Gaziantep TCDD Gar Müdürü Abidin Binilci, yeni demiryollarına ihtiyaç olduğunu, ancak kamulaştırmaya ülkenin kaynaklarının yetmeyeceğini belirterek, "Otoyolların ortasına, devlet yollarının kenarına ray döşenip çözüm bulunabilir" dedi.
Demiryolları ihmal edildi
Binilci, ülke kalkınmasının önemli yatırımlarından olan demiryollarının son yıllarda çok fazla ihmal edildiğini söyledi. "Vatandaşlarımız haklı olarak, zorunlu olmadıkça demiryolu ile seyahat etmiyorlar. İstanbu, Ankara ve İzmir gibi büyük kentler dışında demiryolu ile yolculuk yapmak isteyen yolcu sayısı çok azaldı" diyen Binilci, sorunu çözmenin tek çaresinin, hizmet kalitesini artırmak olduğunu ifade etti. Lokomotif ve vagon üretimini kendisi yapan TCDD'nin yalnız yol sorunu bulunduğunu kaydeden Binilci, "Ancak, kumulaştırma bedellerinin çok yüksek olmasından dolayı yol sorunu aşılamıyor" diye konuştu.
Teknoloji çok eski
Demiryollarının 80-100 yıl önceki teknoloji ve imkanlarla yapıldığını vurgulayan Binilci, şöyle devam etti: "Demiryolları ihtiyacı karşılamıyor. Ayrıca karayoluna göre kilometre olarak daha uzun. Karayoluyla 2 saattik yola, demiryoluyla ancak 6 saatte gidiliyor. Yeni yol yapımı için karayolları değerlendirilebilir. Otoyollar ve duble yolların ortasına, 3 metre genişlik konulsa demiryolu da yapılır. Lokomotifini, yolcu ve yük vagonlarını üreten TCDD, yol sorununa da çözüm bulmuş olur."
Demiryolları ihmal edildi
Binilci, ülke kalkınmasının önemli yatırımlarından olan demiryollarının son yıllarda çok fazla ihmal edildiğini söyledi. "Vatandaşlarımız haklı olarak, zorunlu olmadıkça demiryolu ile seyahat etmiyorlar. İstanbu, Ankara ve İzmir gibi büyük kentler dışında demiryolu ile yolculuk yapmak isteyen yolcu sayısı çok azaldı" diyen Binilci, sorunu çözmenin tek çaresinin, hizmet kalitesini artırmak olduğunu ifade etti. Lokomotif ve vagon üretimini kendisi yapan TCDD'nin yalnız yol sorunu bulunduğunu kaydeden Binilci, "Ancak, kumulaştırma bedellerinin çok yüksek olmasından dolayı yol sorunu aşılamıyor" diye konuştu.
Teknoloji çok eski
Demiryollarının 80-100 yıl önceki teknoloji ve imkanlarla yapıldığını vurgulayan Binilci, şöyle devam etti: "Demiryolları ihtiyacı karşılamıyor. Ayrıca karayoluna göre kilometre olarak daha uzun. Karayoluyla 2 saattik yola, demiryoluyla ancak 6 saatte gidiliyor. Yeni yol yapımı için karayolları değerlendirilebilir. Otoyollar ve duble yolların ortasına, 3 metre genişlik konulsa demiryolu da yapılır. Lokomotifini, yolcu ve yük vagonlarını üreten TCDD, yol sorununa da çözüm bulmuş olur."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.