Gelir seviyesine göre dünyanın en pahalı akaryakıtı Türkiye`de
Ülkemiz dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkeler arasında. Öyle ki 185 ülke arasında akaryakıtın en pahalı olduğu ülke Türkiye`dir
10.04.2025 00:00:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Ülkemiz dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkeler arasında. Öyle ki 185 ülke arasında akaryakıtın en pahalı olduğu ülke Türkiye`dir. Gelir seviyesine göre de dünyanın en pahalı akaryakıtı Türkiye`de tüketilmektedir.
Herbaryum Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Bahadır Koz, Türkiye'de tarım alanlarının yüzde 15'ine kenevir ekilmesi durumunda bu üründen yılda 31.5 milyon ton biyodizel üretilebileceğini söyledi.
Ülkemizin yıllık petrol tüketimi 30 milyon tonu aşkın. Türkiye'de tarım alanlarının sadece yüzde 15'ine kenevir ekersek, bu üründen yılda 31.5 milyon ton biyodizel üretebiliriz.
Bu da demek oluyor ki kenevirden, yıllık tükettiğimiz petrol kadar hatta daha fazla biyodizel üreterek ülkemizin bu alandaki ihtiyacını karşılayabiliriz.
Dünyada "mucize bitki" olarak bilinen kenevir, toplam 50 bin çeşit ürünün üretiminde kullanılan bir bitki. Binlerce yararı olmasına rağmen bizlere bir zararı öğretilmiş ve belletilmiş.
Bugün kendir veya kenevir dendiğinde akla ilk etapta "uyuşturucu" geliyor. Ekimi şu an ülkemizde yasak olmasa da bir hayli bıktırıcı bürokratik engelleri var.
Üniversiteler ve meslek odaları maalesef ilgilenmiyorlar. Dünya şu an delice bir şekilde ekip biçerken ve milyarlarca dolar paralar kazanırken biz sadece seyrediyoruz...
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, kurdurduğu Atatürk Orman Çiftliğinde bizzat o yıllarda biyodizeli üretmiş ve traktörlerde kullanmıştır. Atatürk'ün biyodizelle çalışan traktör üzerindeki resmini hatırlayalım.

Belgelere göre dünyadaki biyoyakıt teknolojisinin ilk örneği Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'na bağlı Atatürk Orman Çiftliği bünyesinde geliştirildi. Atatürk'ün de talimatıyla dönemin milletvekilleri ve ilgili kurumların yetkililerinin 1934 yılında imzaladığı belge, Türkiye'de biyoyakıtlara ilişkin ilk resmi belge olması açısından önemlidir.
Belge, çiftlikte 'Bitkisel Yağların Tarım Traktörlerinde Kullanımı' isimli çalışmanın devletçe başlatıldığını gösteriyor. Çalışma ile, çiftlikte tarımsal üretimde faaliyet gösteren traktörlerde bitkisel yağların yakıt olarak kullanımı sağlanmıştır. Böylece, o zamanki adı bitkisel yağ da olsa, biyodizelin araç motorlarında kullanımı gerçekleştirilmiştir.
Biyodizeli, en kaliteli olarak kenevirden üretilmesine rağmen "aspir ve kanola" da ekilerek üretebiliriz.
Şimdi bu anlattıklarımıza diyeceksiniz ki, devlet yetkililerimiz bilmiyor mu? Elbette biliyorlar.
Herbaryum Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Bahadır Koz, Türkiye'de tarım alanlarının yüzde 15'ine kenevir ekilmesi durumunda bu üründen yılda 31.5 milyon ton biyodizel üretilebileceğini söyledi.
Ülkemizin yıllık petrol tüketimi 30 milyon tonu aşkın. Türkiye'de tarım alanlarının sadece yüzde 15'ine kenevir ekersek, bu üründen yılda 31.5 milyon ton biyodizel üretebiliriz.
Bu da demek oluyor ki kenevirden, yıllık tükettiğimiz petrol kadar hatta daha fazla biyodizel üreterek ülkemizin bu alandaki ihtiyacını karşılayabiliriz.
Dünyada "mucize bitki" olarak bilinen kenevir, toplam 50 bin çeşit ürünün üretiminde kullanılan bir bitki. Binlerce yararı olmasına rağmen bizlere bir zararı öğretilmiş ve belletilmiş.
Bugün kendir veya kenevir dendiğinde akla ilk etapta "uyuşturucu" geliyor. Ekimi şu an ülkemizde yasak olmasa da bir hayli bıktırıcı bürokratik engelleri var.
Üniversiteler ve meslek odaları maalesef ilgilenmiyorlar. Dünya şu an delice bir şekilde ekip biçerken ve milyarlarca dolar paralar kazanırken biz sadece seyrediyoruz...
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, kurdurduğu Atatürk Orman Çiftliğinde bizzat o yıllarda biyodizeli üretmiş ve traktörlerde kullanmıştır. Atatürk'ün biyodizelle çalışan traktör üzerindeki resmini hatırlayalım.

Belgelere göre dünyadaki biyoyakıt teknolojisinin ilk örneği Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'na bağlı Atatürk Orman Çiftliği bünyesinde geliştirildi. Atatürk'ün de talimatıyla dönemin milletvekilleri ve ilgili kurumların yetkililerinin 1934 yılında imzaladığı belge, Türkiye'de biyoyakıtlara ilişkin ilk resmi belge olması açısından önemlidir.
Belge, çiftlikte 'Bitkisel Yağların Tarım Traktörlerinde Kullanımı' isimli çalışmanın devletçe başlatıldığını gösteriyor. Çalışma ile, çiftlikte tarımsal üretimde faaliyet gösteren traktörlerde bitkisel yağların yakıt olarak kullanımı sağlanmıştır. Böylece, o zamanki adı bitkisel yağ da olsa, biyodizelin araç motorlarında kullanımı gerçekleştirilmiştir.
Biyodizeli, en kaliteli olarak kenevirden üretilmesine rağmen "aspir ve kanola" da ekilerek üretebiliriz.
Şimdi bu anlattıklarımıza diyeceksiniz ki, devlet yetkililerimiz bilmiyor mu? Elbette biliyorlar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.