logo
10 ŞUBAT 2025

Kamu bankalarının reklamları tasarruf kapsamına niye alınmadı?

Kamuda tasarruf konusunda sosyal medya hesabı üzerinden bir paylaşım yapan BTP Genel Başkanı Hüseyin Baş, "Kamuda tasarruf yapacaksan kamu bankalarının yandaş kanallara verdiği reklamları kes" dedi. Bu açıklamanın ardından kamu bankalarının verdiği reklamlar merak konusu oldu 

15.05.2024 22:10:00
Fahri Fatih Özcan
Kamu bankalarının reklamları tasarruf kapsamına niye alınmadı?
Kamu bankalarının reklamları tasarruf kapsamına niye alınmadı?
Kamuda tasarruf konusunda bugün sosyal medya hesabı X üzerinden bir paylaşım yapan Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Hüseyin Baş, "Kamuda tasarruf yapacaksan kamu bankalarının yandaş kanallara verdiği reklamları kes. Maksatları tasarruf değil özelleştirmeler defterini açmak" ifadelerini kullanmıştı.

Hüseyin Baş'ın bu açıklamasından sonra kamu bankalarının yandaş meyaya verdiği reklamlar merak konusu oldu.

Türkiye'deki kamu bankalarının medya reklam harcamaları ve dağılımı, genellikle kamuoyunun dikkatini çeken konulardan biridir. Reklam verme kriterleri, hangi medya kuruluşlarına ne kadar süreyle reklam verildiği ve bu reklamların zamanlaması gibi konular, medya ve finans dünyasında önemli bir yer tutmaktadır.

2020 yılında yapılan bir araştırmaya göre, kamu bankaları bazı televizyon kanallarına büyük miktarda reklam verirken, diğer bazı kanallara hiç reklam vermemiştir. Örneğin, FOX TV, Halk TV, Meltem TV, Tele-1, KRT ve TV5 gibi kanallara o yıl içinde tek bir saniye bile reklam verilmemişken, iktidarı destekleyen kanalların reklamla adeta boğulduğu belirtilmiştir. Turkuvaz Medya Grubu'na ait kanallar, kamu bankalarından 1,1 milyon saniyenin üzerinde reklam almıştır.

Sabah, Takvim, Fotomaç, Daily Sabah, Yeni Asır, Fikriyat, Sabah Avrupa, Sabah USA, Sabah Sarı Sayfalar, ATV, A2, A Haber, A Haber Radyo, A Spor, A Spor Radyo, A News, ATV Avrupa, Minika, Minika Çocuk, Minika Go... Turkuvaz Medya Grubu'nun yayın organlarından bazıları.

Bu durum, kamu bankalarının reklam dağıtımında belirli bir kriter olup olmadığı, varsa bu kriterlerin ne olduğu ve reklam bütçelerinin nasıl yönetildiği gibi soruları akıllara getirmektedir. Kamu bankalarının ilan ve reklam kriterleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer'in Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay'a yönelttiği sorular ve bu soruların yanıtları da merak konusudur.

Reklam verme süreleri ve mecraları konusunda ise, kamu bankalarının genellikle büyük ulusal kanallar ve gazetelerle çalıştığı, ancak bu dağıtımın her zaman adil olmadığı iddia edilmektedir. Reklam sürelerinin ve mecralarının seçiminde, reytingler ve hedef kitleler gibi faktörlerin yanı sıra politik eğilimlerin de rol oynadığı düşünülmektedir.

Kamu bankalarının reklam politikaları ve dağıtım kriterleri, şeffaflık ve adil dağıtım açısından eleştiri konusu olmaya devam etmektedir. Bu konuda daha fazla şeffaflık ve denetim talepleri, kamuoyu tarafından sıklıkla dile getirilmektedir. Kamu kaynaklarının kullanımında adalet ve eşitlik ilkelerinin gözetilmesi, demokratik toplumların temel beklentilerinden biridir. Bu nedenle, kamu bankalarının reklam verme süreçleri ve kriterleri üzerine yapılan tartışmalar, sadece medya ve finans dünyasını değil, genel olarak toplumun her kesimini ilgilendiren bir konudur.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
En önemli adasında işler bitik!
Deprem dalgası Yunan ekonomisini yere seriyor
Gazze’de rol değişimi
ABD, Gazze'yi sahiplenirse kim ne diyebilir?
Büyük deprem yolda mı?
Ege Denizi beşikten de beter
Trump'a ilk cevap 5 gün sonra geldi
Erdoğan'dan İmamoğlu'na eleştiri
Uzmanı uyarıyor
Covid-19 geçirenler işi sıkı tutsun
Büyük cesaret!
Vatandaşlar bankalara korkmadan borçlanıyor!
Unda bir tuhaflık var
TMO aldığı buğdayı koruyamadı
Bakliyatta ithalat tam gaz
Meksika'da üretiliyor, Türkiye'de tüketiliyor
Okan Buruk: 'Biz beklemiyorduk ama bekleyenler varmış'
Murat Sancak: ‘Okan Hoca benim ağzımı açtırma’
‘Kral çıplak’
Ahmet Çakar, Murat Sancak’ı tebrik etti
Adana Demirspor sahadan çekildi
Galatasaray maçında sürpriz gelişme
Fenerbahçe Alanya'da zorlanmadı
Galatasaray'ı takibe devam
Dervişoğlu, Özdağ ve Toktaş'ı ziyaret etti
'Türkiye bu hukuksuzluktan kurtulmalı'
'İyileşme sürecine girdim'
Devlet Bahçeli'den açıklama
Depremin büyüklüğü 7.6
Marketteki insanlar ise çok sakin
En önemli adasında işler bitik!
Deprem dalgası Yunan ekonomisini yere seriyor
Gazze’de rol değişimi
ABD, Gazze'yi sahiplenirse kim ne diyebilir?
Büyük deprem yolda mı?
Ege Denizi beşikten de beter
Trump'a ilk cevap 5 gün sonra geldi
Erdoğan'dan İmamoğlu'na eleştiri
Uzmanı uyarıyor
Covid-19 geçirenler işi sıkı tutsun
Büyük cesaret!
Vatandaşlar bankalara korkmadan borçlanıyor!
Unda bir tuhaflık var
TMO aldığı buğdayı koruyamadı
Bakliyatta ithalat tam gaz
Meksika'da üretiliyor, Türkiye'de tüketiliyor
Okan Buruk: 'Biz beklemiyorduk ama bekleyenler varmış'
Murat Sancak: ‘Okan Hoca benim ağzımı açtırma’
‘Kral çıplak’
Ahmet Çakar, Murat Sancak’ı tebrik etti
Adana Demirspor sahadan çekildi
Galatasaray maçında sürpriz gelişme
Fenerbahçe Alanya'da zorlanmadı
Galatasaray'ı takibe devam
Dervişoğlu, Özdağ ve Toktaş'ı ziyaret etti
'Türkiye bu hukuksuzluktan kurtulmalı'
'İyileşme sürecine girdim'
Devlet Bahçeli'den açıklama
Depremin büyüklüğü 7.6
Marketteki insanlar ise çok sakin
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.