Eğitimde temel sorun nitelik
Liselerdeki yeni eğitim modeline ilişkin konuşan Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Neden Çin'deki çocuklar bu yeni getirdiğimiz dersleri yıllardır standart olarak alıyor da biz niye almıyoruz" dedi dünyadaki yeni rekabet koşullarına hazırlanılması gerektiğini vurguladı
22.05.2019 00:00:00





Liselerdeki yeni eğitim modeline ilişkin konuşan Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Neden Çin'deki çocuklar bu yeni getirdiğimiz dersleri yıllardır standart olarak alıyor da biz niye almıyoruz" dedi dünyadaki yeni rekabet koşullarına hazırlanılması gerektiğini vurguladı.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk canlı yayın konuğu olduğu bir televizyon kanalında, liselerdeki yeni eğitim modeline ilişkin soruları yanıtladı, açıklamalarda bulundu.
2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda ilk kez eğitim sisteminin bütün parametrelerini toplu olarak verdiklerine, buradaki alt sistemlerden birinin de ortaöğretimle ilgili olduğuna işaret eden Selçuk, yürütülen tüm çalışmaların birbirini tamamlayıcı, bütünleştirici ve destekleyici nitelikte olduğunun altını çizdi. Liselerde var olan ders sayısında öğrencilerin dersleri yüzeysel olarak aldığını, bu derslerde bir anlam kümesi oluşturamadığını anlatan Selçuk, "Mesele dersin zorunlu ya da seçmeli olması değil.
Mesele nitelik meselesi. Ders sayısını indirmemizin sebebi şu; çocuklar, kendi ilgi, yetenek ve meraklarına uygun alanlarda derinleşsinler. Her çocuğa her şeyi tek paket olarak vermeyelim, ilgi ve ihtiyaçları takip edelim" dedi.
Selçuk, "Mesela bir çocuk diyor ki 'ben tarihte çok ilerlemek istiyorum, çok merak ediyorum tarihi.' O zaman derslerini büyük ölçüde oradan alabilirsin. Temelde bu yapıyı disiplinler üstü bir yaklaşıma taşıyoruz" diye konuştu. Selçuk, yeni model doğrultusunda öğretmenlere verilecek eğitimlere yönelik soru üzerine, şunları kaydetti: "Önümüzde 1.5 sene süremiz var. 9. sınıfın mesela doğa bilimleri, sosyal bilimler gibi farklı olan dersleri var. Bu dersleri vermek için de öğretmen gerekecek.
Peki biz 1.5 senede aşağı yukarı 20 küsur bin öğretmenin eğitimini yapmalıyız ki bu dersler bütün Türkiye'de halledilebilsin. Üniversitelerle anlaşmalar imzaladık, eğitim fakülteleriyle çalışmalarımız sürüyor.
Sadece bu lise için değil ilkokuldaki tasarım beceri atölyeleri için de drama, masal anlatıcılığı, robotik gibi birçok konuda öğretmenlerimize yan alan ve sertifika hazırlığımız var. Oryantiring, dağcılık, voleybol federasyonlarıyla 100 binlerce öğretmenimizin eğitimi için protokoller imzaladık. Bunların hepsini yıllar içerisinde peyderpey devreye sokacağız." HABER MERKEZİ
2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda ilk kez eğitim sisteminin bütün parametrelerini toplu olarak verdiklerine, buradaki alt sistemlerden birinin de ortaöğretimle ilgili olduğuna işaret eden Selçuk, yürütülen tüm çalışmaların birbirini tamamlayıcı, bütünleştirici ve destekleyici nitelikte olduğunun altını çizdi. Liselerde var olan ders sayısında öğrencilerin dersleri yüzeysel olarak aldığını, bu derslerde bir anlam kümesi oluşturamadığını anlatan Selçuk, "Mesele dersin zorunlu ya da seçmeli olması değil.
Mesele nitelik meselesi. Ders sayısını indirmemizin sebebi şu; çocuklar, kendi ilgi, yetenek ve meraklarına uygun alanlarda derinleşsinler. Her çocuğa her şeyi tek paket olarak vermeyelim, ilgi ve ihtiyaçları takip edelim" dedi.
Selçuk, "Mesela bir çocuk diyor ki 'ben tarihte çok ilerlemek istiyorum, çok merak ediyorum tarihi.' O zaman derslerini büyük ölçüde oradan alabilirsin. Temelde bu yapıyı disiplinler üstü bir yaklaşıma taşıyoruz" diye konuştu. Selçuk, yeni model doğrultusunda öğretmenlere verilecek eğitimlere yönelik soru üzerine, şunları kaydetti: "Önümüzde 1.5 sene süremiz var. 9. sınıfın mesela doğa bilimleri, sosyal bilimler gibi farklı olan dersleri var. Bu dersleri vermek için de öğretmen gerekecek.
Peki biz 1.5 senede aşağı yukarı 20 küsur bin öğretmenin eğitimini yapmalıyız ki bu dersler bütün Türkiye'de halledilebilsin. Üniversitelerle anlaşmalar imzaladık, eğitim fakülteleriyle çalışmalarımız sürüyor.
Sadece bu lise için değil ilkokuldaki tasarım beceri atölyeleri için de drama, masal anlatıcılığı, robotik gibi birçok konuda öğretmenlerimize yan alan ve sertifika hazırlığımız var. Oryantiring, dağcılık, voleybol federasyonlarıyla 100 binlerce öğretmenimizin eğitimi için protokoller imzaladık. Bunların hepsini yıllar içerisinde peyderpey devreye sokacağız." HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.