Fındıkta yeni rota Afrika
İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), Türkiye Tanıtım Grubu’nun (TTG) desteği ile ABD ve Rusya’dan sonra, Kuzey Afrika ülkelerinde de tanıtım faaliyetlerine başlıyor





Türkiye'nin milli ürünü fındığın dünyadaki üstünlüğünü korumak, imajını güçlendirmek ve ihracatını arttırmak için yapılacak tanıtım projesine, Kuzey Afrika ülkelerinden Tunus ve Cezayir'de start verildi.
Birliğin ihracatını 2020 yılında 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefleyen İFMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Gören ve Yönetim Kurulu üyeleri, Kuzey Afrika ülkeleri ile ilgili görüş alışverişinde bulunmak, pazar ile ilgili ön bilgi almak için Fındık Tanıtım Grubu kurucularından, Eski Tunus Büyükelçisi Ömer Faruk Doğan ile bir araya geldi.
Gören, "Fındık ihracatçıları olarak, FTG çatısı altında tüm dünyada etkili çalışmalar yaptık. Yeniden aynı heyecan ile çok daha ileri noktalara ihracatımızı taşımak için öncelikli hedef pazarlarımıza yönelik fındık tanıtım projelerine başladık" dedi.
Hedef pazarlardan Cezayir ile Tunus'a yapılan ihracattan bahseden Gören, "2019 yılında Cezayir'e yaklaşık 4, Tunus'a ise 5.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2018 yılı ile kıyasladığımızda buralarda ihracat artışından bahsedebiliriz.
Bu ülkelerdeki ihracat potansiyelini gördüğümüz için bu ülkelere yönelmeye karar verdik" şeklinde konuştu.
Büyükelçi Ömer Faruk Doğan, Kuzey Afrika'nın 200 milyon nüfusu ile büyük bir pazar olduğunu vurgulayarak, bu bölgelerdeki Türkiye'ye yönelik pozitif algının Türk fındığının buradaki yerini güçlendirmek için ihracatçılara kolaylık sağlayacağını kaydetti.
HABER MERKEZİ