Deri sektörü kepenk indirmiyor
Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş, turizmdeki krizden dolayı satışların düştüğüne inanmadığını ifade ederek, 'deri sektörü kepenk indiriyor' ifadesinin yanlış olduğunu savundu. Matraş, "İşler düştü ama dükkân kapatan yok" dedi
14.09.2015 00:00:00
İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, yarı işlenmiş ve bitmiş deri ihracatının küresel krize rağmen yükseldiğine işaret ederek, "Bu alanda dünyanın en önemli fuarlarından Milano'daki LINEAPELLE, Şangay'daki ACLE fuarlarına katılan firmalarımızın ürünleri dünyanın en büyük markaları ve alıcıları tarafından beğeniyle satın alınıyor" dedi. Şenocak, Türkiye'nin deri ihracatının 2015 Ocak-Ağustos dönemini değerlendirirken, 1 milyar 5 milyon dolarlık ihracatın 121 milyon dolarlık bölümünün yarı işlenmiş ve bitmiş deriden geldiğini söyledi.Rusya'da büyük fırsat doğduDeri ihracatının Rusya'daki ekonomik sarsıntıdan büyük oranda etkilendiğini hatırlatan Mustafa Şenocak, buna rağmen yüz güldüren bir gelişmeyi de şöyle anlattı: "Rusya'da kriz öncesi gözde AVM'lerde önemli caddelerde fiyatlarından dolayı mağaza bulamayan Türk deri mağazaları şimdi krizi fırsata çeviriyor. Rusya'da mağaza kiraları yaklaşık yüzde 33 düştü. Krizden dolayı Rusya'yı terkeden yabancı markaların yerlerini Türk firmalar kiralamaya başladı. Markalarımız önemli AVM ve caddelerde mağaza bulma fırsatı yakaladı. Ruslar Türk derisini seviyor." İşler düştü ama dükkân kapatan yokDeri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş da, turizmdeki krizden dolayı satışların düştüğüne inanmadığını kaydetti. Matraş, "deri sektörü kepenk indiriyor" ifadesinin yanlış olduğuna dikkat çekerek şöyle dedi: "İşler düştü ama dükkân kapatan yok. Kaliteli turist bekliyoruz. Türkiye'ye gelen turist mutlaka deri almak istiyor. Deri sektörünün ihracatı düşmüş olabilir ama turistik bölgelerde ciromuzun yüzde 5 arttığını iddia ediyorum" dedi. Rusya'da Türk dizileri ile tanıtımMatraş, Türk derisinin dünyadaki algısının daha üst seviyeye ulaşması için bu yıl yapacakları hakkında şu özet bilgileri verdi: "Geçen sene İtalya'ya çok odaklandık. Bu sene hatırlatıcı işler yapacağız. İtalya, Rusya ve Çin'de tanıtımlara devam edeceğiz. Çin çok büyük bir ülke, televizyon reklamları gazete ve dergi ilanları ile bütün ülkeye ulaşmak rantabl değil. Rusya'da Türk dizileri çok izleniyor. Türk dizilerinin uluslararası popülaritesinden faydalanarak tanıtım atağı gerçekleştireceğiz" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.