daki alımların ise üçte biri Çinli tüketiciler
tarafından yapılıyor. Küresel olarak bakıldığında ise lüks tüketim mallarının
yüzde 25’i Çinli tüketiciler tarafından satın alınıyor. Turistler lüks tüketim
mallarına yönelen tüketicilerin yüzde 40'ını oluşturuyor. Markalar için, lüks
tüketimdeki alışveriş deneyimi artık sunulan ürünler kadar kritik derecede
öneme sahip." EKONOMİ SERVİSİ
danışmanlık firmalarından olan Bain and Company "Dünya Genelinde Lüks
Tüketim Ürünleri Pazar Çalışması"nı yayınladı. Çalışmaya göre, dünya lüks
tüketim pazarında 2012 yılı için toplam büyüme oranı yüzde 10 olacak. Yıl
sonuna kadar lüks tüketim pazarının toplam gelirinin 212 milyar Euro’yu bulması
bekleniyor. Bain and Company çalışmada, dünyanın önde gelen 230 lüks tüketim
malları üreticisi ve markasını gerek pazar, gerekse mali performansları
bakımında inceledi.
Asya - Pasifik bölgesindeki satışların
yüzde 18 oranında büyümesi beklenirken, Kuzey ve Güney Amerika'nın gelirlerinin
yılsonuna kadar yüzde 13 oranında artacağı öngörülüyor. Çalışmada, Avrupa için
beklenen büyüme oranı ise yüzde 5 olarak ifade ediliyor. Bain, lüks tüketim
ürünleri pazarının 2013 ve 2015 yılları arasında yüzde 4 ila yüzde 6 arasında
büyüyeceğini, pazar değerinin ise 240 - 250 milyar Euro'ya ulaşacağını
öngörüyor.
Asya'yı
Çinliler hareketlendirdi
Bain & Company Türkiye Ortağı Serhan
Nadir, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Pazarın zayıf olduğuna dair
endişelerin fazla abartıldığını düşünüyoruz. Ancak pazardaki hızlı değişime
ayak uyduramayan ile tercihler ve nüfusa uyum sağlayan markalar arasında önemli
farklılıklar gözlemliyoruz. Genel olarak gelirlerdeki büyüme yeni bir dengeye
otururken, büyümenin formülü pek çok açıdan ciddi bir değişim içinde. İç
satışlardaki artışla lüks tüketim mallarına geçiş yapan Çinli tüketiciler,
turistler gibi giderek daha fazla tüketmeye başladılar. Asya’daki lüks tüketim
alımlarının yarısı, Avrupa’daki alımların ise üçte biri Çinli tüketiciler
tarafından yapılıyor. Küresel olarak bakıldığında ise lüks tüketim mallarının
yüzde 25’i Çinli tüketiciler tarafından satın alınıyor. Turistler lüks tüketim
mallarına yönelen tüketicilerin yüzde 40'ını oluşturuyor. Markalar için, lüks
tüketimdeki alışveriş deneyimi artık sunulan ürünler kadar kritik derecede
öneme sahip." EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.