Öğrenci ve velilerin büyük bir çoğunluğunun, ev ödevlerini usanç veren, gereksiz bir çalışma olarak gördüğü, oysa araştırmaya yönelik, fazla zaman almayan ev ödevlerinin, başarı üzerinde olumlu etki yaptığı bildirildi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adil Türkoğlu, ev ödevlerinin öğrencinin öğrenme yeteneği üzerinde olumlu etki yapıp yapmadığı konusunda eğitimcilerin farklı görüşler savunduğunu, bazı eğitimcilerin hiç ödevvermediğini, bazılarının ise abartarak öğrenciyi bunalttığını söyledi. Türkiye'de ev ödevlerinin yararı ya da yararsızlığı ile ilgili biraraştırma bulunmadığını belirten Türkoğlu, "Ancak, ev ödevi verilmesini savunan eğitimciler, verilmemesini savunanlara göre çoğunluktadır. Benim de kişisel görüşüm; ev ödevi verilmelidir" dedi. Türkoğlu, Türkiye'de eğitim sisteminde yılların alışkanlığı olan ev ödevlerini bir anda kaldırmanın öğretmenin otoritesini de kaybetmesine yol açacağını belirterek, ev ödevinin yerinde, zamanında ve eğitsel ölçülerde, öğrencinin kapasitesini aşmayan, araştırmayı teşvik eder düzeyde olması gerektiğini söyledi. Türkoğlu, "Ödevin öğrenci ve veli için yararsız, usanç veren bir çalışma olarak görülmesi, öğretim ilkeleri ile bağdaşmayan ve doğal amaçları dışındaki veriliş biçiminden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle, öğrenciyi okuldan uzaklaştırmadan, gereksiz, zamanı almayan az ödevlerverilmelidir" uyarısında bulundu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.