Geçen yıl havaların sıcak gitmesi sonucu ambalajlı dondurma pazarı yüzde 28 büyüyerek, yaklaşık 1 milyar TL'ye ulaştı. Pazar lideri ise yüzde 74 ile Algida
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye'de 1990'da kişi başına 0.3 litre düşen dondurma tüketimi, markalı ürünlerin ortaya çıkmasıyla 2010'da 3.5 litreye çıktı. Geçen yıl meyve suyu pazarı yüzde 11, şekerli ürünler pazarı yüzde 3, bisküvi piyasası yüzde 9, çikolata pazarı yüzde 13 büyürken; Ramazan ayının yaz sıcaklarına denk gelmesine rağmen dondurma pazarı yüzde 28 büyüme kaydetti. 2009'da 104 milyon litrelik üretim ve 800 milyon TL'lik büyüklüğe sahip olan pazar; 2010'da 134 milyon litrelik hacme ve 945 milyon TL'lik değere ulaştı.
Pazar lideri AlgidaTürkiye'de ambalajlı dondurma sektörünün lideri yüzde 74 pay ile geçen yıl da Algida oldu. Algida Türkiye, 115 ülkede faaliyet gösteren dünya Algida operasyonu içinde ev dışı dondurma tüketiminde dünya şampiyonu olurken, toplam dondurmada Amerika'dan sonra ikinci en büyük ülke oldu!Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, 2010 yılının Algida Türkiye tarihine, Türkiye ve dünya çapında elde edilen başarılarla dolu çok özel bir yıl olarak geçtiğini kaydetti. Özgür Kölükfakı, "Pazardaki bu büyümenin temelinde kişi başı dondurma tüketimindeki artış yatıyor. Algida, dünyanın 115 ülkesinde 5 milyar Euro'nun üzerinde ciro ile dünyanın en büyük dondurma şirketi konumunda. 200 milyon litrelik üretim kapasitesi ile Algida Çorlu fabrikası dünyanın en büyük 2. Algida fabrikası haline geldi" dedi.
Konya'ya yeni fabrikaUnilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin de, hedeflerinin 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi ikiye katlayıp 5.6 litre seviyesine getirmek olduğunu ifade etti. Seçkin, 2015 vizyonu doğrultusunda yatırıma devam edeceklerini söyleyerek ikinci bir fabrika için yatırım kararı aldıklarını belirtti. Seçkin, yeni fabrika için fizibilite çalışmalarını sürdürdüklerini ve arazi araştırması için Konya yerel yönetimleriyle temasta olduklarını belirtti. Seçkin, fabrika yatırımının detayları netleştiğinde kamuoyunu bilgilendireceklerini ifade etti. Yeni Mesaj'ın sorularını da cevaplandıran Seçkin, Türkiye'de dondurmanın Nisan - Ekim ayları arasında tüketildiğini, mevsilselliğin hala önemli olduğunu ifade ederek, "Ramazanın yaz aylarına denk gelmesi de tüketimi olumsuz yönde etkiliyor ancak geçen yıl Ramazanda tüketim arttı. İftardan sonra beslenme repertuarına alındı. Küresel ısınma da bize yardımcı oluyor. Kasım - Mart arası tüketimde gelişme var ama hızlandırılması lazım. Mevsilsellik nedeniyle yazın Çorlu'daki fabrikada işçi sayısı 750'ye kadar çıkıyor, düşük sezonda ise 180'e kadar iniyor."
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye'de 1990'da kişi başına 0.3 litre düşen dondurma tüketimi, markalı ürünlerin ortaya çıkmasıyla 2010'da 3.5 litreye çıktı. Geçen yıl meyve suyu pazarı yüzde 11, şekerli ürünler pazarı yüzde 3, bisküvi piyasası yüzde 9, çikolata pazarı yüzde 13 büyürken; Ramazan ayının yaz sıcaklarına denk gelmesine rağmen dondurma pazarı yüzde 28 büyüme kaydetti. 2009'da 104 milyon litrelik üretim ve 800 milyon TL'lik büyüklüğe sahip olan pazar; 2010'da 134 milyon litrelik hacme ve 945 milyon TL'lik değere ulaştı.
Pazar lideri AlgidaTürkiye'de ambalajlı dondurma sektörünün lideri yüzde 74 pay ile geçen yıl da Algida oldu. Algida Türkiye, 115 ülkede faaliyet gösteren dünya Algida operasyonu içinde ev dışı dondurma tüketiminde dünya şampiyonu olurken, toplam dondurmada Amerika'dan sonra ikinci en büyük ülke oldu!Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, 2010 yılının Algida Türkiye tarihine, Türkiye ve dünya çapında elde edilen başarılarla dolu çok özel bir yıl olarak geçtiğini kaydetti. Özgür Kölükfakı, "Pazardaki bu büyümenin temelinde kişi başı dondurma tüketimindeki artış yatıyor. Algida, dünyanın 115 ülkesinde 5 milyar Euro'nun üzerinde ciro ile dünyanın en büyük dondurma şirketi konumunda. 200 milyon litrelik üretim kapasitesi ile Algida Çorlu fabrikası dünyanın en büyük 2. Algida fabrikası haline geldi" dedi.
Konya'ya yeni fabrikaUnilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin de, hedeflerinin 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi ikiye katlayıp 5.6 litre seviyesine getirmek olduğunu ifade etti. Seçkin, 2015 vizyonu doğrultusunda yatırıma devam edeceklerini söyleyerek ikinci bir fabrika için yatırım kararı aldıklarını belirtti. Seçkin, yeni fabrika için fizibilite çalışmalarını sürdürdüklerini ve arazi araştırması için Konya yerel yönetimleriyle temasta olduklarını belirtti. Seçkin, fabrika yatırımının detayları netleştiğinde kamuoyunu bilgilendireceklerini ifade etti. Yeni Mesaj'ın sorularını da cevaplandıran Seçkin, Türkiye'de dondurmanın Nisan - Ekim ayları arasında tüketildiğini, mevsilselliğin hala önemli olduğunu ifade ederek, "Ramazanın yaz aylarına denk gelmesi de tüketimi olumsuz yönde etkiliyor ancak geçen yıl Ramazanda tüketim arttı. İftardan sonra beslenme repertuarına alındı. Küresel ısınma da bize yardımcı oluyor. Kasım - Mart arası tüketimde gelişme var ama hızlandırılması lazım. Mevsilsellik nedeniyle yazın Çorlu'daki fabrikada işçi sayısı 750'ye kadar çıkıyor, düşük sezonda ise 180'e kadar iniyor."