Hazır giyimde tasarımın önemi artacak
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyimde 40 milyar dolar ihracatı hedeflediklerine işaret ederek, “Tasarım rüzgarını da arkamıza alarak yenilikçi, yaratıcı, rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ediyoruz. Elbette bu süreçte tasarımın önemi daha da artacak. Dolayısıyla tasarımcılarımıza daha çok iş düşecek” dedi.
04.10.2023 00:21:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi
![Hazır giyimde tasarımın önemi artacak](resimler/haberler/24/hazir-giyimde-tasarimin-onemi-artacak-H1500873-11.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![Hazır giyimde tasarımın önemi artacak](resimler/haberler/24/hazir-giyimde-tasarimin-onemi-artacak-H1500873-12.jpg)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından bu yıl 31'incisi düzenlenen KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nın finali İstanbul'da yapıldı. Yarışmada koleksiyonları sergilenen 10 finalist arasından birinciliği Muhammed İloğlu kazandı. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve KOZA Genç Moda Tasarımcıları Çalışma Grubu Başkanı Nejdet Ayaydın başkanlığındaki jüri tarafından yapılan değerlendirmede Damla Çarkçı ikinci, Elara Esmer ise üçüncü oldu. Yarışmanın birincisine 100 bin, ikincisine 75 bin, üçüncüsüne ise 50 bin TL para ödülü verildi.
İhracatta hedefi tutturmak için tasarım şart
Etkinlikte konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, 2022'de 21 milyar dolar olan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatını önümüzdeki yıllarda 40 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Gültepe, tasarım rüzgarını da arkalarına alarak hedefe ulaşmak için küresel rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ettiklerini söyledi.
Aynı zamanda İHKİB Başkanlığını da yürüten Gültepe, şöyle devam etti: "Bugün moda endüstrisinde küresel bir oyuncuyuz. Dünyanın altıncı, Avrupa Birliği'nin üçüncü büyük tedarikçisiyiz. Yıllık 21 milyar dolarlık ihracat yapıyor, ülkemize net 19 milyar dolar döviz kazandırıyoruz. Moda markalarımızın 100'ü aşkın ülkede iki binden fazla mağazası bulunuyor. Gittikleri ülkede pazar lideri olan hazır giyim markalarımız var. Bu başarının arkasında büyük bir emek, özveri, akıl, fikir ve 'geleceği dünden kurgulama' vizyonu yatıyor. İHKİB, işte bu vizyonla 31 yıl önce KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nı sektörümüze ve ülkemize kazandırdı. 1992'de çıktığımız bu yolculukta büyük mesafe kat ettik. KOZA ile Türkiye'nin en etkileyici moda arşivini oluşturduk. Moda endüstrimizin en başarılı tasarımcılarının neredeyse tamamı KOZA'dan çıktı. KOZA'nın sektörle buluşturduğu yüzlerce tasarımcı yenilikçi, fark yaratan koleksiyonlarıyla ihracatımıza değer katmaya devam ediyorlar."
Tasarımın önemi artacak
Mustafa Gültepe moda endüstrisinin geçmişte olduğu gibi gelecekte de güçlü bir şekilde var olmaya devam edeceğini vurguladı. Küresel moda endüstrisinin büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, "Süreci fırsata çevirebilmek için 'Şık Bir Gelecek' mottosuyla güncellediğimiz stratejimizle 40 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklandık. Bu hedef doğrultusunda, tasarım rüzgarını da arkamıza alarak yenilikçi, yaratıcı, rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ediyoruz. Elbette bu süreçte tasarımın önemi daha da artacak. Dolayısıyla tasarımcılarımıza daha çok iş düşecek" diye konuştu. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.