Elektrik şirketleri tazminat ödeyecek
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) Elektrik Dağıtımı Ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlandı
22.12.2012 00:00:00
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) Elektrik Dağıtımı Ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlandı. Yönetmelik, elektrik enerjisinin tedarik sürekliliği, ticari ve teknik kalitesine ilişkin olarak dağıtım şirketleri, perakende satış şirketleri ve kullanıcılar tarafından uyulması gereken kurallar ile uygulamaya ilişkin esas ve usulleri kapsıyor. Buna göre dağıtım şirketi, dağıtım lisansında belirlenen bölgede bulunan kullanıcılara sunduğu hizmetin kalitesinden ve perakende satış şirketi perakende satış faaliyetine ilişkin ticari kaliteden sorumlu olacak. Dağıtım sisteminde sunulan hizmetin kalitesi; tedarik sürekliliği kalitesi, ticari kalite, teknik kalite olmak üzere, EPDK tarafından üç ana başlık altında izlenecek. Dağıtım şirketi, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından belirlenen yıllık elektrik kesinti süresini veya sayısını aşmaları halinde tüketicilere tazminat ödeyecek. Dağıtım şirketi, imar alanı içindeki kullanıcılara 1 yılda bildirimsiz olarak 56'nın, imar alanı dışındaki kullanıcılara 72'nin üzerinde elektrik kesintisi olması halinde, başvuruya gerek olmaksızın tazminat ödeyecek. Bildirimli elektrik kesintilerinde, 2012 ve 2013 yılları gerçekleşmelerine göre kullanıcılara tedarik sürekliliğine ilişkin olarak tazminatların ödenmesi, kullanıcı başvurusuna istinaden yapılacak. Başvurular ilgili yılı takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar gerçekleştirecek. HABER MERKEZİ