Gıda sektöründen Güney Kore atağı
Uzakdoğu ülkelerini hedef pazar olarak belirleyen Egeli gıda ihracatçıları, Ekonomi Bakanlığı destekli Turquality Projesi kapsamında Japonya'dan sonra Güney Kore'nin başkenti Seul'de düzenlenen Food Week Korea 2017 Fuarı'nda Türk gıda ürünlerinin tanıtımını yaptı.
28.10.2017 00:00:00
Uzakdoğu ülkelerini hedef pazar olarak belirleyen Egeli gıda ihracatçıları, Ekonomi Bakanlığı destekli Turquality Projesi kapsamında Japonya'dan sonra Güney Kore'nin başkenti Seul'de düzenlenen Food Week Korea 2017 Fuarı'nda Türk gıda ürünlerinin tanıtımını yaptı.
Food Week Korea Fuarı'nda, Coex Fuar Organizatörü ile iki ülke ilişkilerini geliştirmek ve ihracatı arttırmaya yönelik olarak mutabakat zaptı imzalandı. Ekonomi Bakanlığının Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY Destek Programı kapsamında Güney Kore'nin başkenti Seul'de basın tanıtımı ve tadım etkinliği organize ettiklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, EİB'den gıda sektöründe faaliyet gösteren 5 ihracatçı birliğinin ihraç ürünleri; kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna ve bulgur gibi ürünlerin Food Week Korea Fuarı'nda başarılı bir organizasyonla tanıtıldığını kaydetti.
Türkiye ile Güney Kore arasında tarihi bir dostluk olduğuna dikkati çeken Tarakçıoğlu, "Türkiye'ye, Türk insanına ve Türk ürünlerine büyük bir sempatileri var. 2016 yılında Güney Kore'nin 21 milyar dolar gıda ürünleri ithalatı var. Türkiye'nin ihracatı ise 45 milyon dolar. Güney Kore'ye yönelik 2 yıl süreyle yürüteceğimiz TURQUALITY Projesi ile bu ihracatımızı Türkiye'nin ortalama ihracat artış hızının üzerinde arttırmayı hedefliyoruz. Türkiye'nin 2023 yılı için ortaya koyduğu 40 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatında Japonya ve Güney Kore'nin payının 1 milyar dolara ulaşması en büyük hedefimiz" şeklinde konuştu. COŞKUN ÇELEKOĞLU/İSTANBUL
Food Week Korea Fuarı'nda, Coex Fuar Organizatörü ile iki ülke ilişkilerini geliştirmek ve ihracatı arttırmaya yönelik olarak mutabakat zaptı imzalandı. Ekonomi Bakanlığının Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY Destek Programı kapsamında Güney Kore'nin başkenti Seul'de basın tanıtımı ve tadım etkinliği organize ettiklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, EİB'den gıda sektöründe faaliyet gösteren 5 ihracatçı birliğinin ihraç ürünleri; kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna ve bulgur gibi ürünlerin Food Week Korea Fuarı'nda başarılı bir organizasyonla tanıtıldığını kaydetti.
Türkiye ile Güney Kore arasında tarihi bir dostluk olduğuna dikkati çeken Tarakçıoğlu, "Türkiye'ye, Türk insanına ve Türk ürünlerine büyük bir sempatileri var. 2016 yılında Güney Kore'nin 21 milyar dolar gıda ürünleri ithalatı var. Türkiye'nin ihracatı ise 45 milyon dolar. Güney Kore'ye yönelik 2 yıl süreyle yürüteceğimiz TURQUALITY Projesi ile bu ihracatımızı Türkiye'nin ortalama ihracat artış hızının üzerinde arttırmayı hedefliyoruz. Türkiye'nin 2023 yılı için ortaya koyduğu 40 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatında Japonya ve Güney Kore'nin payının 1 milyar dolara ulaşması en büyük hedefimiz" şeklinde konuştu. COŞKUN ÇELEKOĞLU/İSTANBUL