Ekonomik kriz nedeniyle durgun olan piyasaları canlandırmak amacıyla İzmir'de başlatılan indirim kampanyası, esnaf ve tüccar açısından yararlı olduğu kaydedilirken tüketiciler, kampanyanın tabana yayılmadığını ifade ediyorlar
İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) Başkanı M. Ali Susam, kampanyanın İzmir'deki satışların yüzde 30 oranında artmasını sağladığını söyledi.
Susam, indirim kampanyalarının tüketiciler tarafından büyük ilgi gördüğünü, başta Kemeraltı, Karşıyaka, Buca ve Hatay çarşıları olmak üzere İzmir'in her yerindeki alışverişin canlanmasının piyasaları hareketlendirdiğini belirtti.
Kampanyanın İzmir genelindeki satışlarda yüzde 30 oranında artışınsağlandığını dile getiren Susam, şunları söyledi: "Esnaf, içinde bulunduğu zor şartlara rağmen özveri göstererek üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getiriyor. Bu özverinin havada kalmaması için hükümetin, halkın alım gücünü artıracak tedbirleri alması gerekir."
Susam, üretici firmaların daha fazla indirim yaparak kampanyaya katılması gerektiğine işaret ederken, esnafın kampanyaya gönüllü olarak katıldığını söyledi.
"Gelir durumu yüksek olanlar yararlanıyor"İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanvekili Akın Kazançoğlu, kampanyanın piyasalara az da olsa rahatlama getirdiğini belirterek gelir seviyesi yüksek olanların kampanyadan daha fazla yararlandığını ifade etti.
Kampanyanın kentte esnaf, tüccar, sanayici, sivil toplum kuruluşları ve halkın ele ele vermesiyle başladığını dile getiren Kazançoğlu, piyasayı canlandırmak amacıyla başlatılan indirimli satışların önemli bir faydasının da esnafın moralsizliğini kısmen de olsa gidermesinin olduğunu söyledi.
Gelir seviyesi yüksek olan vatandaşların daha fazla alışveriş yaptığını anlatan Kazançoğlu, "Bu durum, aslında Türkiye'nin genel sorunudur. Parası olan alışveriş yapabiliyor. İndirimler daha ziyade onlara yaradı. Ancak dar gelirli vatandaşlarımız da küçük indirimlerden yararlanarak az da olsa nefes alıyor" dedi.
Kazançoğlu, üretici firmaların daha fazla indirim yapma imkanları olduğunu kaydederken gerçek indirim yapan esnaf ve tüccarın daha fazlasatış yapacağını bildirdi.
"Gerçek etiketler konmalı"Tüketiciyi Koruma Derneği İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç ise kampanyanın tabana yayılmadığını savunarak dar gelirli vatandaşların indirimli satışlardan yararlanamadığını söyledi.
Esnafın, tüketicinin kampanyaya olan inancını sağlayabilmesi için gerçek etiketi koyarak satış yapması gerektiğini kaydeden Tonguç, etiketlerde alış ve satış fiyatının olması gerektiği halde sadece o anki satış fiyatının olduğunu bunun da gerçek indirimi yansıtmadığını savundu.
Tonguç, indirimlerin dar gelirli vatandaşların alım gücünü yansıtmadığını sözlerine ekledi.
İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) Başkanı M. Ali Susam, kampanyanın İzmir'deki satışların yüzde 30 oranında artmasını sağladığını söyledi.
Susam, indirim kampanyalarının tüketiciler tarafından büyük ilgi gördüğünü, başta Kemeraltı, Karşıyaka, Buca ve Hatay çarşıları olmak üzere İzmir'in her yerindeki alışverişin canlanmasının piyasaları hareketlendirdiğini belirtti.
Kampanyanın İzmir genelindeki satışlarda yüzde 30 oranında artışınsağlandığını dile getiren Susam, şunları söyledi: "Esnaf, içinde bulunduğu zor şartlara rağmen özveri göstererek üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getiriyor. Bu özverinin havada kalmaması için hükümetin, halkın alım gücünü artıracak tedbirleri alması gerekir."
Susam, üretici firmaların daha fazla indirim yaparak kampanyaya katılması gerektiğine işaret ederken, esnafın kampanyaya gönüllü olarak katıldığını söyledi.
"Gelir durumu yüksek olanlar yararlanıyor"İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanvekili Akın Kazançoğlu, kampanyanın piyasalara az da olsa rahatlama getirdiğini belirterek gelir seviyesi yüksek olanların kampanyadan daha fazla yararlandığını ifade etti.
Kampanyanın kentte esnaf, tüccar, sanayici, sivil toplum kuruluşları ve halkın ele ele vermesiyle başladığını dile getiren Kazançoğlu, piyasayı canlandırmak amacıyla başlatılan indirimli satışların önemli bir faydasının da esnafın moralsizliğini kısmen de olsa gidermesinin olduğunu söyledi.
Gelir seviyesi yüksek olan vatandaşların daha fazla alışveriş yaptığını anlatan Kazançoğlu, "Bu durum, aslında Türkiye'nin genel sorunudur. Parası olan alışveriş yapabiliyor. İndirimler daha ziyade onlara yaradı. Ancak dar gelirli vatandaşlarımız da küçük indirimlerden yararlanarak az da olsa nefes alıyor" dedi.
Kazançoğlu, üretici firmaların daha fazla indirim yapma imkanları olduğunu kaydederken gerçek indirim yapan esnaf ve tüccarın daha fazlasatış yapacağını bildirdi.
"Gerçek etiketler konmalı"Tüketiciyi Koruma Derneği İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç ise kampanyanın tabana yayılmadığını savunarak dar gelirli vatandaşların indirimli satışlardan yararlanamadığını söyledi.
Esnafın, tüketicinin kampanyaya olan inancını sağlayabilmesi için gerçek etiketi koyarak satış yapması gerektiğini kaydeden Tonguç, etiketlerde alış ve satış fiyatının olması gerektiği halde sadece o anki satış fiyatının olduğunu bunun da gerçek indirimi yansıtmadığını savundu.
Tonguç, indirimlerin dar gelirli vatandaşların alım gücünü yansıtmadığını sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.