Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Milli Eğitim Bakanlığı Komisyonu'nda
yaptığı sunuş konuşmasında YÖK Tasarısı'nın meslek liseleri ile ilgili bölümü üzerinde yaşanan tartışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Kız Meslek Lisesi, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin ancak "Arkadaşlarına 45 fark atarak" Tıp Fakültesi'ne, Siyasal Bilgiler Fakültesi'ne girebildiklerini bildiren Çelik, "Üniversitelere giriş önünde yasak yok ama, engel var" dedi. Bakan Çelik, puan düşürülerek "Genel liselerin mağdur edilmesinin" sözkonusu olmadığını da ifade etti.
Çelik, şunları söyledi: "Biz haklı olan toplumsal talebi yerine getiriyoruz. İmam Hatip okullarını da bugünkü yapısında bırakma niyetinde değiliz. Bugün dağınık durumda olan ortaöğretimimizi iki başlık altında toplayarak modüler sisteme geçmek istiyoruz. Yatay geçişlere imkan sağlayan bir ortaöğretim sistemi hazırlıyoruz. İmam hatiplerin, diğer okullarımızın yapısal düzenlemelere tabi tutulması gerektiğine inanıyoruz. İmam Hatipler genel ortaöğretim içinde yüzde 1.5, genel mesleki ve teknik ortaöğretim içinde yüzde 5'lik bir alan teşkil etmektedir. Bu böyle iken tartışmayı buraya odaklamak, Türkiye'de karşı karşıya gelen ve birbiriyle çekişen bir anlayış varmış gibi bir ortam yaratmanın kimseye faydası yok."
yaptığı sunuş konuşmasında YÖK Tasarısı'nın meslek liseleri ile ilgili bölümü üzerinde yaşanan tartışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Kız Meslek Lisesi, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin ancak "Arkadaşlarına 45 fark atarak" Tıp Fakültesi'ne, Siyasal Bilgiler Fakültesi'ne girebildiklerini bildiren Çelik, "Üniversitelere giriş önünde yasak yok ama, engel var" dedi. Bakan Çelik, puan düşürülerek "Genel liselerin mağdur edilmesinin" sözkonusu olmadığını da ifade etti.
Çelik, şunları söyledi: "Biz haklı olan toplumsal talebi yerine getiriyoruz. İmam Hatip okullarını da bugünkü yapısında bırakma niyetinde değiliz. Bugün dağınık durumda olan ortaöğretimimizi iki başlık altında toplayarak modüler sisteme geçmek istiyoruz. Yatay geçişlere imkan sağlayan bir ortaöğretim sistemi hazırlıyoruz. İmam hatiplerin, diğer okullarımızın yapısal düzenlemelere tabi tutulması gerektiğine inanıyoruz. İmam Hatipler genel ortaöğretim içinde yüzde 1.5, genel mesleki ve teknik ortaöğretim içinde yüzde 5'lik bir alan teşkil etmektedir. Bu böyle iken tartışmayı buraya odaklamak, Türkiye'de karşı karşıya gelen ve birbiriyle çekişen bir anlayış varmış gibi bir ortam yaratmanın kimseye faydası yok."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.