Karayollarında trafik güvenliğini artırmak, mevcut kapasite yetersizliklerini iyileştirerek taşıt işletme giderleriyle seyahat süresinden tasarruf sağlamak amacı ile gündeme gelen bölünmüş yollara bütçeden yeni bir ek ödenek sağlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinden edinilen bilgilere göre, bölünmüş yol yapım çalışmalarında istenilen hedefin yararlanabilmesi ve yapım çalışmalarını üstlenen yüklenicilere olan borçların ödenebilmesi amacı ile 332 milyon YTL ek ödenek sağlanarak yüklenicilere ödendiği öğrenildi. Bu miktarın 15 milyon YTL'lik bölümünün cari yol bakım-onarım ödeneği ve gayrimenkul satışlarından sağlandığı bildirildi. Bu arada bölünmüş yol çalışmaları için 2003 yılında 511.5 milyon YTL olurken, bu miktar 2004 yılında 1 milyar 44.3 milyon YTL, 2005 yılı programında ise 1 milyar 178.8 milyon YTL olarak belirlendi. Karayolları verilerine göre "Acil Eylem Planı" kapsamında, 2003 yılı başından Aralık 2005 tarihine kadar devlet ve il yollarında toplam 6 bin 750 kilometre bölünmüş yolda çalışma yapılarak, bunun 5 bin 115 kilometresi asfalt seviyesinde bitirilerek trafiğe açıldı. Aynı süre içerisinde 805 kilometresi üstyapı, 830 kilometresi ise toprak tesviye seviyesinde tamamlandı. Duble yol ağı 11 bin 199 km'ye ulaştıYıllar itibariyle yapılan bölünmüş yol uzunluğu ise 2002 yılında 186 kilometre, 2003 yılında 1.600 kilometre, 2004 yılında 2.000 kilometre ve 2005 yılında ise 1.515 kilometre oldu. Geçmiş dönemde yapılan bölünmüş devlet yolu, bölünmüş il yolu ve 1.779 kilometre uzunluğundaki otoyollarla birlikte bölünmüş yol uzunluğu toplam 11 bin 199 kilometreye ulaştı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.