İPhone öncesi ve sonrası dönem!
Ünlü gelecekbilimci Mike Walsh, tüketicileri iPhone öncesi ve sonrası olarak ikiye ayırdığını belirterek, “iPhone sonrası neslin davranışlarını anlamak özellikle Türkiye için oldukça önemli” dedi
04.12.2012 00:00:00
Dünyaca ünlü fütürist (gelecekbilimci) Mike Walsh, 5-6 Aralık tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecek 13. Pazarlama Zirvesi için İstanbul'da olacak. Zirvede geleceğin pazarlama trendlerini anlatacak olan Walsh, tüketicileri iPhone öncesi ve sonrası olarak ikiye ayırdığını belirterek, “iPhone sonrası neslin davranışlarını anlamak özellikle Türkiye için oldukça önemli” dedi. Walsh zirve öncesinde müşteri alışkanlıklarının nasıl değiştiğini ve teknolojinin yeni trendelerle nasıl birleştirilmesi gerektiğini anlattı.
Geleceğin tüketicilerini anlamak için özellikle çocukların alışkanlıklarını izlemenin ve onlardan ilham almanın önemine değinen Walsh, “Çocuklarınızı anlamak için daha çok zaman harcayın. 2007'den sonra doğan çocukların davranışlarını özellikle takip edin. O yıl Steve Jobs ilk iPhone'u tanıttı. Dolayısı ile o nesil ilk web tecrübelerini telefonlarında ya da tablet cihazlarda kullandılar. Klavye veya mouse kullanmadılar, ekrana dokundular, Kinect XBOX'da ellerini salladılar. Geleceğin pazarlama trendlerini belirlerken, bu neslin çocukluk çağlarında maruz kaldığı yıkıcı teknolojinin, düşünme, davranış ve kararlarını nasıl şekillendireceğinde gizli” dedi. Walsh, bu nesli anlamanın, diğer ülkere kıyasla genç nüfusun akıllı telefon kullanımı ve sosyal medya adaptasyonu çok daha yüksek olması nedeniyle Türkiye için çok önemli olduğunu vurguladı.
Tecrübe çok önemli
Pazarlamacıların ihtiyacı olan çok önemli iki şey olduğunu dile getiren Mike Walsh, “Önemli ve gerekli olan tecrübe kazanmaktır. Pazarlamacılar için verileri anlamak ikinci önemli unsurdur” dedi. En büyük verinin yeni dijital devrimin kalbinde olduğuna değinen Walsh, “Her şey izlenebilir ve ölçülebilir. Amazon'un tüketicilerin ilgisini nasıl çektiğini anlamak, Twitter veya Facebook hayranlarından takipçi kazanmaktan daha önemli” diye konuştu. Walsh, pazarlamanın geleceğinin bilim ve kazançta olduğunu belirterek, bunun için bilim adamlarının ve çalışkan öğrencilerin pazarlama departmanlarında işe alınması gerektiğini vurguladı. EKONOMİ SERVİSİ
Geleceğin tüketicilerini anlamak için özellikle çocukların alışkanlıklarını izlemenin ve onlardan ilham almanın önemine değinen Walsh, “Çocuklarınızı anlamak için daha çok zaman harcayın. 2007'den sonra doğan çocukların davranışlarını özellikle takip edin. O yıl Steve Jobs ilk iPhone'u tanıttı. Dolayısı ile o nesil ilk web tecrübelerini telefonlarında ya da tablet cihazlarda kullandılar. Klavye veya mouse kullanmadılar, ekrana dokundular, Kinect XBOX'da ellerini salladılar. Geleceğin pazarlama trendlerini belirlerken, bu neslin çocukluk çağlarında maruz kaldığı yıkıcı teknolojinin, düşünme, davranış ve kararlarını nasıl şekillendireceğinde gizli” dedi. Walsh, bu nesli anlamanın, diğer ülkere kıyasla genç nüfusun akıllı telefon kullanımı ve sosyal medya adaptasyonu çok daha yüksek olması nedeniyle Türkiye için çok önemli olduğunu vurguladı.
Tecrübe çok önemli
Pazarlamacıların ihtiyacı olan çok önemli iki şey olduğunu dile getiren Mike Walsh, “Önemli ve gerekli olan tecrübe kazanmaktır. Pazarlamacılar için verileri anlamak ikinci önemli unsurdur” dedi. En büyük verinin yeni dijital devrimin kalbinde olduğuna değinen Walsh, “Her şey izlenebilir ve ölçülebilir. Amazon'un tüketicilerin ilgisini nasıl çektiğini anlamak, Twitter veya Facebook hayranlarından takipçi kazanmaktan daha önemli” diye konuştu. Walsh, pazarlamanın geleceğinin bilim ve kazançta olduğunu belirterek, bunun için bilim adamlarının ve çalışkan öğrencilerin pazarlama departmanlarında işe alınması gerektiğini vurguladı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.